{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Hvad skal der til? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen, som kan give et bud på, hvad der skal til, for at "fange" folks interesse?

Er klubberne for dyre?
Er det forkerte tidspunkter der er åbent?
Er bilerne for dyre?
Eller er det noget helt fjerde?

For tror helt ærligt ikke på, at folk "ikke har tid" eller "det er ikke sæson"!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal der til?
  • #1   20. dec 2015 Jeg køre selv i Næstved eller er lige starte igen efter en pause tror det er lidt det er prisen på biler og for at køre der holder folk væk også mister man hurtig lysten hvis man ikke kan få sin bil til at køre ordentlig ved jeg fra da jeg selv starte det var så mange der kørte der man kunne spørge men nu der er sgu ikke mange der køre de dage der er åben så kan godt forstå folk ikke gider når man skal stå der ude alene har jeg selv gjordt en del gang min mening

  • #3   20. dec 2015 For mit vedkommenede var det fordi den hyggelige lokale klub var blevet for konkurrence mindet,manglede setup bord var rundt og spørge efter hjælp 4-5 trænings weekender på stribe uden succes og så solgte jeg alt,købte dog en komplet ny i sommers men solgte den igen da jeg vidste det ville blive det samme engang til.
    Har altid selv hjulpet alle der har spurgt men når det ikke går begge veje skal jeg ikke være der længere.

    Skal siges til deres forsvar der var lige kommet en stribe nye medlemmer som havde brug for en del hjælp,nye kommer til og gamle forsvinder så er vel bare en naturlig udvikling ?


  • #5   20. dec 2015 Min interesse har flyttet sig 100% over på Road Racing ... Derfor er jeg væk.

    Priserne i RC klubber og på brug af baner er latterlige billige sammenlignet med alt andet med motor. Har meget svært ved at tro det er her skoen trykker..

    Tror det som med alt andet går lidt op og ned... Få ildsjæle kan ændre alt smiley så brænder DU for det, er det bare at komme igang..


  • #6   20. dec 2015 Prisen på medlemskab er høj, men det koster jo en del at etablere og vedligeholde en bane.
    Prisen på bilerne er høj også selv om man selv importere.
    Begge dele er kun en meget lille del af grunden til at jeg ikke længere kommer på banerne, det der holder mig væk er folks holdning/arrogance.
    Jeg har set flere gange at nye bliver taget rigtig dårligt imod når de kommer, både mærke snobberi og veteraner der ikke vil svare på spørgsmål fra nye.


  • #7   20. dec 2015 Hej
    Nu kører jeg selv i Lfrc. Sammen med min søn... Og vi har været med længe. ( næsten lige siden klubben startede.).
    Jeg ved hvad Henrik mener.
    Hos Lfrc har vi også haft det " problem" spm i skriver, at konkurrance kørerne blev for synlige og glemte de nye....
    Og efter vi blev klar over problemet har vi kæmpet med at få det lavet om... Selvom der er en del som hænger fast i det...
    Og vi har om nogen haft den dårlige stemning mellem dem der kørte lastbil og os som kørte onroad/offroad...
    Men vi kæmper videre og håber at nye tiltag vil hjælpe...


  • #8   20. dec 2015 @thomas.

    Hvad synes du er en rimelig pris for medlemskab af en klub? Og hvad synes du er rimelig for baneleje 1 dag.?


  • #9   20. dec 2015 Hos Lfrc eks. Giver man mellem 18-65 mener jeg det er... 700kr for et helt år.!!! Er det dyrt.?? Og så er der fri brug af alle 3 baner i klubbens åbningstid... Plus flere hvis det aftales med bestyrelsen.!!!

    Hos os er der åbent hver tirsdag 19-22 ca og hver anden søndag fra 10-1730 ca...


  • #10   20. dec 2015 For mig er åbningstider alpha omega. Dernæst har jeg oplevet i flere klubber pro & wannabe pro-kører som glemmer at andre ikke nødvendigivs er interesseret i konkurrence kørsel og vil bare have det sjovt, oftest med biler i den billigere ende.

  • #11   20. dec 2015 Ja mark... Der er det det SKAL laves om...

  • #12   20. dec 2015 Jeg nægter at tro nogen synes 700,-/år er for dyrt..... Kunne blive helt blågrå i pæren hvis jeg hørte en ryger forældre sige det til deres knægt,med en yderst sund interesse smiley

  • #13   20. dec 2015 Vi giver 800 i Næstved det er oki syns jeg men som flere siger der skal være mere plads til dem os der bare køre for sjovt

  • #14   20. dec 2015 Det er et klassisk problem at få plads som "amatør"blandt de " professionelle"
    Jeg forstår begge parter, hobby folket vil bare have det sjovt, mens de mere alvorlige bruger alle deres penge og fritid på deres sport, og egentlig er trætte af alt det "fyld" der er i klubben og på banen...

    Der ER plads til alle, men det kræver nogle amatør ildsjæle, som vil holde åbent "kun til leg" i ny og næ. Og en dialog i klubben hvor de professionelle forstår hvilke konsekvenser det har for dem ( både sportslig og økonomisk) hvis ikke de giver legefolket lidt plads og hjælp....

    Giv plads,tid og opbakning så er der håb smiley

    Gjædelig jul smiley


  • #15   20. dec 2015 400kr i Kolding tror jeg. Billigere hvis man kun vil 1:10.
    Og i Kolding syntes jeg vi er rigtig gode til at hjælpe nye kørere ind i klubben. Vi vokser og vokser.
    Men vi glemmer ikke hyggen.
    Jeg kommer selv mest kun for at spise en pølse i godt selvskab. At man så også kan køre med sin bil er kun et plus.
    Vi har 1:10 1:8 og 1:6. Og lige meget hvilken bil du kommer med er der en bane du må køre på. Dyr som billig.


  • #16   20. dec 2015 Har nu fulgt lidt med i jeres indlæg, og følger stadig med

    Kan nikke genkendende til det meste
    Det med "Pro-kørere" og amatører på samme bane er svært, men hvordan er "Pro-kørerne" selv startet op?
    Personligt syntes jeg selv, at det er i "pro'ernes" egen interesse, at hjælpe nye igang, og så kan man lave en ekstra køredag? Så den ene dag er det alle, og den ekstra dag kun "Pro"

    Mange vil gerne have at det er så billigt som muligt, at være medlem i en klub.
    Som Brian M skriver, så tager vi hos LFRC 700,-/år for 18+ og 400,-/år for unge.
    For nogen lyder det af meget, men som formand i klubben vil jeg da hellere end gerne sætte kontingenterne ned, hvis der er bare én, som vil overtage lejeudgifterne af hallen vi har


  • #17   20. dec 2015 Med et travlt familieliv er transport afstanden vigtig.
    Desværre ligger der ikke en 1/8 offroad nær Amager.


  • #18   20. dec 2015 Hvor der er vilje er der vej..
    Vi er mange der har meget transport for at nyde vores hobby. Også med små børn og 1,5 fuldtids job. Så snart det vi laver ikke har med en bold at gøre så koster det tid smiley


  • #19   21. dec 2015 Personligt vil jeg gerne i klub sammen med min søn og prisen er ikke det der afholder os .
    Men har sagt til min søn at han skal lære og skille og samle sine biler før vi melder os ind da det er en rigtig god ting og kunne så han ikke tager sin fars køreglæde fordi han køre i stykker .
    Så håber på vi kommer i klub næste år når han har lært at skille alle hans biler ad " tålmodighed" .


  • #20   21. dec 2015 Lige siden jeg startede med interesse for biler har RC biler ligget højt på interessen, jeg syntes det er fangede at bilerne er så advanceret idag og med karosserne der bliver mere og mere realistiske bliver interessen blot større.

    Jeg har været i Pilegården Brc, i mine start år - stor pause, tilbage da der var formel 1 - men tabte interessen men fandt glæden ved drift og nu er det så småt begyndt at blusse op til jeg vil køre konkurrence i andre former for løb.

    Starten i det hele fik jeg ikke så meget hjælp, men jeg var også kun 13-14 år, da jeg startede med interessen for Formel 1 var der stor velkomst - næsten som om man var en gammel bekendt, folk delte infomationer, køreglæde og ordetsproget: Nemt at starte, med en god klub og medlemmer i ryggen.

    Min grund til jeg ikke har været så aktiv er for mig usikkerheden hvornår folk de kører - samt masser af vagtopgaver på dårlige tidspunkter - plus med at jeg ikke er så nem at få ud af døren - men når jeg først er ude og har taget mig sammen, vil jeg næsten ikke hjem igen. smiley

    Prisen på klubberne er slet ikke slemme, skal dog siges at for mig er Brc og Grc kontigenter fint prissat - derimod med Greve RC hvor de vil have 1000 for en sæson og 500 i indmeldeses gebyr har været grunden til jeg ikke har gidet derud, selvom deres anlæg er åbent 24/7 (El bil self).

    Mit eneste problem lige for tiden er at jeg er blevet fanget af at køre på motorcykel, eje den og pudse den. smiley


  • #22   21. dec 2015 Niklas du har desværre ret.... Jeg har det samme med danny

  • #23   21. dec 2015 RC har som så meget andet både op og nedture. Og de har det med at følge verdens økonomien, da det er noget af det første hr og fru Danmark siger der ikke er råd til i krisetider smiley
    Jo flere der kører jo sejere er det....sådan er det også med motocross og faldskærmsudspring osv osv..
    Det er de voksne der skal trække læsset og betale med et smil, desværre er det sådan at "Hugo" gerne må køre cross hvis 1/2 delen af klassens knejter ( og en del af deres fædre) gør det. Men kommer Hugo hjem og præsenterer far og mor for en hobby som kun findes 120km mod nord, og som koster 30.000,- om året, får knægten stuearrest .... Han må jo være blevet sindsyg knægten smiley

    Til Lars F....
    Kan du så se at få revurderet den holdning. Der er 10000 gange større chance for at knægten lære at skrue selv i klubben sammen med ligestillede, end på hjem adressen. Det er sammenholdet der får interessen til at vokse... smiley


  • #24   21. dec 2015 Tror der er mange der har skævet meget til at det er underligt at tage deres børn med til en hobby - men jo tidligere de lære det, jo bedre bliver de..

    Jeg så da sidst jeg var ude og køre en dreng på 4-5 år køre en stock TC, givet vis han chrashede en del, men han kunne trods alt køre den.. det imponerede mig meget i forhold til jeg selv er 27 og ser mig som begynder inden for bane kørsel og øvet i drift.


  • #26   21. dec 2015 Jeg tænker på at flere onroad klubber kunne investere i f.eks 4 TT-01'er som begyndere eller gæster kan bruge, endda medlemmer hvis deres egen bil dør på banen. Jeg nævner TT-01 specifikt fordi de er billige i dele og er nemme at skrue i (for de ansvarlige smiley ). Interesseret medlemmer kunne også låne bilerne til opvisninger i skoler, shopping centre osv og naturligvis også ved klubbernes åben hus arrangementer.

    For offroad, nogle tilsvarende holdbar modeller. 1/10 kunne være f.eks SCT'er da de er ret holdbar. Buggies og truggies kunne være ret fede, men kender ikke selv nogle i denne størrelse som både er billige OG holdbar. For 1/8 gælder lidt af det samme dog er bilerne typisk dyrere smiley

    En fra RC-Egedal har 4 Traxxas Monster Jam 1/10 MT'er og de har været brugt til netop dette formål og selvfølgelig til ejerens egen glæde.

    Ja, det lyder sikkert utopisk men ikke helt urealistisk smiley


  • #27   21. dec 2015 Brian .s kan godt følge dig i det du siger men jeg kan sagtens lære knægten det selv da jeg har hænderne skruet godt på smiley
    Min erfaring ud fra steder jeg har været på visit og andre folk man snakker med så har de erfarene ikke så meget tid til at hjælpe hele tiden , så derfor lære jeg ham det først så han kan stå på egne ben .


  • #29   21. dec 2015 @lars
    Du misser pointen..
    Det har INTET med dine færdigheder at gøre( jeg tror du er skrap med en Torx skruetrækker smiley )
    Men det faktum at knægten ( og far) meget let kan miste interessen .. Og det er når knægten har lyst til at lære der skal sættes ind... Tá på drenge tur til RC butikken og køb et par billige el biler og så er det bare ud og lege i den lokale RC klub hver 2 lørdag resten af vinteren. Så går i foråret i møde med masser af nye venskaber. Og det gør at der er MEGET mere plads til jer i pitten smiley
    Go fornøjelse smiley


  • #30   21. dec 2015 Brian vi skal i klub da han er bidt af rc men det er nok mig der har den holdning at når man har 5-6 biler i de dyrere klasser så skal man vide hvordan man gør smiley
    For rc er bestemt en fed ting og man kan få nye venner og fede oplevelser med i bagagen og det er et plus @


  • #31   21. dec 2015 Salking giver dig 100% ret i rc ikke er "sejt" eller "cool" så det meget sejere at blive den bedste til Counter Strike! er selv en af dem som faktisk har brugt meget tid indenfor gaming, men er også meget glad for rc!
    Det ligger bare sådan i folkeskolen, at man sagtens kan bruge en masse tid på og snakke computer hvor folk lytter men, man skal ikke snakke om rc så løber folk næsten væk fra en smiley
    Nu jeg typen som faktisk er mere eller mindre lige glad hvad folk tænker om mig.
    f.eks. syntes jeg af en gammel suzuki dm50 er meget "sejere" end en ny plastik knallert, men folk i skolen syntes den er ækel, men det stopper mig ikke i af bruge meget af min tid på af fortælle alle i klassen den er meget bedre end deres, og det ender faktisk med af nogle overgir sig til sandheden smiley
    Hentydningen er man skal sige det til folk! der kommer ikke nogle hvis de ikke ved hvad "RC" er.
    For de fleste er en fjernstyret bil/fly, en til 200kr fra BR, så folk fatter jo ikke hvad det er hvis man ikke siger det?
    Håber man kan fatte det smiley smiley Go Jul!

    (mit computer set up som har kostet alt for mange penge, i forhold til hvad jeg har brug for smiley smiley )


    profilbillede
  • #32   21. dec 2015 Jeg er ikke af den opfattelse at man partou skal kunne skrue for at køre. Inden for alt andet motorsport er det kun os forældre der skruer indtil ungerne bliver 12-14 år og får interessen for at skrue. Nogle får den aldrig, men er super gode til at kører.
    RC er jo en relativ billig sport ( den absolutte billigste form for motorsport) men hvis man er øg over sine ting, eller ikke hverken kan eller vil budgettere med crash udgifter på 1000,- på en weekend. Så findes der jo masser af biler der kan køres på ganske små budgetter.
    Tror/ ser tit at vi forældre i forsøget på at gøre det så godt som muligt, får købt så dyrt grej til ungerne, at vi står og hidser os op over de ikke passer ordentlig på det , i stedet for at lade DRM lege som de vil( den er jeg selv blevet fanget i adskillige gange) smiley


  • #33   21. dec 2015 Det hjælper ikke, at man ikke "praler" lidt rundt omkring!
    Jeg har venner, som ikke vidste der var en klub i Nykøbing Falster før jeg begyndte at snakke om det
    Og selvom det ikke er i deres interesse, så nævner jeg da ting om klubben, for bla at lokke dem forbi for bare at kigge, så kan de altid senere blive bidt af det selv
    Men nu skræmmer det også lidt, når de ser de mere profesionelle biler, som koster en del. Men som jeg selv siger til nysgerrige, så kan man af og til være heldig, og finde en brugt til billige penge.
    Men dog savner jeg mere, at de "gamle" vil komme, så der er liv på banerne, når interesserede kigger forbi, for når banen er tom, eller der kun kører en enkelt i en time, så forsvinder de igen, og kommer aldrig tilbage
    Har selv oplevet omkring 10 personer på et år, som kom og kiggede på en tom onroad bane, og har ikke set dem igen smiley


  • #35   21. dec 2015 Jeg tror nu bare vi alle har forskellige meninger og holdninger til rc , men der findes jo osse mange steder ude i naturen der koster gratis og vi er da nogen stykker der samles og køre der da det faktisk er sorry hvis jeg støder nogen men det er totalt fedt i stedet for banekørsel

  • #36   21. dec 2015 PS
    Vi har da fået en del børn og voksne til at køre rc ved at være ude i naturen parker mm


  • #38   21. dec 2015 Lfrc er selv startet ved at man mødtes rundt omkring.
    Idag kan det dog være svært at finde steder hvor man kan køre pga div regler og love.
    Vi har før haft en offroad bane, men den blev nedlagt pga for lidt interesse for den, så nu har vi kun vores baner i indendørshal, hvor vi desværre ikke kan etablere udendørsbane af hensyn til naboer.
    Hygge har vi til gengæld også i vores klub, bla igår søndag, hvor der var kaffe sodavand og æbleskiver.
    Og det er også pga hyggen en stor del kommer hos os, da der er blevet en stor håndfuld unge, som har fået interesse for lastbilbanen vi har, og så kommer fædrene med, for at snakke mens ungerne kører.
    Sådan kan det også være med onroad og drift biler!
    Og er offroad bilen på el, så kunne man nok stille nogle hop op på banen, som nogle i vores klub er begyndt på smiley


  • #39   21. dec 2015 @Henrik
    Ligeledes har vi der interesserer os for drift det samme problem bortset fra vores "sport" er lidt sværere at komme ind i, da vi reelt ikke har noget fast sted at køre på Sjælland, Fyn har RCK og Jylland har i Esbjerg - men er stadig langt for nogle derovre, 3 timer t/r er heller ej fedt.

    Vores biler kører på princippet af CS (Counter-Steer) og de fleste som kommer ind i sporten spørger tit om en Sniper eller ældre touringcar ikke er fin nok, vi har selv driftbiler designet kun til det formål, og lige for tiden er MST langt fremme med en drifter til 1500kr. som minimum og hvis man satser så er 4500 ikke helt urealistisk..

    Vi har haft Dot1 kørende i år, 6 runder fordelt på 12 mdr og det har været skide hyggeligt men flere og flere er hoppet fra pga. distancen, tabt interesse da anden RC sport var mere tilgængeligt (Vi har for det meste baner af beton og malet beton) - Flere er hoppet på buggy, nogle stopper generelt og fokuserer på andre ting, men engang imellem ser man dem stadigvæk.

    Jeg vil sige at de forskellige baner rundt omkring, onroad og offroad 1/10 har det nemt, flere lokationer og forskellige lokale klubber. Men problemet er mere at hvis man ikke deler den klub, på evt. de sociale medier, reklamerer med det så er det self svært at blive bemærket.


  • #40   21. dec 2015 Søg "Lolland Falster RC klub" på Facebook!

    Vi har en driftbane, som netop er blevet "istandsat" og er ved at undersøge mulighederne for at vi kan være ned i Dot1


  • #41   22. dec 2015 Det danske vejr smiley

    Det er mit bud...Har flere gange stoppet mig smiley


  • #42   22. dec 2015 Der er indendørsbaner!

  • #43   22. dec 2015 Der er også bordtennisborde lavet af guld smiley

    Men ikke alle sammen.. smiley


  • #44   23. dec 2015 Hej God debat.
    Jeg er selv en af dem, som kun har "skrammel" biler, og når man kigger inde på diverse rc-klubber, kan man let komme til at føle, at det man har hjemme, ikke er noget som tilnærmelsesvis, kan måle sig med det som "klubfolket" leger med. Så selv om jeg har en enorm lyst til at lære en masse om rc-bilerne, og selvfølgelig også blive bedre til at kører med dem, så bliver det ikke til andet end et ønske. Jeg er 100% grøn inden for rc kørsel, og kunne da godt ønske mig, der var mere åbenlys plads til os, som gerne vil, men ikke har det dyre gear endnu, evt. kunne rc-klubberne, invitere nybegyndere til event, hvor vi nye kan komme med det vi har, uden der bliver set skævt til det, tror ikke der er mange, som er starte med biler i 3-5000 kr. klassen.
    Prisen er bestemt ikke noget, som afskrækker. Alt koster penge, og hvis man lige ser hvad man får for pengene, så er det sgu ikke dyrt at være medlem. Ja ok, "legetøjet" koster også, men igen, så er det jo noget hvor der burde være plads til Proffer og wanna be.

    Rigtig god jul, til alle herinde.


  • #45   23. dec 2015 Ja Michael det er en god debat..

    Der er plads til jer med det i har...

    Men her er det igen dialogen med den Köln man ønsker at være medlem af...

    Vi har forsøgt det med åbne dage for alle... Desværre kommer der ikke så mange hos os. ( Lfrc ) men vi bliver ved med at lave det...
    Bla. På søndag...


  • #47   23. dec 2015 Man kunne jo påpege at klubafterne var beregnet til nye - man kunne have givet ham infomationen omkring åbningsdagene og tidspunkter - At han skulle sige til hvis han havde spørgsmål osv.

    Det var en af de ting jeg blev overrasket over i BRC dengang med Formel 1 - Venligheden var rigtig høj, jeg kunne bare komme forbi til en snak, rådgivning eller gæstekøre på et af klubaftenerne.

    Dertil hvis der er åbent på andre tidspunkter ved han måske heller ikke at det er folk der har en nøgle og som er der for at træne..


  • #48   23. dec 2015 Hvor meget skal jeg lægge i det "ugæstfrie" ??? Er det udbredt, eller fylder det negative bare meget?? Det er meget rart at vide inden sønnen og jeg putter kontingentkroner i en evt kasse smiley søger egenlig hygge, tips&tricks og fælles interesse, men ikke ligefrem " min er større end din" mentaliteten smiley går ud fra det er voksne mennesker der sætter regelsæt og går forest med klubånden

  • #50   24. dec 2015 @ Thomas

    Nu er du jo mere end velkommen til at besøge enhver klub, inden du putter din formue i klubkassen.

    Det er vigtigt at huske at tilgangen af nye medlemmer er begrænset, så mange klubber " glemmer" at informerer alle medlemmer om at tage godt imod de nye...

    Det er jo heller ikke altid man lige har lyst til at snakke med nye mennesker, eller gider være interesseret i børns problemer med deres sniper... Der skal være forståelse begge veje.
    Et godt sted at starte som "ny" er at lade den tøsefornærmede holdning blive hjemme ( ment på den positive og gode måde smiley )
    Accepter at det tager mere end 20min at få nye bedste venner..
    Og så spørg,spørg og spørg igen smiley nogle mennesker (klubmedlemmer) er sgu noget tunge i betrækket, men de fleste er super når man lærer dem at kende smiley


  • #51   24. dec 2015 smiley det jeg prøver at undgå er det samme som jeg har oplevet i fotoklubber.... En stor del erfarne der har glemt de også var grønne engang. Det jeg går efter er jo bare hygge med andre med samme interesse, så ville egenlig bare sætte en føler ud smiley

  • #52   24. dec 2015 Et andet sted at starte, ville være at rense tavlen for fordomme!
    Kan godt fornemme nogen har holdningen, at klubberne er uimødekomne over for nye, men passer det?
    Selvfølgelig slipper vi aldrig af med de få, som ikke bryder sig om at dele bane med andre.
    Men er man nok, så kan man lave flere klubdage, så der kan deles op i "pro" og "amatør/hygge", samtidig så kører man jo ikke uafbrudt, så dagene kan også splittes op i perioder.
    Men hvornår har i sidst været i en af klubberne? Det kan jo være tingene er ændret siden i har været der!
    Jeg er selv helt ny med touring, uden nogen erfaring overhovedet, men kan drøne rundt på banen, helt i fred, så drop jeres fordom, og se at bevæge røven ned i en af klubberne

    Det er kun når i selv er med, at i kan danne rammerne


Kommentér på:
Hvad skal der til?

Annonce