{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Tun, effektivisering og generelle råd {{forumTopicSubject}}

Hej rcgalleri

Nu har jeg for noget tid siden fået købt mig sådan en HBX Bronzer bigfoot, off roader, ret sjovt at vælte rundt med. Fandt også hurtigt ud af at hjulene vælter af i tide og utide, at den åbenbart godt kunne holde til at køre igennem et godt lag vand (Ups ) at batt levetiden mildest talt var elendig

Har tænkt lidt på at opgradere den når økonomien står til det.

http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?...3ee015f474f16c1

Pinnacle Brilliant ville jeg selv foreslå. Hvis jeg ikke har misforstået giver mange turns et godt moment og et lavere effekt forbrug? Har den en højere tophastighed end standard motoren og hvad med acceleration? Da jeg bor på landet og giver den rigeligt med mulighed for at give den gas i sne, på bakker, græs og hvad den nu ellers kan få lov til må et højt moment vel være toppen af poppen ?
ESC'en burde vel kunne klare den.
Hvad med dæk, kan det betale sig at købe nogle nye/bedre til den ?
Jeg har allerede smækket min første servo, så det er der købt ny af, købte bare endnu en standard da jeg ikke vidste om jeg ville blive mere intereseret i det hersens RC pjat Det blev jeg...
Er en digital servo det værd ?
Kan det betale sig at købe en ny og bedre esc ?
Jeg har også kun standard batt indtil videre, kan det bedst betale sig at købe fra moffes eller fra batterier.dk ?
Har fikset problemet med de bortløbende dæk, var ikke meget for at skulle lime så jeg strammer dem bare ofte og har købt andre møtrikker med teflon.
Kunne godt tænke mig at få købt et chassi som var i stil med en dodge charger fra 68 - 71 eller en superbee, avenger eller noget i den stil. Altså en klassisk muscle car, hvor dælen kan jeg få sådan et ?
Andet jeg burde tage op til eftertanke ?

Håber på konstruktive svar

Mvh. Rage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tun, effektivisering og generelle råd
  • #1   8. jan 2006 hva er jeg den eneste der ikke kan se produktet der er linket til?

  • #2   8. jan 2006 Jo førre turns(vindinger) jo flere omdrejninger og jo flere amp. trækker den. Det gør også bilen meget hurtigere.
    Sådan er det kort sagt.

    En standard ESC skal næsten altid opgraderes, da det er noget værre høg.
    En digital servo vil du ikke få noget ud af på sådan en bil som den, så køb en metal gears servo i stedet.

    Batterier kan købes hos næsten alle hobby forhandlere, GP celler er gode.

    Dæk SKAL limes, ellers flyver de af fælgen, elles kan de finde på at glide rundt når du accelerer, eller der er lidt modstand i dækket.

    Du vil aldrig få sindsyg meget kvalitet ud af sådan en bil, men fin til en begynder som bare triller rundt på en grusvej eller lign. er den fin. Du skal ikke begynde at opgradere alt muligt som du måske aldrig vil udnytte. F.eks. købe en ESC til 1600 kr. som vi andre bruger til løb, som kan programmeres på computer og sådanne ting.


  • #3   8. jan 2006 http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?cPath=52_66_224&products_id=1691&osCsid=89c580a0e3bfcaeffba1eb876d9dd117
    Det var den motor, så må vi se om linket virker smiley

    Dvs. at når den jeg nu har valgt har 1x27 viklinger har den lav top fart og større moment samt længere levetid ? Hvilket jo lidt er det jeg leder efter.
    Har tjekket lidt rundt på morfars side og fundet ud af at man ikke engang behøver at skifte esc ved de største motore de har på lager, nok fordi at de primært er til amatøre som mig.
    Jeg kører somsagt kun offroad, troede ikke det kunne betale sig at lime, altså, jeg taler om fælgene ikke selve gummi dækkene.

    Hvis jeg nu gik hen og tænkte "Hey, jeg vil ha mig en off road/on road som er lidt mere sej." Er det så noget tamiya jeg skal hen i? Har en sandscorcher som gerne vil ha en mate smiley I må meget gerne smide et evt. link.


  • #5   8. jan 2006 Låsevæske er til møtrikker, så de ikke løsner sig..

  • #6   8. jan 2006 Din standard regulator er højst sandsynligt kun til 27T motore. Du må ikke lime selve fælgen på akslen. Troede du snakke om at lime dækket smiley

    en 27T (stock motor), er topfarten lav, acc. lav og strømforbruget er rimelig lavt. Den trækker ikke så mange amp.



  • #7   8. jan 2006 Det problem har jeg ellers fikset til mit forbrug, har fikset nogle spændeskiver og nogle selvlåsende skruer, selvom jeg har givet godt med gas er de ikke faldet af endnu, jeg spænder dem bare en gang imellem!

  • #8   8. jan 2006 Det er oplyst at de kan klare ned til 17t, så det burde da ikke være noget problem. Men vil jeg vinde noget i moment evt. acc ved at skifte til den anden jeg linkede til ?

  • #9   8. jan 2006 Husk altid inden du tuner og smider en vildere motor i din vogn: Monter ALTID kuglelejer som det første, Det et den vigtigeste options der findes....!!!

    Og mht. digi servo eller lign. så bare glem det. Du vil absolut intet få ud at det, på den type bil....!!!! Køb den kraftigste (stærkeste) servo du kan finde til max. 250,-

    Du skriver at du godt kunne tænke dig et andet chassis --- Det er en undervogn --- Det du tænker på er et karosseri.


  • #10   8. jan 2006 Det kan du godt ha ret i, det korrekte engelske ord jeg ledte efter var vidst body smiley Skide flot smiley
    Altså, hvis jeg nu køber en super smart servo så var planen at jeg ville bruge den i min næste RC også smiley
    Kugle lejer ? På hvad, hjul eller hvordan ?


  • #11   8. jan 2006 Du kan godt bruge servoen i din næste bil, men den bliver jo slidt i en offroader (skidt og møj), så når du skal have ny bil---ja så skal servoen garanteret også skiftes.

    Kuglelejer i hele bilen --- Aksler, Hjul, gearkasse, ja der hvor det er muligt.


Kommentér på:
Tun, effektivisering og generelle råd

Annonce