{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Andmeldelse: Ford F-350 High Lift {{forumTopicSubject}}

Ja, så fik jeg mig langt om længe, den spritnye 3-gears model fra Tamiya, Ford F-350 High Lift..

Mange entusiaster verden over har ventet længe på en genudgivelse af en 3-gearet Tamiya-bil, og nu kom den endelig. smiley
Den er baseret på samme chassis og gearsystem som Tamiyas lastbilserie, dog med transfergearkasse til 4-hjulstrækket..

Lidt om bilen..

Alle der har byget en Tamiya bil, ved at alt er pakket i små poser, der er markeret med bogstaver, så de passer ti lde forskellige trin i samlingen..
Nu er jeg ikke helt grøn indenfor Tamiya-biler mere, så jeg hælder oftest bare alle skruer, møtrikker og smådimser i den samme kasse, de det er nemmere. (Syntes jeg)..

Byggesættet i sig selv er fin kvalitet, dog skal man bruge en hobbykniv til at fjerne de små "burrer" fra alle plast-delene inden samling, da de ellers vil være i vejen, og ødelægge "the overall Look" i den sidste ende..

Jeg byggede bilen som tegningen foreskrev, dog med små ændringer i fjedre støddæmpere for at gøre affjedringen lidt blødere.
Bagerst i byggemanualen står vejledning til, hvordan man ændrer på bladfjedrenes sammensætning, for hårdere eller blødere ophængning..

Selve byggesættet er nærmest en leg at sætte sammen, på grund af Tamiyas uovertrufte kvalitet, og deres eminent gode tegninger.. Dog er lige denne model måske en smule avanceret for en nybegynder, men tager man sig god tid, vil jeg påstå at alle kan samle den, med et minimum af viden indenfor RC.

jeg brugte radioanlægget fra min Tamiya Hilux, da disse modeller jo kræver minimum 3-kanals fjernstyring, da gearene skiftes fra senderen, mens man kører.

Elektronisk fartregulator er et must, da der ikke medfølger nogen MSC, og den nok heller ikke vil kunne holde til "mosten" når man kører lidt voldsomt..
Karrosseriet er i hård plast, og skal males udefra, som almindelige biler.
Dette er ikke så holdbart som lexan, men har dog MEGET flottere detaljer.

Man skal også huske på at bestemme sig til, om man vil have 2 eller 4-hjulsstyring på bilen, INDEN man bygger den helt færdig, da det naturligvis har indflydelse på selve byggeriet.. Jeg valgte kun at bruge forhjulsstyring, da den drejer rigeligtfint, bare med det, sålænge man ikke låser differentialerne.
Til låsning af differne, medfølger også en lille "skrue-pind" som man kan skrue i udefra, uden at skulle åbne diff. huset, hvilket er vildt smart også..

Alt i alt er det en flot bil og et godt byggesæt. Dog kræver det lidt tid og snilde at få gearskiftet indstillet præcist, så gearhjulene går rigtigt i indgreb, og ikke "skærer tænder" under gearskift...

Ligeledes er det ikke alle, der ligger inde med et 3-4 kanals anlæg med pinde, som er det absolut foretrukne, monteret med en såkaldt "shift gate" til gearskiftet..

Der er billeder af hele byggeriet her:
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=115

Karakterene er:

Førstehåndsindtryk, (åbning af kassen), 8/10

Overskuelighed i kassen: 8/10

Byggevejledning: 10/10

Sværhedsgrad af byggeriet: 9/10

Kvalitet af komponenterne: 9/10

Kvalitetsindtryk ved første køretur: 8/10. ( her skal tages højde for at det var indendørs kørsel, UDEN låste differentialer, og kun med 2-hjulsstyring)..

Men, overall vil jeg give bilen 9,5 ud af 10, men det er mest set på baggrund af min entusiasme for disse, lidt specielle, biler.

Mvh. Michael

Fotoalbum her:
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=115


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andmeldelse: Ford F-350 High Lift
Kommentér på:
Andmeldelse: Ford F-350 High Lift

Annonce