{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

Dennis C
Dennis C
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Råd til hvordan bilen slukkes og temp. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

JEg for min Rex-x her imorgen og vil gerne have de sidste råd ingen jeg begynder og køre den til...
(jeg har selvfølig købt OS. A3 rør til tilkørselen og har så valgt et OS. A8 til kørsel efter tilkørsel)
Men når jeg køre den til er det så meget vigtigt at jeg har en temp. måler så jeg kan se hvor varm motoren er, og hvor længe skal jeg have bilen tænd i tomgang af gangen på de første 4 tanke?

også hvordan skal jeg slukke den? ved de fleste plejer at sætte fingeren for udstødningen, men er der ikke en "sundere" måde for motoren man kan slukke den på?

på forhånd tak

MVH/ Dennis

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd til hvordan bilen slukkes og temp.
  • #1   30. jan 2006 det med at køre den til ved jeg der er en masse link til på siden her.

det med at slukke den på udstødningen er fint nok hvis den skal startes igen om lidt.
    skal du slutte for i dag er det sundest for bilen at du klemmer på nitroslangen så den løber tør. derefter tømmer du tanken...

• #2   30. jan 2006 Den måde jeg mener skåner din motor mest er ved at holde en finger på svinghjulet.
    Du skal skrue hsn længere ind ikke ud så bliver den bare mere fed i blandingen.
    Husk at når du tilkører må du ikke give fuld gas de første 5 tanke ca.

• Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    nov 2005

#3   30. jan 2006 nej ved godt man ikke må give fuld gas, er selv mekaniker og ved en del om motere.

ellers mange tak for hjælpen smiley havde ellers også tænkt at man måske bare skulle holde rundt om luffiltert så den ingen ilt fik til bladningen?

• Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    nov 2005

#4   30. jan 2006 Jesper - På grund af man køre den til i tomgang er at selve stempelt ikke har samme størelse som forbrændnings kammert i starten og derfor skal tilpasses/skides til

Hvis man giver meget gas i starten risikere du derved at stemplet sætter sig fast da det udvidere sig når det bliver varmt.. derfor køre man i tomgang for at undgå for høj varme for ikke at riskere at møget varmesætter sig... det samme gør du ved en scooter eller biler for den sags skyld hvis den skal tunes med en ny og stører cylle/cyllendere.. smiley

og jo den kommer til at yde det samme i tomgang, enda mere hvis man er rigtig god til at tilkøre en maskine. på grund at den kan miste effekt i cyllenderen hvis man bare giver den fuld øre fra start af

• #5   30. jan 2006 Denne måde skulle være rigtig god http://rcfreaks.dk/forum/viewtopic.php?t=1582 mange topkørere bruger den måde (eller lignende) Der er hundredevis af forskellige måder man kan tilkøre på. Så tag den måde du synes er bedst. Men en god ting at gøre hver gang man har været ude at køre er at stille stemplet i bund så man ikke risikere at den sætter sig i toppen eller andre ubehagelighedder smiley

Kommentér på:
Råd til hvordan bilen slukkes og temp.

Annonce