{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Steffen H
Steffen H
Tilmeldt:
31. mar 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Gode råd... {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået interesse for nitrobiler, men har ingen erfaring og ved ikke meget om dem. Dog har jeg erfaring med at renovere og samle fx knallerter.

Jeg har prøvet at søge i forum, men kan ikke finde svar på alle mine spørgsmål, så prøver at forhøre mig på egen hånd.

Jeg vil gerne have fat i en god bil, men overvejer nogle forskellige ting:
- Kan det betale sig at købe forskellige dele og samle en bil selv? I så fald, hvilke ting skal jeg bruge?
- Er der en begrænsning for hvor stor motoren må være på fx en 1:8 bil for, at man ikke ødelægger noget?
- Er det en god idé at melde sig ind i en klub, for at få et godt sted at køre?
- Hvor langt kører fx en 3.5cc motor før den skal renoveres (skifte stempel osv...)?
- Hvor langt kommer jeg for fx 3500,- hvis jeg gerne vil have en holdbar bil, som gerne skal rende over 70-80 km/t?

Det kan være jeg har flere spørgsmål senere, men jeg vil meget gerne høre nogle kloge ord indtil videre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd...
  • #1   3. apr 2006 Vil da prøve at hjælpe.

    1. Jeg tror at det bedst kan betale sig at købe en bil rtr. Dog vil nogle dele på den, som fx. servo'erne ikke være så stærke. I de fleste tilfælde skal du også købe glødestarter, gløderør og nitro ved siden af bilen.

    2. Du burde kunne købe motoren lige så stor som du vil, men til sidst vil bilen altså lette fra jorden smiley

    3. Du behøver ikke at melde dig ind i en klub. Du kan også bare finde et sjovt sted at køre, som fx. en bmx-bane eller lign. Og så kan du tage ned til en bane, betale lidt penge og køre der når du får lyst.

    4. Jeg har hørt om en som kørte 21 liter (mener jeg). Men det er vist også rimelig meget. Men så skal man også huske at den bliver kørt rigtigt til, og den skal ikke mishandles.

    5. Hvis du er til offroad, kan jeg klart anbefale dig en Hyper 7. De rykker virkelig godt. Kan også godt anbefale Rex-x, hvis du vil have billige reservedele.


  • #3   3. apr 2006 jeg er meget ny med nitro biler.. valgte at købe en T-maxx da den er rigtig nem og lige til at gå til

    T-maxx vil jeg anbefale


  • Steffen H
    Steffen H Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   3. apr 2006 Først og fremmest vil jeg sige tak for de foreløbige svar; de har allerede gjort mig en del klogere.

    Mit valg af første bil kommer meget an på, hvad der er billigst at vedligeholde (jeg kunne forestille mig, at en gadebil ikke er storforbruger af kosmetiske dele). Det bliver nok en gadebil eller buggy som første valg.

    De biler I hver især har foreslået ser alle fine ud, og passer vist meget godt til mit begynderbehov. Jeg skal jo også lige lære at køre med den.

    Mht. at købe i udlandet, så havde jeg faktisk slet ikke skænket det en tanke, men det lyder da som en mulighed, idet jeg gerne vil spare på pengene, da jeg også har mange andre udgfter.

    Jeg modtager meget gerne flere gode råd.


  • Steffen H
    Steffen H Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   3. apr 2006 Jeg vil nok starte med at købe en rtr. Så kan jeg jo evt. skifte dele efterhånden.
    Hvis jeg vil bygge en bil med stor og kraftig motor, er det vil bedst med en undervogn (eller hvad man nu kalder det på sådan en lille fætter) i aluminium eller andet stærkt materiale, frem for en af plastik?


  • Steffen H
    Steffen H Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   4. apr 2006 Det ser godt ud, så er der da lidt jeg kan overveje indtil videre...

  • Steffen H
    Steffen H Tilmeldt:
    mar 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   4. apr 2006 Ja den Schumacher er rigtig fed og vild. Næsten 130 km/t. det er sygt.
    Jeg har skrevet til dig under din salgsannonce...


Kommentér på:
Gode råd...

Annonce