{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Anmeldelse tlr 22 sct {{forumTopicSubject}}

Indledning:
Short coures racing bliver mere og mere populært og de store mærker begynder at pumpe deres bud på vinder biler på marked. Denne anmeldelse vil omhandle losi’s Tlr22sct.
Tlr er losi’s Race minded afdeling hvor der kun bliver produceret race kit’s.
Tlr22sct er ingen undtagelse, den bliver leveret i en meget fin og farve strålende æske, med masser af billeder og tekst om de fine dele den kommer med.
I denne anmeldelse vil jeg ud kigge på hvad der gør tlr22 sct til en vinder.

Testplatform:

TLR22sct: teknisk data
Scala 1/10
2WD SCT
Længde:550mm
Bredte:295mm
højde:200mm
frihøjde: 33mm
Wheelbase:325mm
Chassis:2.5mm, 7075-T6 Aluminum
undervogn:uafhænig hjul ophæng
Drivetrain:baghjuls trukket med enten mid motor eller hæk motor
: kugle diff eller geardif
Motor :540 størrelse
Wheel Size: 2.2/3.0 Short Course wheels
støddæmper type:olie fyldt bigbore Aluminum dæmper med Bleeder Caps
Motor esc servo setup
Jeg startede med at montere en lrp k4 13.5 t(for svag) 9.5t er mere passende
Esc: mamba max pro
Servo savox 1258 tg

Førstehåndsindtryk:
Som forventet en temlig kompakt kasse hvor alt er lagt i fine markerede poser, der er styr på sagerne her
Her er tale om et absolut top kit med præcis stæbte dele og en super flot alu bundplade hvor fræser helt sikkert har sat sit spor

Montering:.
tlr har brugt tid på manualen, dog ikke helt nok til at en hel grøn vil kunne samle bilen ordenligt, da der flere steder opstår lidt forvirring om hvad der er til mid mounted config eller hæk config. Karossen der medfælger har også en række huller som skal reames ud efter hvad config man har valgt og på medfølgendeseddel bliver man faktisk mere forvirret en hvis man bare griber det logisk an. Karakter for manual er 8/10

Samling af bilen er faktisk rimlig nem hvis man bare nøjes med at åbne en pose ad gangen.
Kan anbefale at bruge en skruemaskine da den plast type der er brugt virkelig er hård og tolerancerne er rimelig tight , så der skal lægges kræfter i. Egentlige problemer under bygning var der ikke, dog måtte jeg holde tungen lige i munden da bagenden skulle samles og manualen ikke var super godt lavet og man kunne let komme til at kigge på de forkerte billeder.
Samling af bilen tog ca 6 timer minus maling af kaross og limning af dæk
En fed ting er at der er suppleret 8 fælge med til bilen uden dæk så man selv kan vælge hvad gummi man vil køre på.
Karosset er losi’s eget flowtech kaross med et hav af luft kanaler der kan reames ud for bedere luftflow.

Montering af servo esc og motor er lige ud af landevejen, dog kan der være problemer for nogen med at ledningerne kan nå rundt

Karakter 9/10

Sammenligning:
Assoasiated sc10 ft og durango sct, er kit i samme klasse.
Internationalt er det for tidligt at sige noget om performance på tlr kittet endnu men det bliver spændende

Konklusion:
Absolut et kit i topklasse til den race minded kører, bilen egner sig til race og kun til race.
Det er pt nok den mest justerbare bil på marked og den med de største dæmper.

Dens kører egenskaber er ikke at tage fejl af og er absolut den mest stabile 2wd sct jeg har kørt til dato.
Tlr har fået fat i den lange ende jeg er solgt


Efterord:
Har fået testet bilen ca 20 batterier nu g eneste komponent der er skiftet ud er kugle diffet , vores bane her formeget greb til at det kan holde så der er røget et geardiff i


Spørgsmål er naturligvis velkomne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse tlr 22 sct
Kommentér på:
Anmeldelse tlr 22 sct

Annonce