{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: GVM Mammoth {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft min Mammoth i over et år nu. Det eneste der er gået i stykker som jeg ikke selv er skyld i er styrespindlerne hvor gevindet til skruerne er gået i stykker. Ellers har den tabt et par skruer som er raslet ud og ødelagt et leje i koblingen.


Den har lidt småting som helst skal opgraderes før den kan tåle de helt vilde hop. Det er støddæmpertårnene. Især det bagerste som bøjer ved første eller andet styrt på hovedet. De kan skiftes til 5mm 7075 alu som koster 225kr stk.

Standard dækkene på den er meget tunge så der skal en god styreservo til før den drejer ordentligt. Jeg har skiftet dækkene, men jeg synes servo saveren er begyndt at blive mere og mere blød. F.eks. hvis man tager fat i dækkene og drejer dem. Så kan servoen godt have svært ved at følge med. Den står bare i samme position som hele tiden har stået i.
Selve bilens opbygning er meget stabil, men som standard holder den ikke til de helt store strabadser da støddæmpertårnene som sagt bøjer meget nemt.
Edit: Servo Saveren skulle bare strammes. Så fungerede den rigtigt igen

Næsten alle skruer er dejligt store i hovedet så man skal ikke tænke så meget på at komme til at ødelægge hovedet eller skrue hovedet med ind i plasten, men skruerne til at holde servopladen med er ikke særlig gode. Dem kan man næsten ikke undgå at ødelægge hovedet på. Og de skal strammes ret godt da servopladen ellers kan være ustabil. Altså man kan rykke pladen frem og tilbage. Det kan laves ved at sætte nogle ”spore” stænger (bruges f.eks. mellem servo horn og servo saver. De her er bare større) mellem servopladen og bundpladen og igen en mellem servopladen og servo saver pladen.

Motoren er en Force 25 med trækstart. Den kan jeg ikke andet end anbefale. Det er ikke lige den vildeste motor, men den er rigtig nem at indstille så den er god til begyndere. Gløderør er det som om den ikke kan ødelægge hvis man altså finder de rigtige. Jeg har prøvet med McCoy, Rossi og OS rør. McCoy og Rossi gik i stykker efter ganske få tanke mens jeg har kørt mange liter på OS rør. Jeg har faktisk kørt 3-4 liter på et gammelt gløderør som var blevet brugt til tilkørsel af en andens bil fordi jeg ikke fik mig taget sammen til at købe et nyt. Jeg kunne faktisk ikke mærke specielt forskel på ydelsen da der kom nyt gløderør i.

Standard er Mammothen gearet meget højt. Den kører utrolig hurtigt, men den har så også et dårligt optræk. Dette kan også mærkes hvis man kører på en græsmark eller lignende da den der godt kan have svært ved at komme i gang og nogle gange kan man høre på den at motoren står og arbejder uden den kører særlig hurtigt.
Den kan sagtens geares lavere. Enten ved at købe en koblingsklokke med færre tænder eller købe et større spur gear. Det der giver mest er helt klart ny koblingsklokke da spur gearene kun kan fås i en tand højere, men så er det også i stål.

Af andet kan siges at luftfilteret har meget let ved at flyve ned i spur gearene og blive flænset i stykker. Jeg har gjort det at jeg har taget to luftfilter studse og sat sammen med noget vandslange og nogle strips. Så nu kan jeg få luftfilteret drejet helt om på siden af køletårnet. Man kan også købe en studs som er lavet så luftfilteret kommer om på siden af kølehovedet. Hvis man ikke vil sætte to sammen.

Reservedele er meget nemme at få fat i. De kan købes hos www.Falck-Racing.dk www.RCModels.dk og flere andre steder.
Samlet synes jeg det er en bil som alle kan bruge lige meget om man er begynder eller erfaren RC kører. Ikke så meget med at indstille. Bare ud at køre og så ikke mere ved det. Så jeg vil mene det er en billig bil der er værd at købe. Den koster 3.895,00kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse: GVM Mammoth
Kommentér på:
Anmeldelse: GVM Mammoth

Annonce