{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.058 visninger | Oprettet:

Anmeldelse: HV-Maxx Brushless {{forumTopicSubject}}

Hej

Her en anmeldelse af HV-Maxx brushless motor/esc fra Novak.

Det er et brushless system, som er udviklet specielt til Traxxas E-maxx, men som også kan bruges som opgradering til andre monstertrucks. (Fx. Kyosho twin force eller Tamiya TXT).

Testplatform:
Hv-Maxx systemet er sat i en E-maxx, med meget få opgraderinger. De øvrige opgraderinger er følgende:

Robinson racing double slipper clutch kit.
Robinson racing 70 t spur gear
Robinson racing 14 t pinion gear
Powerline aluminium skidplates for og bag
Thunder tiger aluminium hex wheel hubs

Førstehåndsindtryk karakter 5 ud af 5:
Pakken indeholder:
HV4400 brushless motor
HV Maxx esc
Blæser til esc´en
Dæk plade til der hvor motor nummer 2 har siddet
Diverse Novak brochurer og klistermærker!
Det hele pakket i en skumforet æske, så alt var ok.

Motor og esc er samlet fra fabrikken, så det eneste jeg skulle udskifte var Tamiya connectoren til en der kan klare belastningen. (Tamiyaen smelter, så lidt sært de har den på som standard).

Montering Karakter 5 ud af 5:
Nem montering da det jo er udviklet til E-maxx´en, så alle skruer passede perfekt. Med Novaks tilrådet gearing er det dog ikke muligt at have skærmdækslet til spur/pinion monteret.

Konklusion karakter 5 ud af 5:
Novak råder køberne af HV-Maxx til at opgradere bilen med følgende dele:
Robinson racing double slipper clutch
MIP cvd´s (for, center og bag)
Unlimited engineering stål idler gears.
Samt en specifik gearing afhængig af om man bruger 12 eller 14 celler batterier.

Som i kan se har jeg ikke opgraderet min helt endnu. Men et problem jeg har haft er double slippet clutch sættet. Kuglelejet der skulle ud over mangler lidt størrelse, så jeg måtte file til for at få det på. Nu sidder det dog godt .

Efter at have teste bilen med set up´et på asfalt, grus og på græs, er jeg ganske tilfreds. Det kører supergodt og er helt klart en gave til jer der er mest til elbiler.

Topfarten skulle efter Novaks vurdering være mellem 32-38 mph = 51 - 61 km/h med HV-Maxx som eneste opgradering. Om det er korrekt ved jeg ikke, men det går i hvert fald hurtigt nok til en monstertruck. Det mest opsigtsvækkende er dog nok accelerationen. Man skal ikke give meget "gas" før den ligger på taget.

Jeg kan dog allerede se nu at de øvrige opgraderinger er nødvendige, da det vil flå akslerne i stykker. Om idler geraret tager skade har jeg ikke checket, men hørt fra erfarne HV-Maxx kørere at det gør det, da det er det svageste led i gearkassen.

Positive ting:
Får din elbil til at køre ligeså hurtigt som lignende nitrobiler
Nemt og enkelt at montere
Fungerer perfekt når det er monteret
Lavere vægt, pga. en motor mindre

Negative ting:
Prisen

Testen er udført af Jesper Klausen



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anmeldelse: HV-Maxx Brushless
Kommentér på:
Anmeldelse: HV-Maxx Brushless

Annonce