{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.474 visninger | Oprettet:

Alu bærearm Hbx ranger {{forumTopicSubject}}

Har fået anskaffet mig Hbx ranger som jeg godt er klar over ikke er det bedste kram man kan få men skulle jo starte et sted.
Har været ude for at den forreste bærearm er knækket et par gang hvilket den gør forholdsvis nemt.
Så var det jeg så at man kunne få en i alu og tænkte at det måske var løsningen men ville lige høre om nogen havde erfaringer med denne upgrade før jeg købte et sæt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alu bærearm Hbx ranger
  • #1   2. jan 2016 Altså.

    Nogle alu dele, bliver simpelthen bløde - Hvis de bliver varm (Skal en del til)
    Så i et crash, vil de bugge, hvilket kan være værrere end knæk...

    Men har ikke prøvet specifikt det sæt der.


  • #2   2. jan 2016 Hvis du skifter til alu-arme er der altid en chance for at eventuelle uheld vil gå ud over dit chassis istedet. Det HBX-alu jeg selv har er dog ret blødt og bøjer nemt. Hvis armene holder vil det dog med garanti på et tidspunkt gå ud over dine Rocket Buggy/Ranger-suspension mounts - som måske er billigere end arme men mere tidskrævende at skifte. De fås dog også i alu. Jeg ville dog holde øje med DBA og andre markeder. Nogle gange kan du få en hel bil brugt til samme pris som nogle alu-arme og suspension mounts. Så er der reservedele til en tid.

  • #3   3. jan 2016 Morfars dk
    Har det
    De er do til en stelth x09
    Men de passer over på din

    Og ang alu eller ikke alu
    Alsår det er meget nemt
    Hva er mest skrøbligt
    Alm abs plast eller en solid cnc fræset alu del?

    Det er alu
    Og safølige så bøjer de
    Men hva gør ikke
    Så må du jo bare lade
    Være med at køre ind i ting
    Jeg har 3 biler nu
    Og de stå alle med alu
    Og kan mærke stor forskel
    På den gode måde og dårlige måde

    Den gode måde er at det helle passer bare beder sammen og følges mere solidt
    Og godt

    Det dårlige er do er at hvis du kun vælger at skifte nogen enkelte delle i alu og lader resten være plastik
    Ændre du bilens softs spots
    Alsår de zoner der er lavet til at knække

    I mit tilfælde ved en af mine biler valgte jeg at skifte alt ud til alu
    Det enste der ikke blev skiftede var selve under vogen
    Hvilket resultert i at selve undervogen knæk
    For den lige pluslige var det svageste punkt.

    Så har du råd og lyst så skift til alu

    Men du skal være klar over en ting
    Jo tunger bil jo længer bremse længe skal den bruge
    Og jo dårlige optræk for den smiley


  • #4   3. jan 2016 Ok tak for de gode råd.
    Tror jeg holder mig til plastic arme og sørge for at have lidt reservedele liggende.
    Så må vi se om der ikke skal købes lidt nyt "legetøj" til foråret som holder bedre.


  • #5   3. jan 2016 Var så lidt
    Men husk det helle er lavet af det samme plast
    Det er bare prisen og mærket der ændre sig


  • #6   3. jan 2016 Nej det er ikke helt rigtigt. Plastik er faktisk ikke bare plastik smiley

  • #7   3. jan 2016 STOR forksel på plastik - Enorm faktisk.
    Det Traxxas bruger i deres bærearme er fx. ret blødt, men knækker ikke rigtig. (Der er dog altid noget, som er stenhårdt, som knækker hver gang, på deres biler.)

    HPI bruger noget helt andet, mere stift i det - Som jeg har bedre erfaringer med.

    De prof biler, ja..Jeg ved sgu ikke hvad de gør ved dem - Kan ikke smadres.



  • #8   4. jan 2016 Køb en brugt prof bil og lad skraldemanden køre med HBX´en smiley

  • #9   4. jan 2016 Jeg har ikke en eneste prof-bil men jeg har det sjovt alligevel smiley

  • #10   4. jan 2016 Jeg tror såmænd også at folk der kører i Berlingo også kan have det sjovt ind i mellem.

  • #11   4. jan 2016 Kommer fra en Jyde smiley

    ...kunne ikke lade være, sorry smiley

    Enig i, at prof biler er worth it i længden, koster nada i dele ifht. billigere.


Kommentér på:
Alu bærearm Hbx ranger

Annonce