{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tamiya eller x-ray?
  • #1   20. jul 2004 du skal af med en en størrer formue hvis du skal ha en go Tamiya (men så er den også go) for deres basis model holder slet ikke har selv haft en fordi at alt er lavet i plastik og da jeg lagde en hurtigere motor i og købte ny modtager og en elektronisk fartregulator så var det som om at resten af bilen bare ikke kunne holde til motoren for fælgene flækkede konstant smiley og tandhjulene røg også en tur men motoren var kun på 17 turns så det var ik fordi det var den vildeste motor bilen holder bare ikk (min gjorde ihvertfald ikke)

• #2   20. jul 2004 Ved ikke hvad der er bedst.. Har selv en Tamiya og vil IKKE bytte.. syntes der er mere kvali i Tamiya. men som en har skrevet.. man skal op i de dyre modeller..

Karsten

• #3   20. jul 2004 Hej Martin LIssau her... Har kørt xray de sidste 4-5 år og nu VIL jeg kører Tamiya. Hvorfor??? jo fordi at xray kører med rem... xray er en meget lækker bil og den kører godt og meget rem at sætte op. Men JEG med stort synes at den er for langsom... Tamiya har været en ikke så god bil i et par år synes jeg. Men er virkelig kommet godt efter det. med deres 415 og den pro 4 ville jeg sige det skal være Tamiya.... Tamiya er også en meget meget lækker bil meget rem at skrue på i forhold til en xray. Tamiya SE ud til at kører meget meget godt. Og jeg har da også snakket med de Tamiya folk..... så jeg vil sige det skal værer Tamiya....

• #4   20. jul 2004 Rath Du siger at xray er en meget bedre bil en Tamiya... nu har jeg kørt rc i 8 år og har altid kørt xray... og jeg er sikker på at Tamiya er en lige så god bil hvis ikke bedre en xray..... og resevedele kan fås hos rc-netshop.dk..... ikke på hjemmesiden med på hans tlf.. BARE skriv hvis i har nogen spørgsmål.. smiley

• #5   20. jul 2004 Hvad er det lige for en bil der har vundet mesterskabet de sidste par år smiley

• #6   20. jul 2004 Hej Martin,

Hvorfor synes du det er et problem at xray kører med rem ?

• #7   20. jul 2004 TJAAAA i år til EM i 1-10 EL BIL var det jo en ass der vandt jonas en dansker og tamiya på en 4 og xgay når nej xray på 7 såååå det ved jeg ike

• #8   20. jul 2004 Hmm fordi der er meget mere rollemodstand i det også er der mere træk i en kadnag bil smiley det er bare sådan jeg har set tinge ske sidte år

• #9   20. jul 2004 Når jeg spørger er det fordi jeg har en Traxxas Nitro 4tec on-road som også er med rem træk og det synes jeg fungeret ret godt. Der er meget lidt indre friktion.

• #10   20. jul 2004 Jaaa!!! men vi kører indedørs om vinterne og der er kadang bedre ind rem.... men tror rem er lige så godt ude for

• #11   20. jul 2004 Der krydsede vi nok lige hinanden.
    Har du noget det med rullemodstanden.
    Mht. til hvor der er det største træk er det vel mest et
    spørgsmål om motor.

• #12   20. jul 2004 ja også et spørgsmål om moter jeg er sponsoreret af team 1 som laver nogen af de bedst stock moter men den kan ikk følge med min xray når den kører med rem.... og der er meget støre rullemodstan på en rem bil

• #13   20. jul 2004 Hej igen Martin,

Kan du finde nogle links til mig hvor man sammenligner rem træk og kardang træk for jeg er altså ikke overbevist.

• #14   20. jul 2004 Der er altid den store diskution hvad er bedst, rem eller kardan. tror aldrig man bliver enig, det er nok med hvad man bedste kan køre med...

Karsten

• #15   20. jul 2004 Men Tamiya er da osse gået over til kardan igen.. btw

• #16   20. jul 2004 Hej Karsten,

Kan du ikke prøve at liste nogle +/- punkter ved begge typer træk.

Jeg er faktisk lidt nysgerrig.

• #17   20. jul 2004 ved ikke så meget om det... ved bare at mange fortrækker at køre med kardan.. rem giver et underligt træk lidt som en elastik fornemmelse.. remmen giver sig når man gasser op.. og så kommer bilen sådan lidt underlig i acceleration... det har man ikke med kardan. der er ikke noget der kan "fjedre" smiley

• #18   21. jul 2004 hvor mange skal man så af med, for at få sig en GO'! tamiya bil? smiley

• #19   21. jul 2004 hmm bare bilen den nye pro 4 koster nok 3500 ca.....

• #20   21. jul 2004 er det ikk en bil fra hpi?

-------------------------------------------------------------

Tamiya TRF415 - er den noget værd?

har nemlig set at den lå pænt højt i (reedy race asia 2003) og (DHI Cup 2004)

• #21   21. jul 2004 undskyld... det er da evo 4.... TRF415 er også en rigtig god bil men tror evo 4 er bedre fordi den ikke har rem... smiley

• #22   21. jul 2004 fedt okay ;D

• #23   21. jul 2004 det var da helt vildt.. kan bare ikk finde den evo 4 nogle steder S:

hedder den tamiya evo 4 ?

ville blive super glad for et link smiley

• #24   21. jul 2004 eheh (link fjernet) der har du dit link smiley eheh

• #25   21. jul 2004 kan man kun købe den i japan? smiley

• #26   21. jul 2004 Nej Nej rc-netshop.dk har dem hvis du ringer til ham.....

• #27   21. jul 2004 Kasper, min bil er en X-ray T1 Raycer. Den koster 2065 i Odensemodelhobby.dk
    Prøv at spørge rundt omkring om det er en god bil! Jeg synes den er super! Og den kører ikke LANGSOMMERE end en Tamiya! Der kan man sQ ikke sammenligne biler! Og forresten, så læste jeg et sted for nogen tid siden, at det vidst nok er bevidst at der er MINDST modstand i remtræk. Dvs. at du taber mere power fra motoren med kardantræk!

Håber du køber noget godt, og ikke kvajer dig smiley

• #28   21. jul 2004 håber jeg os michael f ;D det er derfor jeg spørger smiley

har kvajet mig med de 2 biler jeg har nu (syntes jeg) kostede mig lige 6000 kr. fordi jeg ikk havde en skid forstand på det i starten x[

der må jo være noget godt ved remtræk siden tamiya også bruger det i deres nye modeller smiley

• #29   21. jul 2004 hehe har også en xray T1 Raycer sååå.... men du ved jo nok meget mere om det ind mig.... eller noget.... det må du selv om har bare sagt hvad jeg synes og sådan noget så... har en brugt T1 Raycer du godt om købe til hver en tid

• #30   21. jul 2004 ved mere end dig? ö - ved ikk en skid i forhold til dig!

er mega forvirret på alle de biler smiley

vil bare ha den bedste til den rette pris smiley

ved at ude i klubben i tølløse er der en der har en x-ray til 16000 kr.. ( ejeren af butikken kunne ikk få solgt den, så han kører selv med den nu)

og så er der er en der har en x-ray T1R

og ham i x-ray'en T1R han kører 2 omgange mere end ham i den til 16000
    (det vil sige at ham med T1R kører bedre) men det kan vel også være fordi at det er en mega god bil.. den kører ihvetfald mega hurtigt og og ligger rigtigt godt på banen..

så S: fatter bare ikk at en bil til 16000 kr. kan kører ligesom en bil til 3000 kr. galt ikk? smiley han sagde os at der ikk var den store forskel på bilerne ;D

• #31   21. jul 2004 Det billigste sted i DK (hvad jeg kan finde) er i Odense hvis du skal ha en X-ray T1 R. Gratis levering/fragt og han sender meget hurtigt, og er rigtig flink

• #32   21. jul 2004 men helt seriøst.... bilen er en ting... kører er 95% af det hele men skal købe det man kan lide og det man synes man har penge til... og T1 Raycer går aldrig i stykker så... T1 Raycer har du en rigtig god bil til pengen... evo 4 har du MÅSKE en lidt beder bil ind T1 Raycer men den koster også 2 gange så meget

• #33   21. jul 2004 mange tak for jeres svar [:
    tror jeg køber mig en T1 Raycer ;D

martin du siger at T1R aldrig går i stykker.. så altså hvis jeg fx. sætter større motor i med 36800 r.p.m og en ny fartregulator .. så ville shassis og styrtøj kilerem osv... sagtens kunne holde?

• #34   21. jul 2004 jep jep.. Jeg har aldrig haft problemer med den selv om det har været stock med monster moter. eller om jeg har kørt modi med en hydi 12*2 moter... smiley

• #35   21. jul 2004 Michael, det er også min opfattelse at der er mindre modstand i et rem-træk system. Bla. har BMW's motorcykler kardan-træk. Det giver effekttab i forhold til kæde-træk men er vedligeholdelsesfrit. Det samme problem har HarleyDavidson løst med rem-træk. Når rem-træk kan bruges på en Harley, kan det også bruges på en rc-bil. Jeg tror heller ikke at rem-træk er så skrøbeligt som kardan-træk ved installation af større motor.

Men ellers er jeg helt enig Med Martin i at det væsentligste er rc-køreren.

Kommentér på:
tamiya eller x-ray?

Annonce