{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Nogen med go kendskab til Traxxas E Maxx? {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter.

Jeg er blevet lidt lun på en traxxas e maxx bruslhess men har absolut ingen kendskab til Traxxas.
Har haft en del HPI og Axial.
Jeg kunne godt tænke mig en MTer og har for lidt tid siden har en Savage flux hp som jeg var meget glad for.
Kan E Maxx en måle sig med den?

Kan se man skal være lidt vågen når man kigger efter en emaxx for der er tilsyneladende en version med kul motor og den har ikke meget interesse ?

Hvad er jeres erfaringer med den?
og kan det passe det kun er den sidst nye version der er vandtæt ud af brusless versionerne? (den må være med mamba monster 2) og så gætter jeg på den lidt ældre er med mamba monster 1 er det korrekt?

Tager gerne mod alle jeres erfaringer, så jeg ikke får købt katten i sækken. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med go kendskab til Traxxas E Maxx?
  • #1   6. jan 2016 Jeg synes nu emaxx med kul er ok min søn har sådan en og den er hidsig topfart med anden gearing og to 3300 lipo køre den alligevel ca 70 km så tror du ville synes godt om en med brushless smiley
    Men igen vi har alle blandet meninger om de forskellige rc mærker .


  • #2   6. jan 2016 Hvis du skal købe en e maxx brushless så er der en del upgrades der vigtige for at du får fuldt udbytte af den. En mulighed er at opgradere alle traxxas dele med rpm dele.

    Jeg er selv traxxas fan så jeg vil klart anbefale en e maxx, men den kræver noget arbejde men er nem at arbejde med.

    Der findes andre mt som også er gode thundertiger, arrma og hpi

    Og ja den nye emaxx er vandtæt


  • #3   6. jan 2016 Kig forbi på rc-forum.dk

  • #4   6. jan 2016 En E-Maxx er ikke super. Jeg vil til hver en tid anbefale E-Revo eller Summit i stedet.

  • #5   6. jan 2016 Synes ihvertfald lige du skal se den her først.
    https://www.youtube.com/watch?v=6CopA_l8nHs


  • #6   6. jan 2016 Dejlig med nogen meninger.

    Don: jeg har også haft kigget på summit, men kan godt li fart og bashe, er den egnet eller for klodset?


  • #7   6. jan 2016 Jeg basher med en brushless summit. Jeg ville ikke bytte den for nogen anden RC. Specielt ikke med sne og is som vi har nu smiley

  • #8   6. jan 2016 er revoen mere holdbar eller hvorfor er den at anbefale?

  • #9   6. jan 2016 Den er mere holdbar end E-Maxx

  • #10   6. jan 2016 Don: Vil den kunne holde til en brushless opgradering eller skal man holde sig til kulv motoren?
    Og hvilken fart racer man rundt med, med sådan en bæst?


  • #11   6. jan 2016 En summit kører omkring de 50 km med kul motor, en brushless kan køre rigeligt hurtigt det kommer an på gearingen. Summit er gearet 14/68 og en e maxx er gearet 21/68 tror jeg

  • #12   6. jan 2016 Hvilken én snakker vi om? De kan alle sammen holde til Brushless, det er sådan set ikke drivlinien, der er problemet med E-Maxx.

    Det er konstruktionen omkring bulkheads, der er dårlig ved E-Maxx. Du kan opgradere dig ud af det, men så kommer du hurtigt i nærheden af E-Revo mht. pris, og der vinder Revo'en ved at være en federe bil smiley

    Summit har større hjul men større trækaksler end Revo, så det er ca. det samme mht. holdbarhed på drivlinien.

    Mht. til kul-motor modellerne er dobbel motor løsningen elendig på brushed Revo og Maxx. De går meget ofte i stykker. Til gengæld er de billige.


  • #13   6. jan 2016 Tak for forklaringen.
    Så er der lidt at gå efter smiley


  • #14   6. jan 2016 Husk lige Trækaksler og drivlinie er plastic på Traxxas biler ...
    Spurgear er også plastic
    så de ska opgraderes med stål...
    Køb en Hpi savage flux hp.. Den perfekte basher


  • #15   6. jan 2016 Du skriver bare... OG fuck E-revo, nu hvor vi er i gang...! smiley

  • #16   6. jan 2016 Fuck Traxxas. Donald Trump for president!

  • #17   6. jan 2016 Du kunne eventult kigge på denne, det er ikke ment som reklame men et bud

    http://www.rc-forum.dk/index.php/topic,1003.0.html


  • #18   6. jan 2016 haha... Ligegyldigt hvad, selv med alle de opgrades jeg har på min traxxas.. så er det stadig bare en flyvende mursten..

    Men jeg ville ikke bytte den for noget af alt det andet overbetalte og opreklamerede skrammel andre køre med..

    Her kan vi få billige reservedele og opgradere næsten hæmningsløst.


  • #19   6. jan 2016 Lige i øjet Mikkel smiley smiley

  • #20   6. jan 2016 Brian A.
    jeg har haft sådan en sag købt af ny og var rigtig glad for den.
    Var egentlig bare for at prøve noget nyt, men det kan være det ikke helt af sagen ??


  • #21   6. jan 2016 Som Brian skriver er HPI Savage flux er vejen frem. Har selv ejet en E-revo brushless, og ser man bort fra elektronikken i den var jeg bestemt ikke imponeret. Pushrod røg ud med jævne mellemrum, og på et tidspunkt rev den også bagerste differentiale i stykker.. Har ejet (og ejer stadig en) to Savage flux, og de tåler altså bare uendelige mængder af tæsk. Og det er lige ud af kassen, vel at mærke.
    E-Maxxen kan jeg ikke udtale mig om. Men det ligner godt nok en gang plastik


  • #22   6. jan 2016 Men helt seriøst, lad være med at købe metaldrivaksler til Traxxas før du får et problem med, du hyppigt ødelægger dem.

    Bare kør med en slipperindstilling, som en mentalt rask person ville sætte den, så er plastik akslerne nok til 9 ud af 10 børn eller barnlige personer.


  • #23   6. jan 2016 Det er første gang jeg hører om at "Pushrods falder ud" på E-Revo.

    Jeg har også haft et par Savage, som jeg desværre var uheldig med. Men andre roser holdbarheden på Savage, så ingen grund til at anfægte den.

    Derimod synes jeg Savage er kedelig at køre med. Så den er bestemt ikke for alle. Selv E-Maxx har mere charme, selvom den har blødere affjedring end en Cadillac i en Dirty Harry biljagt.


  • #24   6. jan 2016 Nu lufter jeg også bare mine personlige erfaringer omkring den. Kan nemt være jeg har været uheldig. Forstår dog ikke helt hvordan du kan synes, at en Savage er kedelig at køre med. På 6s er den jo fuldstændig vanvittig. Den har trods alt identisk elektronik som E-revo brushless smiley

  • #25   6. jan 2016 Det er heldigvis smag og behag.

    Savage er en klassisk monstertruck med højt COG og stiv affjedring, og den vil meget gerne rulle bagover eller forover i forhold til køreretningen.



  • #26   6. jan 2016 Ja heldigvis smag og behag. Ville dælme også være kedeligt hvis folk kørte rundt med det samme smiley
    Du kan dog indstille højden på Savagen, og skifte fjedre på støddæmperne. Da jeg havde revo og kørte på 6s var den bestemt også glad for at gå bagover. Men ja du har ret, Savagen er den typiske MT, 100% basher. Det er det jeg elsker ved den


  • #27   6. jan 2016 Du må være lidt af et geni, sådan at kunne indstille højden og skifte fjedre smiley

    Det kan man også på en pølsevogn uden den bliver nogen oplevelse at køre med smiley


  • #28   6. jan 2016 Det kræver bestemt ikke noget geni at pille en afstandsclips af en støddæmper, eller sætte den på igen for den sags skyld. Man er nærmere en tumpe hvis man ikke er i stand til det. Det lyder umiddelbart ikke til at du har meget kendskab til Savage efter ovenstående kommentar smiley synes ellers jeg holdt en pæn

  • #29   7. jan 2016 Du er nu meget sød Simon.

  • #30   7. jan 2016 Men Emaxxen er vildere på 6 celler...

  • #31   7. jan 2016 Det har du til gengæld ret i smiley

  • #32   7. jan 2016 Don.
    jeg kan se du også har haft en HPI bullet dog nitro, hvordan er den i ren holdbarhed? jeg ved godt det er en klasse under de andre vi har i spil her.
    Måske på højde med en stamped.


  • #33   7. jan 2016 Erevo kan alt hvad Emaxx kan, plus en masse mere. Holder også bedre end Emaxx.

    Hvis du derudover opgraderer revoen med rpm-arme, stålaksler samt et RC solutions rollcage, så har du en basher der kan holde til selv min kørestil.



  • #34   7. jan 2016 HPI Bullet er det værste lort jeg har haft efter HBX Stealth. Det er en joke den skal koste så meget.

    Motoren knækkede ved stemplet pga. dårlig støbning, differentialer kunne ikke holde til noget, dogbones var for billigt lavet, bærearme, hingepins osv. var for tynde i forhold til bilens vægt.

    I forhold til Stampede vil jeg tage Peden hver gang. Men jeg ville ikke gå ud og købe en Stampede fra ny, der ville jeg kunne bruge pengene mere fornuftigt.


  • #35   7. jan 2016 Nu har jeg haft både savage flux, emaxx brushless, og revo brushless..
    Jeg ville til hver en tid anbefale en Savage.. Plast bilerne fra Traxxas kan ikke måle sig med kvaliteten af HPI.. Beklager fan boys.

    Der kan gøres meget ved køreegenskaberne ved alle de nævnte biler, men ting som stål trækaksler bør altså være standart ved den type biler


  • #36   7. jan 2016 Hvis stål-trækaksler betyder dogbones kan det være ligemeget.

  • #37   7. jan 2016 De blir ikke drejet fra hinanden smiley

  • #38   7. jan 2016 Nej de knækker bare enderne og kopperne.

  • #39   7. jan 2016 Hold nu kæft..
    Det er en ægte fanboy der snakker der..

    Det er beklageligt at vi ikke mener det samme Don, jeg husker at vi har haft denne diskution.

    Jeg syntes du skal vælge den bil du syntes bedst om, jeg er ikke imponeret over Traxxas' kvalitet på de biler, som sælges som værende Bashere.. JEG syntes ikke det holder smiley
    At bilerne skal opgraderes ud af kassen med det prismærke de nu en gang kommer med, taler ikke godt for sig smiley


  • #40   7. jan 2016 Du gir den bare gas Theoldtimer. Din mening er ikke nogen universel sandhed, derimod langt fra smiley

    Jeg synes bestemt ikke det er beklageligt vi er uenige. Det er da fornøjeligt du kan hygge dig med dit HPI og jeg kan hygge mig med flere forskellige mærker.


  • #41   7. jan 2016 Shit..

  • #42   7. jan 2016 HPI Savage har skam også sine svage punkter. Desuden er HPI IMPO noget lort at skrue i. Meget besværligt opbygget...





  • #43   7. jan 2016 Jeg kan godt give ret i at Savage er besværligt at skrue i, har haft både en xs og en hp men de gør det godt.

    Problemet er lige nu at det er svært at vælge ud fra de forskellige meninger uden at bruge pengene forkert ?

    Det jeg søger at en offroader med frihøjde og masser at fart. jeg har en vorza som jeg er uhyr glad for som prima bliver brugt på asfalt.
    så jeg mangler noget MT agtig måske truggy og er ikke så låst på et specielt mærke eller pris. Den skal bare være godt holdbar og nem at få stumper til.

    Det gør ej heller at det ikke er den nemmest at skrue i, jeg har også en axial exo så ved godt hvornår det er besværligt ??

    så er der nogen mærker og modeller jeg overser, så gør mig endelig opmærksom. ??


  • #44   7. jan 2016 Hvor ligger sådan en ThunderTiger MT-4 G3 Monster Truck. på skalaen?
    Jeg kender ikke meget til den ud over jeg til tider er sødt på den.

    Der er også sådan en sag XXL LST 2 Brushless Monster Truck LOSI.
    Den ser heller ikke tosset ud, men kender den ikke.

    Er glad for i gider guide mig rundt smiley

    som det står nu er jeg hoppet lidt fra traxxas, og bullet'en var glad for min savage flux hp, men vil gerne prøve noget nyt.


  • #45   7. jan 2016 Det kommer an på hvor meget du hopper og hvor hårdt du basher. Chassiet og shocktowers er lidt bløde på MT4-G3, så den skal have afstivning på chassiet'et, hvis den skal kunne klare alvorlige tæv.

    Jeg har ikke selv haft én, men har prøvet MT4G3, og det er ihvertfald helt sikkert du får meget for pengene, og jeg kan stå 100% inde for ESC/motor, for jeg har selv haft sådan et sæt et par år.

    Der er mange herinde, som har den. Du skal bare være opmærksom på du skal loctite skruer og gevind før du kører med den. Der er en omfattende tråd et sted med al info du skal bruge, prøv at søge herinde.


  • #46   7. jan 2016 Tak Don.
    var bestemt en mulighed.
    Er elektronikken vandtæt på den? ved du det?


  • #47   7. jan 2016 Ikke på den gamle, det kan være der er kommet en opdatering.

    Jeg har gjort mit sæt vandtæt med liquid tape, og det har holdt til mange timer i sne og mudder også selvom jeg ikke har gjort noget ved blæseren.


  • #48   8. jan 2016 Måske denn vil være noget

    http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx


  • #49   8. jan 2016 Brian, du skal naturligvis vælge den bil, du bedst bryder dig om. Alle kan forklare både godt og skidt om alle biler, så hvilken bil der er den ultimative, er desværre ikke muligt at finde et endegyldigt svar på.

    Dog syntes jeg, at det er værd at kigge på prisen i forhold til holdbarhed/kvalitet. Nogle syntes, at det er skønt med biler, hvor hele chassiet er lavet af plastic (Traxxas) hvor andre syntes stål-bund er vejen frem. Selv har jeg både haft flere E-Maxx'er, E-Revoer'er, Savage, MT4 G3 og lidt andet, og jeg vil nok sige, at der hvor du får mest bil for pengene er ved en Thunder Tiger MT4 G3. Den er født med drivline i stål og brushless motorsæt, og så koster den ca. det samme som en brushed E-Maxx, men på MT4'eren behøver du ikke opgradere en hel masse, inden du får et godt resultat.

    MT4'eren er ud af kassen en rigtig fin køremaskine, hvor du over tid har mulighed for at gøre små upgrades hen af vejen. Med en E-Maxx er upgrades en nødvendighed, inden du får et rimeligt resultat.

    Du skal også gøre op med dig selv, om du er typen der gerne vil sidde på nettet og kigge efter hopups og bling-bling, for hvis du er det, så finder du nok ikke noget andet mærke end Traxxas, hvor upgrade-mulighederne nærmest er uendelige.

    Hvis du derimod mere er typen, der bare gerne vil have noget der kører fedt og kan holde til en voksen omgang tæsk - uden at du skal lede efter stumper fra nær og fjern - så tror jeg, at du får umådeligt svært ved at finde en bedre bil til pengene end MT4 G3.

    En Thunder Tiger MT4 G3 kan du købe på tysk ebay til knap 3.300 kr. inkl. fragt, hvor en E-Maxx eller E-Revo ligger omkring de seks kilo, hvis de skal være brushless. En brushed E-Maxx ligger på ca. 3.500.....

    Nu kender jeg ikke dybden på dine lommer, men hvis ovenstående priser er i underkanten til dit budget, så kan man skrue prisen op og dermed kigge på Mugen og Losi, men det er en helt anden snak......

    Hvorom alting er, så håber jeg du finder en rigtig fed bil!

    Rigtig god fornøjelse smiley


  • #50   8. jan 2016 Mange ta for den fine beskrivelse.
    Som udgangspunket er prisen ikke så væsentlig, så venter jeg heller en månede mere for at have til den rigtige smiley

    Er meget lun på en MT4 G3, men er lidt ked af den ikke er vandtæt.
    men det taler for sig, at holte modelhobby har stumper til den, så de ikke patu skal komme udlands fra hver gang.

    Så det betyder meget for mig at stumperne er nem tilgængelig.

    Var også forbi Losi XXL LST 2 og den virker også lækker, men virker og meget stor, har de andet i MT version man skal kigge efter.
    mugen har jeg hørt om flere gange men ingen erfaring med, er der nogen her hjemme som har stumper til dem?

    Er stadig glad for i gider komme med forslag og dele erfaringer, det er hyggeligt smiley


  • #51   9. jan 2016 Lige en afslutning på tråden.
    Valget blev en MT4 G3.
    Efter mange videoer og en masse læsen samt jeres B7 er det på alle måder den bil man får aller mest for pengene. ????
    Den bliver meget rost mange steder og kommer med en mase gode hardware.
    Så er det bare med at få fundet det billigst sted i EU smiley


  • #52   9. jan 2016 ville gå efter en Arrma Kraton/talion eller en mt4.
    den nye udgave af mt4 er vandafvisende, så du kan køre i sne og andet, dog er modtageren ikke pakket ind. Som de andre også har skrevet skal du bruge loctite på de fleste skruer ellers falder de ud, metallet de bruger er også noget du skal tænke over da det skulle være noget der bøjer rimeligt nemt.
    Arrma Kraton/Talion er 100% vandtæt, så du skal ikke tænke på hvor og hvonår du køre smiley metallet er meget mere solid, så det skal du hellere ikke tænke på. Det eneste jeg har hørt skulle være et problem skulle være fælgene skulle flække, men det også det eneste.

    Mt4 fantastisk truck hvis du smider lidt ekstra penge og tid i den.
    Arrma Kraton/Talion super truck du ikke skal smide penge eller tid i før du smadre den som skulle være godt svært smiley .

    på modellbau er der 5 euro i forskel på en MT4 og Kraton, så helt ærligt havde jeg taget en kraton eller Talion. smiley

    Du finder ikke lige så mange anmeldelser om Arrma, da de ikke er særligt udbredt smiley Endnu!

    https://www.youtube.com/watch?v=kX8qsntuN_c

    https://www.youtube.com/watch?v=0cu9qpMQ_K0

    https://www.youtube.com/watch?v=TsldCcy6bUM

    https://www.youtube.com/watch?v=GE_oixsd8qQ


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #53   10. jan 2016 Smiley, den side du refererer til - modellbau - kan du smide et link? Er nemlig lidt lun på at få en Kraton, men vil gerne finde den billigst muligt. Har du den selv? Er den til at få stumper til??

  • #54   10. jan 2016 http://www.modellbau-berlinski.de/Shop/tabid/78/RC-Cars-Elektro/110-Off-Road/Truggy-RTR/KRATON-6S-BLX-Waterproof-Brushless-Truggy-18-4WD-2-4GHz-RTR-schwarz-AR106005.aspx?txtSearch=arrma+kraton

    tror du skal skynde dig, kunne godt ske de ændre det her snart da deres talion står til 15euro mere. Har den ikke selv endnu smiley , men har kigget meget på den, iser nu når den koster det samme som en mt4!
    kan se at holte-modelhobby også har fået den, så tror de kan få de fleste dele hjem smiley


  • Carsten N
    Carsten N Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 12 Emner: 4 Svar: 29
    #55   10. jan 2016 Det kan gøres en tand billigere, vel at mærke for den grønne udgave - http://www.modellbau-bochum.de/Arrma-AR106005-KRATON-6S-4WD-BLX-Race-Monstertruck-RTR_1
    Jeg tror ikke det bliver billigere. Fed bil!


Kommentér på:
Nogen med go kendskab til Traxxas E Maxx?

Annonce