{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

EL-bil {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har brug for hjælp til at vælge en EL-bil, da jeg er begynder.

Mine første tanker omkring valg af bil var en med Nitro motore, men jo mere jeg læste om det, jo klogere blev jeg jo også på området.
Vil stadig gerne have en med Nitro motore, men min fritid er lidt sparsomt.
Så har desværre ikke lige tiden til det lige pt, til at skulle køre sådan en RC til.

Så mit valg er at købe en El bil, selvom lyder jo desværre ikke er det samme.

Kan bare ikke finde nogle sider hvor der står, hvordan og hvorledes man skal forholde sig til en El-bil, hvad man gør hvis den bliver for varm og så videre.
Så har i nogle forslag nogle hjemme sider hvor jeg kan læse lidt mere om det??

Ville høre om dette er en god begynder bil, og om der er nogle forholds regler der skal tages: http://www.traxxas.dk/e_revo_4wd_monster_elec_rtr-p-3922.html

Ved godt at det ikke er en Brushless, men er den god nok alligevel?

Tak for hjælpen på forhånd.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EL-bil
  • #1   22. maj 2010 Det er en fin bil, men ellers kan du også vælge en E-maxx og spare lidt penge. Efter min mening er den sjovere end E-revoen, men begge biler er fine.

  • #2   22. maj 2010 Hold dig fra nitro som nybegynder - mange laver den fejl, og får brugt en masse penge på noget de ikke kan få til at køre.

    Lyder fornuftigt at tage en Traxxas elbil hvis det skal være offroad, de skulle være ganske holdbare og have masser af potentiale.

    Og ja, lyden fra en nitrobil mangler, men jeg ville til enhver tid vælge den eldrevne. Bliver den langsom kan du altid smide noget vildere elektronik i den - men vent med det til du har lidt mere grundlæggende viden om tingene.

    God vind med projektet!


  • #4   22. maj 2010 Tak for hjælpen.

    Men er der nogle af Jer, der kender til nogle hjemmesider, hvor der står noget mere om El-biler, så jeg kan få lidt mere viden om det. smiley


  • #5   22. maj 2010 Bare du køber en Traxxas, HPI eller et af de andre annekendte mærker så går du ikke galt i byen

    Jeg har selv en del Traxxas biler og kan kun anbefale dem de er temmelige hårdføre og de er relativt nemme at få stumper til.
    E-Revo, E-Maxx, Slayer osv. er alle gode køb det kommer an på hvor du ska køre og hva du gerne vil med din bil om du vil lave den til et alu monster eller bare tøffe rundt og hygge køre i haven eller på grønne områder.


  • #6   22. maj 2010 Hej

    lige en lille ting, jeg ville anbefale en 4 hjulstrukket bil da de er nemmest at styre, startede nemlig selv med en baghjulsstrukket og fortrød det hurtigt;D

    held og lykke


  • #7   23. maj 2010 det er noget fis at emaxx er bedre end erevo, det er to forskellige biler, emax er en høj monstertruck en revo er en avanceret truggy/monster og noget af det ypperste man kan få men du går ikke galt i byen men traxxas

  • #8   23. maj 2010 Det lyder da godt, at jeg ikke har ramt helt ved siden af, ved valg af El-bil.

    Den skal bare bruges til at køre rundt i haven og pakeringspladser, så må vi se hvad det det derefter udvikler sig til smiley
    Den skulle gerne være 4 hjulstrukket, den jeg har fundet smiley

    Men den bil jeg linker til er jo ikke med Brushless, er den så fin nok til det jeg skal bruge den til, lige her i starten??

    Synes ikke der er så mange der komme med nogle forslag til hjemmesider, hvor der står hvad man skal tage forbehold til, når man køre en El-bil???
    Der findes måske ikke lige sådan en hjemmeside smiley


  • #9   23. maj 2010 E-Maxxen er jo som Lars s skriver en høj MT hvor E-Revoen er en Truggy som har et meget lavere tyngdepunkt. end E-Maxxen
    Der er også muligheden for en Slash men den hvor du får flest egenskaber er nok en E-Revo
    Jeg har selv T-Maxx, Jato, N4-Tec og 1/16 Slash VXL

    Om dei første bil er børsteløs eller ej betyder nok ikke det store, en af fordelene ved børsteløs er jo at det er stort set vedligeholdsfrit hvor en alm. kul motor bliver slidt/træt med tiden og ska ha afdrejet komutator og skiftet kul osv.
    Der er så vidt jeg ved også meget mere ryk i BL end alm. kul motorere.

    De ting du ska tage forhold til er jo individuelt i det hva folk har af behov, ønsker samt præferrencer.


  • #10   24. maj 2010 Tak for jeres svar.

    Så lige en sidste ting smiley

    Hvilken batterier ville så være bedst til lige præcis den bil, jeg har linket til??


  • #11   24. maj 2010 De batterier der følger med er fine nok. Så kan du altid købe nogle lipoer når de skal skiftes.

  • #12   24. maj 2010 Det var lige så meget for at have nogle ekstra når man skulle ud og køre smiley

    Ja, har læst lidt om de lipo batterier, men der er jo mange og vælge i mellem, så hvilken kunne du forslå til den bil?? smiley


  • #13   24. maj 2010 De bedste jeg har kørt med er Hyperion G3 35/65 c lipoer. De er pænt dyre, så til at starte med ville jeg snuppe et par af disse:

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10724


  • #14   24. maj 2010 Har du en ide om man kan få dem på en dansk hjemmeside, som har dem på lager??
    Har søgt lidt på google, kan ikke finde noget.


  • #16   25. maj 2010 Det batteri var bare ikke på lager, så ment bare derfor:)

Kommentér på:
EL-bil

Annonce