{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Dennis C
Dennis C
Tilmeldt:
26. nov 2005
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Ang. måling af motor-varme? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen så fik jeg min rex-x her igår og jeg er begyndt og køre den til smiley

Men er lidt i tvil hvor jeg skal måle hvor varm min motor er. for hvis jeg måler på kølehovedt er temp. ca. 20-25 grader højere end hvis jeg måler på selvemotorblokken (altså på selve cyllen)

og synts også den bliver hurtig varm, så det tager enomrt lang til og tømme en tank..

mine skrue instillinger er en lav tomgang, og HV skruren er helt ind og 6-7 gange ud så den for så meget køling som muligt og LV skruen har jeg ikk stillet på, da den er stillet fra fabrikken af...

men er der nogen der ved hvordan skruerene skal stå i selve tilkørsels fasen, da jeg ikke kan finde det nogen steder i manualen... det er en Force 21 motor
har søgt på forumet omkring dette emne men ingen har et helt præsis og konkret svar på det spøgesmål, så derfor spøgere jeg da jeg jo selvfølig er bange for at varme sætte min motor. når køle hovedt er ca. 110 grader sluker jeg min motor af frygt for den blivere varmere...

på forhånd tak
MVH/ Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. måling af motor-varme?
  • #1   1. feb 2006 mener man skal måle det mellem kølehovede og cyllender

  • #2   1. feb 2006 Når man kører motoren til de første par tanke, skal du ikke begynde at stille på motoren..
    Motoren står på break in settings fra fabrikken af.


  • Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #3   1. feb 2006 ja og HV skruen står også de der 6-8 omgange som fra frabrikken af for den skal have så meget køling satta bare tomgangen lidt ned pga. den var enomrt høj da jeg startede bilen første gang (den køre af sig selv)

  • #4   1. feb 2006 jeg måler min på gløderøret. så er jeg sikker på jeg måler det samme sted hver gang, og så er det mere præcis måling... det er jo også det sted den bliver varmest.

  • #5   1. feb 2006 Jeg måler normalt ned mod gløderøret.
    Der skal den helst blive omkring 110-120grader når man kører den hårdt.


  • #6   1. feb 2006 Jeg gør lidgsom Jarl B måler nede ved gløderøret og min motor type re TRX2.5 skal ligge mellem 95-105 celcius
    men en Ofna eller Hyper 7 må komme op på 120 max


  • Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #7   1. feb 2006 Heysa.. jeg har fået indstillet min bil næsten som der står i på en lille sedel jeg har fået med til bilen (den giv dog lidt højt i tomgang så jeg dæmpede lidt for tomgangen også gik den ellers derudaf smiley den begyndte og gå mere og mere jævnt, og nu efter 1½ tank, så går den faktisk rigtig godt...

    er så småt begyndt og køre rundt i 8 taller dog med meget langsomt fart


  • Dennis C
    Dennis C Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #8   1. feb 2006 den var også lidt svær at starte i starten... men nu river jeg i trækstarten 1-3 gange også spinner den som en mis smiley glæder mig til imorgen så jeg kan få kørt de sidste 7 tanke så den næsten er helt kørt til smiley den har fået et skud after-run olie nu blever vakset og gjort pæn så den er klar til lidt ræs igen imorgen smiley

Kommentér på:
Ang. måling af motor-varme?

Annonce