{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Online handel - Tænk {{forumTopicSubject}}

I et forsøg på at minde alle om at tænke sig grundigt om ved - specielt private- online handler, deler jeg lige denne her lille oplevelse.

Jeg bliver kontaktet af en person som har et ganske stort parti RC grej til salg. Vi taler om det og bliver enige om en pris tæt på 10.000kr for det hele.
Herefter foreslår jeg at vi finder tidspunkter for en mulig afhentning. Jeg er fra Jylland og han fra Sjælland - så det er noget der i hvertfald for mit vedkommende skal planlægges.
Der kommer et par forklaringer om at han i første omgang ikke er hjemme nogle dage, og derefter skal han rejse væk nogle uger. Han kan dog få tid til at pakke det hele på en palle og sende via fragtmand.

Men.. pengene skal naturligvis overføres først.. og DEN er jeg ikke med på. Jeg forklarer at jeg havde gjort det klart at jeg selv afhenter partier i den størrelse- eller i værste fald betaler efter at have modtaget varen som man før i tiden gjorde med så meget man købte.

Herefter dør kontakten. Jeg har siden kontaktet ham angående den mulige handel, da jeg må indrømme jeg stolede på hvad han sagde. Men kontakten er kold.. og jeg mistænker en mulig svindler.

Googler hans navn og firmanavn - som han helt frivilligt underskriver alle sine mails med, og finder ud af at han er en kæmpe svindler der har svindlet mange før jeg nogensinde talte med ham. Der findes bogstavelig talt forum op og forum ned med advarsler mod omtalte person på nettet.

.. Såå... tænk jer for dælen om hvis I handler med nogen der er en smule for insisterende på at afsende varen til jer efter modtaget betaling.

Jeg er i hvertfald glad for at jeg ikke smed mine sparepenge efter ham.. de var nok i givet fald mistet.

Husk også på at ikke alle er svindlere. Jeg har gennem ca 3 år foretaget utallige handler specielt herinde, men også på DBA og G&G.
Er blevet snydt een gang i en handel på dba med en fyr fra Køge.
- Det kostede mig 1250kr at lære ikke at sende penge til folk jeg ikke aner hvem er.

- For nogen kan det bare let koste mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Online handel - Tænk
  • #1   26. jun 2015 Ja det er et sats hver gang man handler med nogen og det ikke er med et personligt møde. Jeg har også købt mange ting herinde efterhånden men 7-9-13 er jeg aldrig blevet snydt.

    Der er kun en ting at gøre det er at advare andre imod at handle med den på gældene person. Da man ikke åbent må klandre andre for det fusk de har gang i er træls. Så må man se det positive i at man kan videre give oplysninger omkring personen over PM hvis folk ønsker at undgå handler med personen som har fusket.


  • #2   26. jun 2015 På dba handler jeg kun med CPR validerede folk, så kan de da rapporteres og anmeldes.
    Herinde lægger jeg vægt på deres profil, hvis de har mange venner og flere enheder oprettet, tager jeg chancen. 7-9-13 ikke gået galt endnu


  • #3   26. jun 2015 Venner og oprettede enheder er ikke en garanti for reelle personer, som vi hørte om i sidste uge...

  • #4   26. jun 2015 Næh. men det giver vel bedre odds smiley og ofte er de venner med folk jeg har handlet med. men ja, det er næsten et tros spørgsmål.

  • #5   26. jun 2015 og så plejer jeg at hente ting med 1000 kr,- og over værdi..

  • #8   27. jun 2015 kr: desværre for os Sjællændere er de fede biler og gode tilbud tit i Jylland, da RC er mere udbredt derovre, og de har plads til baner osv. Ville helst hente alt jeg køber online, ikke kun for sikkerhed, men også for at møde andre entusiaster, se deres grej. få nogle tip smiley Kan bare ikke overbevise konen om at det er praktisk at jeg kører til Odder efter reservedele he he. De dyre ting er hun dog helt med på jeg henter.

  • #9   27. jun 2015 Hmm syntes da ellers det tit er lige omvendt. De fede biler har I på Sjælland og ofte i Københavns området. Samt et hav af baner, men der kan man bare se hvordan opfattelsen er forskellig hehe. Dem på Fyn ligger trods alt i noget af et smørhul af lutter gode sager.

  • #10   27. jun 2015 Har stort set kun gode erfaringer med handler her på siden. Har købt og solgt et hav af ting, og stort set alt er kørt perfekt.

    I min verden vil det da også være noget sørgeligt at gøre sig til svindler pgr. en rc bil eller dele.


  • #11   27. jun 2015 Jeg har lige gennemført 3 handler med folk herinde fra og der var ingen problemer af nogen art.


Kommentér på:
Online handel - Tænk

Annonce