{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

anmeldelse: andersom mb4 cpt {{forumTopicSubject}}

Indledning:
har for 3 mdr siden anskaffet mig denne bil og vil her give min mening om den efter at have testet bilen på tæppe bane ca 12 trænings dage

TESTPLATFORM:

Bil: anderson mb4 compatition

EL: mamba micro pro esc , 1500 lipo 2 s 7.4v
servo: futaba s9550 mg 0,11 sek /60'
Motor: anderson 3800 kv brushless
Gearing: 45/11 fdr 10.18/1

Førstehåndsindtryk:
bilen kommer samlet og står og ser pæn og flot ud i æsken og det hele ser godt ud ok klart til at montere elektornik og male kaross

Montering:
montering af elektronik er ganske nem, bilen acceptere alt fra mikro til std servo. genialt gear mesh adjustment system det hjælper med at få det perfekte mesh ved hjælp af forskellige huller i motormount.

Hvad er udstyret testet i forhold til?
bilen er testet op i mod xray m18t /m18t pro rc18b ft

Vurdering af det testede udstyr i forhold til det tilsvarende produkt:
bilen er fra starten leveret med brushless motor og esc. div alu upgrades som styrrer spindler og uprights opg stød dæmper.
der er også kuglediffer og stål trækaksler, så en ganske solid driv linie fra starten. gen er sådan nogen lunde opgraderet far start af . sammenlignet med xray og rc18bft får du virkelig noget for pengene.

Hvor er testen udført:
testen er udført på privat indendørs bane der er tæppebelagt. banen er lavet af jord og så med tæpper oven på og er en rigtig offroad bane


Konklusion:
et rigtig godt køb da bilen er masser af options fra start som man allige vel ville have brugt penge på alligevel.
bilen er yderst holdbar og har på nuværende tidspunkt ikke ødelagt noget på den på trods af hård afstraffelse på banen

Positive ting:
brushless motor og esc med i kittet
stål træk aksler
masser af alu dele
solid design med masser af opsætnings muligheder

Negative ting:
stød dæmper tårne bukker meget nemt
esc er af meget billig kvalitet og er langsomt reagerende
en del slør som skal shimmes væk i børerarme


karakter

samling 9/10
holdbarhed 10/10
underholdnings faktor 10/10
bilens kvalitet 8/10

link til billeder af bilen : http://www.rcgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=29395

testen udført af

Kenn Antvorskov


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anmeldelse: andersom mb4 cpt
  • #1   15. sep 2009 Dejligt med en anmeldese af en Andersson. Prismæssigt, er deres buggyer meget konkurrence dygtige.

    Lad os få flere af den slags


  • #2   17. sep 2009 Det godt arbejde må man sige, lidt mere uddybet ved test setup ville være lækkert. Ellers wonderfull.

  • #3   2. okt 2009 Som helt nu indenfor RC biler blev jeg anbefalet at købe en Anderson MB4, Competition - med streg under at det _skulle_ være Comp. versionen, da den stort set var 100% opgraderet fra starten.

    Jeg har et par kommentarer til min:

    1)
    Det første der undrede mig var at det ene baghjul var meget hårdere afdæmpet end det andet. Da jeg fik skilt "den hårde" dæmper ad, viste det sig at der slet ikke var huller i den skive der sidder på dæmperarmen.
    Efter at have boret et par huller i skiven, var den (næsten) som den anden.

    2) Jeg syntes det er bøvlet at styreservoen skal "limes" på plads med et stykke dobbeltklæbende tape. Noget jeg slet ikke er vandt til fra heli-verdenen som jeg kommer fra. Jeg syntes det var svært at "ramme" præcis hvor servoen skulle sidde for ikke at give styreudslag ved 90 grader servoarm.

    3) Efter vores første testtur på indendørs off-road banen hos SOS var de forrreste "upper damper mounts"af plastic, som bilen var udstyret med, knækket. Når nu "alt andet" er af aluminium, så forstår jeg ikke hvorfor Anderson vælger at lige præcis de støddæmperholdere stadig skal være af plastic, når de allerede har en opgradering til dem også.
    http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=137_108&products_id=4911
    Heldigvis havde "formand Kim" et "quick fix" for det probmem, så vi var hurtigt kørende igen.

    Alt i alt er jeg meget imponeret over kvaliteten og jeg har opdaget at det er super sjovt at køre 1:18, også selv om det er indendørs og på en "kunstig" off-road bane.

    M.v.h.

    Peter


  • #4   2. okt 2009 Peter S

    hvis du vil se hvad der skal til for at gøre den bullet proff så kig på min der er alt opgraderet, med henblik på performance. men er helt enig i at det er lidt billigt at de har monteret dæmperne på de små plastic sjovere.
    dine dæmper kan modificeres så de bliver endu bedere. hvis du vil have det fiks så skriv lige til mig og jeg sender det på en mail.


  • #5   3. okt 2009 Mail sendt

    Peter


Kommentér på:
anmeldelse: andersom mb4 cpt

Annonce