{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.281 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: Kyosho Lazer ZX-5 {{forumTopicSubject}}

<b>Indledning:</b>
Jeg startede selv ud med at køre 2WD offroad med en B4 og et LRP sphere brushless sæt, Men manglede lige det 4 hjulstræk fordi det for det meste af tiden bare gik op i hjulspind.
Da jeg så så at Kyosho kom med en "billig" bil som de mente var en vinder, blev jeg meget interesseret, og da den fik succes herhjemme under DRCMU løbene i 4Wd klassen købte jeg en.

<b>Testplatform:</b>
Bil: Kyosho Lazer ZX-5.
Motor: Velociti 4,5R Brusless motor.
Batterier: IB 3800, og IB 4200 fra Corally.
Fartregulator: Novak GTB

<b>Førstehåndsindtryk:</b>
Da jeg modtog pakken fra Breiner RC Cars, var jeg meget spændt på at komme igang, jeg blev dog en smule skuffet over da mange pastik stumper, men det havde jeg dog forberedt mig på fra starten af.
Der er også meget få aluminiums dele med til bilen, så den virker ikke ligefrem super proffesionel hva angår materialer.

<b>Montering:</b>
Bilen er fin at bygge, men manualen er på nogle punkter lidt rodet.
Det gode ved denne bil, er at man får oneway, spool og almindelig diff til fronten med i hele sættet, så der er masser af setup muligheder med lige fra starten af, så man skal ikke ud og købe noget ekstra på det punkt.
Differne og støddæmperne er nemme at samle og der er et godt niveau på kvaliteten.

<b>Vurdering af udstyret i forhold til andre tilsvarende produkter på markedet:</b>
Bilen har vist sig at være en farlig modstander herhjemme, på de danske Offroad baner, og som jeg har hørt fra nogen som kører med netop Lazeren, så er der masser af potentiale i denne bil.
Den har ved flere lejligheder slået bla Yokomos 6000 kr. dyre BXér

<b>Hvor er testen udført</b>
Testen er udført på den lokale offroad bane i Horsens.

<b>konklusion</b>
Jeg syntes selv at bilen kører godt med fabrikssetup, og der er som flere har sagt masser af potentiale i denne bil, mig selv er ret skuffet over bilen, pga den manglende kvalitet i byggesættet.

<b>Positive ting</b>
kardantræk
køreegenskaberne
Differne (de kører kanont)
Støddæmperne
Bilens udseende?
De forskellige setup muligheder man får med til bilen

<b>Negative ting</b>
Der er meget lidt plads til elektronik under karossen
Stjerneskruer (skift dem til nogen med umbracho kærv med det samme)
Motormontering (jeg syntes det er besværligt at tage motoren ud igen)
Karosseri montering (det er lidt bøvlet at tage karossen af igen)
Tårnholderne de er for dårligt lavet, man kan købe nogle i alu og problemerne er løst.

Karekter: 7 ud af 10
Kyosho kunne sagtens have lavet en bedre bil efter min mening, Den virker for billig på mange punkter.
Bilen koster omkring 3000 kr. hvorimod en BJ4 koster ca. 4000 kr. Og en Yokomo BX koster omkring 6000 kr.
Så vil man give 4WD el offroad et forsøg så er det en udmærket bil, men der skal smides omkring 700 kr i bilen på opgraderinger.

http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11389

Skriv endelig hvis det er en crap anmeldelse, eller der er nogle spørgsmål til bilen som jeg ikke har fået med smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse: Kyosho Lazer ZX-5
Kommentér på:
Anmeldelse: Kyosho Lazer ZX-5

Annonce