{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste Drone på markedet
  • #2   7. apr 2015 V2eren er bare meget bedre end 1 eren efter min mening.

Det er et ret bredt spørgsmål, der bliver stillet. Tænker lidt at du må specificerer hvad du vil bruge den til.

• #3   7. apr 2015 Ring til forsvaret.
    De er de eneste der har droner.

• #4   7. apr 2015 Hvis du gider at bruge tid på det og sætte dig ind i det er f450 og f550 bedre end phantom.
    Hvis du skal bruge den til et bestem formål og ikke som sådan er interesseret i rc-hobbyen er det phantom du skal vælge.

Alle ovennævnte modeller er af mærket DJI smiley

• #5   8. apr 2015 Xcite kommer lige straks med en quad, der batler DJI rimelig seriøst på prisen, og den virker mindst lige så go. Fuld version med gimbal, camera og gps, Fpv.
    burte kunne findes på webshops i DK inden for kort tid.

• #6   8. apr 2015 Tak for svaret
    Jeg har bestilt, det blev DJI Phantom 2 Vision+ OPDATERET VERSION V3.0

• Christoffer E
    Christoffer E Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Svar: 5
    #8   8. apr 2015 Tillykke med købet Steffen. Håber du bliver glad for din DJI Phantom 2 vision+ :)!

• #9   8. apr 2015 Har kikket på de andre også, men 12-20 Min flyvning det er ikke meget

• #10   8. apr 2015 Nu ved jeg ikke om du har fløjet med nogen modeller før? De fleste vil nok give mig ret i at 15 minutter er ret lang tid at være i luften.

• #13   20. apr 2015 Nu har jeg fløjet lidt og det er vildt fedt, men at du Kristian kan være tilfreds med Ca 12 Min! det forstår jeg ikke, Jeg kan flyve 20-23 Min så lander jeg og skifter batteri det er bare ikke længe nok
    Har lige skudt lidt billeder i en højde af 90 M

profilbillede
  • #14   20. apr 2015 I et område du ikke må flyve i ...

• #15   20. apr 2015 Ja Tommy, Jeg behøver ikke gemme mig og lade som om jeg kun gør alt lovlig

• #16   20. apr 2015 flot billede...!

• #17   20. apr 2015 Hvis du var smart havde du taget det i en vinkel så du ved styrt, ikke ville ramme ned
    i folks private huse..

Vær nu venlig at tænke dig om med din nye drone.. Det er ikke kun dig det går udover, hvis du skulle styrte smiley

• #18   20. apr 2015 - Og et ekstra tip:
    Hvis du fotografere i "golden hour" får du nogle flotte farver
    (Golden hour: en time før solnedgang)

• #19   20. apr 2015 Du kunne havde taget den op ude over markerne og taget billedet derfra.

Jeg bor heldigvis på landet, og kan flyve i min baghave.

• Christoffer E
    Christoffer E Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Svar: 5
    #20   21. apr 2015 Fint billede smiley Og godt at høre du er blevet vild med flyvning smiley

• #21   22. apr 2015 Ja flot billede, du modig at ligge sådanne et billede ud herinde smiley

Jeg lever fint med flyvetid på en 12-14 minutter, især når et batteri til en phantom 2 koster tæt på 1000 kr og bruger lang tid på at lade op. Jeg lader 4 batterier op på 12 minutter på en lader, jeg kan holde min F550 i luften konstant med batterier for 1000 kr smiley men det jo smag og behag.

Du skal huske at have en privat grund på 400x400 meter for at flyve lovligt, selvom du bor på landet smiley hvis det er regler vi skal fremhæve smiley og den skal være 150 meter væk fra større offentlig vej, og som staten har vedtaget er en vej med husnummer på. Det er 95% ulovligt at flyve med droner i Danmark, det latterligt smiley

• #22   22. apr 2015 Benjamin, hvor har du de 400x400 meter fra ?

Blev nysgerrig med google...

http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/civilluftfart/Dokumenter/Love%20og%20bestemmelser/Bestemmelser%20for%20Civil%20Luftfart%20%28BL%29/BL%2009-serien/9_4_ud3.pdf

citat:

Til pladsen skal være knyttet et luftrum,
    der skal dække et areal på mindst
    100 x 300 m.

Dvs at der er krav til luftrummet omkring hvor du flyver, altså et areal, hvor der ikke må være bymæssig bebyggelse.

http://www.modelflyvning.dk/foreningsinfo/trafikstyrelsen---lovgivning-om-modelflyvning-bl-94/luftfartsloven-ned-paa-jorden.aspx

Jeg flyver selv hjemme i "baghaven". Jeg har en vej jeg krydser. Her er en tegning af det luftrum jeg flyver i. 100x100meter. Kan dog sagtens udvides til 100x300meter. Jeg bruger bare kun de 100x100meter.

Jeg ejer selv det meste af den jord jeg flyver over, resten er marker.

• #23   22. apr 2015 Kort

de 100x100 meter er alle over ming egen grund. Hvis jeg skal tegne 100x300meter. skal jeg over nabo marker.

Definitionen hedder forresten en større vej. En størrevej er en hovedvej, altså en vej med et "vejnummer" læs på modelflyvning.dk

profilbillede
  • #25   22. apr 2015 Jeg fandt information fra en af danmarks største forhandlere af droner for private og virksomheder.. http://droner.dk/regler-for-droneflyvning/

Under spørgsmål svar står der følgende:
    Må jeg flyve på kin egen private grund..?

I princippet ja, men det kræver, at din private grund skal være minimum 400 m lang og 400 meter bred for, at du kan få et luftrum på 100 m x 100 m, som er det anbefalede minimale luftrum at flyve i.

Jeg vil gerne Flyve ved Tommy også, reglerne for droneflyvning er så vanvittige så selv alle er i tivl, jeg får også brudt reglerne..

• #26   22. apr 2015 Lov teksten har jeg linket til, jeg kan bare ikke finde det du skriver i den. Det er samme lov som Modelfly

• #27   22. apr 2015 Hmm, jeg kan simpelhen ikke finde hvor det står beskrevet at man skal have 400x400meter henne, andet i deres fortolkning. Kan intet finde der understøtter dette.

Modelflyvepladser, også godkendt til kat. 2 (7-25kg) har sjældent 400x400meter.

Hmm, har lige siddet og læst BL 9.4 igen. http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/civilluftfart/Dokumenter/Love%20og%20bestemmelser/Bestemmelser%20for%20Civil%20Luftfart%20(BL)/BL%2009-serien/9_4_ud3.pdf

Man skal holde tungen lige i munden, da det stof der beskriver reglerne for at flyve er er sidste på side 1. I høre spalte, man skal skifte til venstre spalte på side 2.

Når man læser den sådan, er der ikke nogen krav til størrelse af området man flyver fra.

Sådan her står der:

4. Operationelle vilkår
    4.1 Almindelige bestemmelser
    For flyvning med ubemandede luftfartøjer gælder
    følgende:
    a. Flyvningen skal udføres på en sådan
    måde, at andres liv og ejendom ikke
    udsættes for fare, og således at omgivelserne
    påføres så ringe ulempe som
    muligt.
    b. Afstanden til banen/banerne på en
    offentlig flyveplads som angivet på
    Kort & Matrikelstyrelsens kort (kort 25
    eller 1:50.000) skal være mindst 5 km.
    c. Afstanden til banen/banerne på en
    militærflyvestation som angivet på Kort
    & Matrikelstyrelsens kort (kort 25 eller
    1:50.000) skal være mindst 8 km.
    d. Afstanden til bymæssig bebyggelse og
    større offentlig vej skal være mindst
    150 m.
    BL 9-4 / Udg. 3 / 9.1.2004 / 2
    e. Flyvehøjden må højst være 100 m
    over terræn.
    f. Tæt bebyggede områder, herunder
    sommerhusområder og beboede campingpladser,
    samt områder, hvor et
    større antal mennesker er samlet i fri
    luft, må ikke overflyves.
    g. De særligt følsomme naturområder,
    der er nævnt i BL 7-16, må ikke overflyves.

Der står så følgende hvis man vil drive modelflyveplads:

4.3 Modelflyveplads med tilhørende luftrum
    For at en plads må benyttes som modelflyveplads,
    skal betingelserne i pkt. 4.1 samt følgende
    betingelser være opfyldt:
    a. Til pladsen skal være knyttet et luftrum,
    der skal dække et areal på mindst
    100 x 300 m.
    b. Modelflyvepladsen skal være godkendt
    af den organisation, der er godkendt af
    Statens Luftfartsvæsen, jf. pkt. 4.2 d.
    Ansøgning om godkendelse skal indeholde
    et kort over området samt en
    beskrivelse af modelflyvepladsen og
    det tilhørende luftrum.
    c. Ejerens tilladelse til at benytte pladsen
    som modelflyveplads skal foreligge.
    Ejeren af områder, der dækkes af det
    tilhørende luftrum, skal være underrettet
    om aktiviteterne.
    Anm.: Den, der vil indrette og drive en modelflyveplads,
    skal selv sørge for at indhente
    fornødne tilladelser efter anden lovgivning, herunder
    efter miljøbeskyttelses- og planlægningslovgivningen.

Her kan man direkte læse at man ikke skal have naboers tilladelse for overflyvning når man flyver fra en modelflyveplads, de skal blot orienteres.

Den modelflyveklub jeg har været medlem af råder ikke over 400x400 meter. Nærmere 100x100meter. Den plads er også godkendt til stormodeller.

Der er også kommet en definition af bymæssigbebyggelse. Her kommer jeg heller ikke på kant med nogen, selv om jeg bor i udkanten af en lille klynge huse.

http://droner.dk/dokumenter/aic-b-19-13.pdf

Der hvor jeg bor er ikke et "Built up area" på et ICAO Aeronautical
    Chart

• #28   22. apr 2015 De modsiger også sig selv i deres kommentarer under siden hvor de skriver 400x400m.

Peter Rostgaard Evald Smith · Arbejder hos Landmand
    jeg går ud fra at egen grund dvs vil sige hele landbrugsbedriften må over flyves ,men i max 100 mtr
    Besvar · Synes godt om · Følg opslag · 5. marts kl. 06:36

Droner
    Hej Peter. Du må gerne overflyve din grund, såfremt at dronen ikke bevæger sig indenfor 150 meter til bymæssig bebyggelse, større offentlig vej og alle de andre restriktioner fra BL 9-4. Selvom dronen er på din egen grund, skal du stadig overholde BL 9-4. Håber at dette besvarede dit spørgsmål.
    Besvar · Synes godt om · 5. marts kl. 14:18

• #29   22. apr 2015 Det er en jungle. Men du har ret at forskellige sider modsiger hinanden, og læser man lovteksten du henviser til står der intet med 400x400 meter. Men de ski svært når anerkendte forhandler vejleder deres kunder i modsigende regler

Kommentér på:
Bedste Drone på markedet

Annonce