{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Arrma Kraton vs. MT4G3 {{forumTopicSubject}}

Så er det tid til at søge et godt råd, med den lave kurs på pundet er det muligt at købe Arrma Kraton og MT4 G3 til stort set samme pris, omkring kr. 3200.-, men hvad skal man vælge, del gerne erfaringer, det skal være en af disse, altså søger jeg ikke alternativer til dem smiley
Den skal bruges til bash og sjov, ikke bane.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arrma Kraton vs. MT4G3
  • #1   5. jul 2016 Jeg ville nok nærmere spørge om hvilken af de to, som DU syntes ser fedest ud? Ikke kun det ydre, men også hvad der gemmer sig under karossen.
    De er jo begge fede på hver deres måde.


  • #2   5. jul 2016 Synes måske at Arrma Kraton ser fedest ud, og den ser ud til at klare bash ligeså godt som mt4. Men det var mere for at få nogle erfaringer fra de heldige ejere smiley

  • #3   5. jul 2016 Har ingen erfaringer med MT4G3, så den vil jeg lade andre om.

    Men du vil aldrig fortryde et sekund hvis du køber en Arrma Kraton! Se evt. denne tråd, som omhandler samme valg.
    http://www.rcgalleri.dk/forum/generel-diskussion/128430-arrma_kraton


  • #4   6. jul 2016 Har kun positive erfaringer med MT4; solid, hurtig og en drøm at styre i luften. Men det er en udpræget basher, så forvent ikke de helt vilde køreegenskaber i sving osv. Eneste minus er reservedele som kan være lidt svære at skaffe hurtigt i dk (men der findes flere steder i udlandet som sender meget hurtigt, så i praksis har det ikke været noget problem).

  • #5   6. jul 2016 Kraton er værdi for hver en krone. Arrma har bare førertrøjen på lige pt. Bare se deres nyeste Nero med brain diff det virker.

  • #6   6. jul 2016 Arrma Kraton

    Plus:
    Gode styreegenskaber i forhold til MT4 G3, men det er jo også en truggy, og ikke en monstertruck
    Rimeligt gode hjul/dæk der kan klare hastigheden på ca. 100 km/t
    Elektronik er vandtæt og kan klare op til 6s
    Build-in roll cage

    Minus:
    Ry for at esc krudter af
    5mm driveshaft, men de er en smule bløde og har tendens til at bøje
    Der skal shimmes differ inden man er klar til at køre
    Fjedrene er for korte på rtr-modellen, og skal skiftes ud (kun fjedrene, ikke hele dæmperen)
    Spoiler har tendens til at knække af ved hård bashing
    Det anbefales at man udskifter lejer (især ved forhjul)


  • #7   6. jul 2016 MT4 G3

    Plus:
    Store hjul
    Styrer godt (af en monstertruck)
    Rimelig holdbar

    Minus:
    Grim som bare fanden!
    Svagt styretøj (blødt)
    Ikke så tilgivende i forhold til fysisk størrelse på batteri
    Hingepins skal opgraderes til en bedre kvalitet
    Shock-towers skal være dobbelt, så man har fire i alt (2x2)
    Uden modtagerboks (modtager ligger åbent inde i bilen)


  • #8   6. jul 2016 Hvad angår Arrma Kraton og ESC, gælder dette kun for den gamle model med BLX-180 ESC. Den nye V2 med BLX-185 er en helt anden, formentlig rebranded Hobbywing ESC. Der har jeg endnu ikke set nogen i flammer...

  • #9   6. jul 2016 Tak for alle jeres gode input, jeg må nok i tænkeboks, ikke mindst på grund af dig Peter E, den Arrma Nero er da bare for ond smiley men det er også lige 2K mere.
    Tak for hjælpen.


  • #10   7. jul 2016 Ja man må da sige den Nero ser pænt ond ud og har nogle temmelig sprøde detaljer.

  • #11   7. jul 2016 Arrma Nero

    profilbillede
  • #12   7. jul 2016 Den Nero ser ser super fed ud, men nu har jeg set lidt forskellige reviews af Nero'en, og må nok indrømme at jeg ikke er vildt imponeret. Når man tager i betragtning at Brain-versionen af Nero (hvilket er et must hvis man vil købe en Nero) koster det dobbelte af en MT4 G3, så syntes jeg den bliver lidt til den dyre side.
    Hvis den havde været en del større en MT4'eren, så var der en idé med at bruge de ekstra mønter, men 23mm mere i længden er ikke alverden i min optik. Derudover har vi vægten, hvor Nero vejer 6kg uden batteri og MT4 vejer lidt over 4kg. Det har en ret stor betydning i forhold til hårde landinger osv.

    Når man ser på økonomien, så kan man få både en Kraton og en MT4 G3 for samme pris som en Nero - og derfor vil det ikke være svært for mig at vælge.....


  • #14   7. jul 2016

    profilbillede
Kommentér på:
Arrma Kraton vs. MT4G3

Annonce