{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Jesper K
Jesper K
Tilmeldt:
9. jan 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Er der forskel på benzin og nitro ? {{forumTopicSubject}}

Hej !

Har siddet lidt og kigget på biler, det skal siges jeg aldrig har haft andet end alm batteri biler...

er der forskel på dem med brændstof ? er det det samme de kører på ? hvad er evt forskellen ?

hvad koster de forskellige brændstofstyper, og hvor kan man købe dem ?

på forhånd tak for svaret

mvh Jesper


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der forskel på benzin og nitro ?
  • #1   9. jan 2006 benzin køber man på en benzintank smiley
    nitro hos iccom.dk eller hobbybutik
    5 liter nitro koster ca 375
    og benzin dags priser


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   9. jan 2006 hvad er billigst i længden ?

    og nitro motoerer er vel bedst ?

    mvh Jesper


  • #4   9. jan 2006 Benzin er billigere, og en benzinmotor er mere doven så den holder meget længere.
    Nitro koster ca. 10 gange så meget, og man skal købe det i specialforretninger, som handler med netop de produkter til RC nitro motorer.
    Omkring hva der er bedst er jo svært at sige, nitromotorer er mere skrøbelige pga kubik størrelsen, jo større man laver en motor, jo mere stabil og vedligeholdelsesfri bliver den.


  • #5   9. jan 2006 Nitromotorer er klart kraftigst pr. cc.

    Nitro er som skrevet af andre p**** dyrt
    Nitro indeholder træsprit(Methylalcohol/methanol) og der skal normalt en gifttilladelse eller medlemsskab af en klub der har tilladelse for at man kan købe brændstoffet.(Jeg ved ikke om disse regler er blevet lempet)

    Nitromotorer slides relativt hurtigt pga. den høje effekt i forhold til størrelsen.

    Nitromotorer skal konstant Justeres for at køre optimalt.
    1 justering for start, en anden for at køre, en 3'dje for at køre når den er godt varm, en 4'de for at starte når den er tanket i varm tilstand osv.....

    Nitromotorer er relativt dyre at renovere, da man næsten altid skal skifte både cylinder og topstykke.

    Nitromotorer til biler er typiskt på 2,5 til 5cc og bruges til biler fra 1/10 til 1/6

    Benzinmotorer kører på alm. Benzin og alm. totaktsolie, der "bare" kan købes på den lokale tanktstation.

    Benzinmotorer har en ret lang levetid(100 timer+ hvis de holdes rimeligt), og skal kun meget sjældent justeres.
    Justeringskrav er ca. de samme som til en plæneklipper..

    Benzinmotorer er typiskt på 23-29cc og bruges i biler på str. 1/6 og 1/5, 1/4 findes, men ses sjældent, da de er hjemmebyggede og DYRE.

    Renovering af en Benzinmotor er ofte bare en stempelring til en 50-100kr, og ikke ny cylinder/topstykke.

    Benzinmotorer kører oftest med magnettænding, så det er bare et (eller 2) hiv i snoren, så er man klar, ikke noget med at rode rundt med glødestartere osv.
    Tændrør holder hvis motoren er justeret rigtigt til flere hundrede timer.

    Benzinmotorerne larmer ofte mere end Nitro, derfor kan det være problemer at finde et sted at køre.
    1/6 og 1/5 biler kræver PLADS.

    De 5-6 nitrobiler jeg har kørt med/mod har været klart langsommere end vores FG'er med tunpotter.
    Og så er der altså "noget" ved at køre med en STOR bil....
    check http://www.fg-forum.dk for at se mere om de STORE biler.


  • #6   9. jan 2006 Køretid for nitro: ca. 10-15min pr tank
    Køretid for 1/5 eller 1/6 benzin: 45-70min pr tank.

    Jeg har været ude og fræse, hvor de to af os der kørte FG nåede at brænde en ½ tank af, inden den først nitrobil blev startet.

    En anden ting ved Benz: Ingen besværlig tilkøring, ingen bekymring om man nu husker at lade stemplet sto ved top eller bund(Nitro motorer SKAL have stemplet stående ved bund, når den ikke bruges, ellers risikerer man at smadre motoren)
    Benz: Ingen behov for After Run olie, bare lad den stå, ligesom man gør med plæneklipperen.

    Jeg har haft min stående en måned med en ½ tank benz, hvorefter det bare var 2 hiv i snoren, og så afted igen.


  • #7   9. jan 2006 Ja renovering af nitromotorer koster tit fra 400-1500 kr for køb af ny stempel og foring.
    Og gider man ikke alt det justering (som jeg syntes er en del af charmen) så skal man bare have fat i en Largescale RC såsom FG.
    Dog kan man nemt få nitromotorer, som bare starter HVER evig eneste gang, og som er utrolig pålidelige.


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   9. jan 2006 Mange tak for jeres svar smiley

    Vil nok starte med en bezin motor... da nitro ikke lyder til at være for nybegyndere..

    mvh Jesper


  • #9   9. jan 2006 Jesper: Du skal bare vide, at FG'ere ikke er helt billige.
    I længden er billigere end nitro, pga. af brændstof osv.
    Men hvis du skal have en ny FG i Danmark, så kommer den let op 6000-7000 ..
    Synes også lige jeg ville sige, at de kun er 2WD, hvilket jeg synes er enormt ærgeligt.


  • #10   9. jan 2006 Tja FG er lidt dyrer i anskaffelse, end diverse nitrobiler. Men det er synd at vælge FG fra pga det fordi næsten alle dem som kører Nitro har en bil til 10000 kr for det koster næsten alle RC biler efter kort tid.

  • #11   9. jan 2006 Jesper r. Hvorfor ska stemplet stå i bund... jeg har kørt. fløjet og sejlet nitro i 15 år nu. og den har jeg aldrig hørt før.. der er visr noget der er gået forbi min næse. kan man ikke få en forklaring på det..

  • #12   9. jan 2006 jesper køb da den fg meget sjovere

    boudewijn det er vel smag og behag hvad man helst vil have 2wd og 4wd jeg foretrækker selv 2wd der er mere udfordring og det er meget sjovere at køre med



  • #13   10. jan 2006 KV.. Det er fordi en Nitro motor af de små slags.. Ikke har nogen stempelring.. der glemmer foring på stempel, og står stempel i top når motor er varm.. risikere du at det sidder fast når motoren bliver kold... sådan i store træk smiley

    Karsten


  • #14   10. jan 2006 hov lige en stavefejl.. glemmer = Klemmer

  • #15   10. jan 2006 ja okay men stemplet trækker sig jo også sammen når det bliver koldt.. anyway jeg har aldrig været udsat for det. har du


  • #16   10. jan 2006 Ja foringen trækker sig sammen under køling, så det er meget vigtigt at stemplet er i bund netop for at undgå den sætter sig, og efterlader spor i foringen.
    Hvis du ikke har oplevet det før Kv V, så har du bare været heldig.


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #17   10. jan 2006 Bød lidt på QXL... er 1600 for meget for denne ??

    http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=22607672&nocount=1

    Mvh Jesper


  • #18   10. jan 2006 det der er ikke en benz motor det må være nitro han mener
    hvis det skulle være en benz bil er den godt nok lille


  • #19   10. jan 2006 syntes 1600 virker dyrt for sådan en smartech dims.
    dele er sikkert svære at få fat på og så er det ikke en benzin, men deriomd en nitrmotor som sidder på.


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #20   11. jan 2006 hvis det er en nitro, så er den solgt under falsk varedekloration, og så vil jeg ikke have den :-S

  • #21   11. jan 2006 att Jesper R:
    1. Det har ingen betydning om stemplet står i top eller bund når du slukker den. pga komprosionen vil den alligevel ikke stå i top når den ikke køre.
    2. Med den rette justering starter en nitro forholdsvis nemt og skal ikke justeres til 4 stadier som du skriver.
    3. Når man skal renovere en nitro motor, er det oftes kun lejer og plejlstang man skifter, det er kun hvis motoren har sat sig man skifter cylindre kit.
    4. Benzin motorer er IKKE hjemmebygget, dem kan man købe i hobby forretninger, og hvis de er noget så er det hjemme tunet!
    5. Sidst men ikke mindst, en ordenlig nitrobil køre røven ud af bukserne på en FG smiley


  • #22   11. jan 2006 Øhhh det er jeg altrså ikke helt enig i

    Som du selv skriver så vil stempel aldrig stå i toppen pga Kompression.. Nej det er rigtigt, men den vil heller aldrig stå i bunden da det er kompressioen der stopper den på vej op. Altså står et sted imellem.. Derfor er det klogt at sætte den nederst pga at foring klemmer på stempel i toppen...og derved kan sætte sig når motor bliver kold.. Det er set mange gange..

    Karsten



  • #23   11. jan 2006 Jeg må indrømme jeg aldrig bevidst har sat stemplet i min motor i bund efter den har kørt en finale eller noget. Bare slukket den og ladet den stå til næste gang og der har aldrig været nogle probs.
    Men det kan være det er anderledes på fly...


  • #24   11. jan 2006 Mihael

    Jeg snakker ikke om Fly men biler smiley

    Motoren i flyvere er slet ikke så ud pint som i biler. De yder ikke så meget

    Karsten...



  • #25   11. jan 2006 Vil lige sige jeg heller ikke har været ude for det. Men har sku hørt om mange der har haft problemet..

    Karsten


Kommentér på:
Er der forskel på benzin og nitro ?

Annonce