{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.258 visninger | Oprettet:

FG Benz bil {{forumTopicSubject}}

Hej Gutter

Lidt på udkig efter en FG benz bil 1:5
Hvor er det godt at handle i DK også ang stumper.
Er mest "hot" på en FG'er har fået det indtryk der bare virker. Måske er jeg gal på den.
Har set på FG BAJA 2WD og 4WD.
Hvad skal man vælge?
Skal ikke køre på bane dvs. hop mm.
Regner med kørsel på stranden eller på græs/skov
Er 4 WD bare no one?
Skal jeg evt. "overtales" til at vælge noget andet end FG BAJA?
Har også set lidt på brugt, men bruge +4000 kr på brugt så er jeg mere til en ny bil og så selv købe div stumper mm.

Go sommer gi den gassssssssssssssss


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG Benz bil
  • #1   19. jul 2016 Hvis det bare er for sjov så helt klart 2wd. Har selv en Marder 2wd og den er sjovere at "lege" med en den Losi 5ive Mini Cooper jeg har som er 4wd. Så 2wd til Bash og 4wd til race. smiley

  • #2   19. jul 2016 Ok takker ang. 2WD vs 4 WD
    Så er det jo bare spørgsmål hvad man skal vælge FG BAJA 2WD?
    De FG'er kan man jo få stumper til mange steder, man skal nok passe på ikke at få en kina model hvor det er svært at få stumper til.
    Hvem er "god" at handle med i DK?


  • #3   19. jul 2016 en 2wd er rigtig sjov når den kan få greb
    hvor en 4 wd er sjovere hvis der er lidt greb .
    en 2 wd er billig og holde i drift
    en 4wd er noget dyre i drift da den har en ekstra drivlinie .

    en fg baja er en rigtig sjov begynder bil men drejer dårligt
    kik efter en fg leopard eller en hpi baja til strandrace


  • #4   19. jul 2016 IC Communication i Valby (de har stort set alt af stumper/opgraderinger i butikken)og FG Hobby i Jyderup.

  • #5   19. jul 2016 Kommer du i klubben (krcr) på søndag? Hvis jeg når det tager jeg min mader med.. så kan du prøve den. smiley

  • #6   19. jul 2016 Marder'

  • #7   19. jul 2016 Takker for info ang. dårlig dreje egenskaber.
    En leopard ser bare lidt "sjov" ud, det samme med en baja.
    Derfor syntes jeg mere om en FG BAJA, så også på den BUGGY WB535 2WD det er måske en ny model?
    På nettet er der jo mange fine film med evt. en FG BAJA det er nok en "kendt" model.



  • #8   19. jul 2016 Takker for dit fine tilbud ang. et kig/test men kommer ikke, sidder pt. oppe i Grønland (på job)

  • #9   19. jul 2016 Jeg har den her til at stå hvis den kan bruges.. ?? til 2700kr..

    profilbillede
  • #10   19. jul 2016 Billeder 2

    profilbillede
  • #11   19. jul 2016 Min Marder kan i øvrigt også købes. Se evt. på min profil för info omkring den. smiley

  • #12   19. jul 2016 Hej Christian, tak for dit tilbud om evt. køb lyder spændende det er jo noget af en "køter" også noget af en ny pris.
    Er måske bare lidt usikker på at købe "brugt" da det er svært for mig helt at bedømme de biler jeg har set til salg, ved jo også godt de nok har fået lidt "bank" nu hvor det er off road.
    (Kender det fra motorcross)
    Steve din Marder ser også fin ud, er jo heler ikke såååå gammel, du har jo lige købt div. til den smiley




  • #13   19. jul 2016 Jep.. den går godt.. trækker nok mellem 8-9m/sekunde efterhånden, men vil satse lidt på bane og med tiden race. Så vil gerne koncentrere mig lidt på 4wd. Har som sagt også en Losi 5ive Mini Cooper WRC, og tror at den fremover bliver opdateret. smiley

  • #14   19. jul 2016 Ja den ser rigtig ond ud med de store hjul.. smiley der er bleven smidt nogen penge i den men selvfølgelig er der jo lidt slør her og der.. Kan også nok tage flere billeder af den når jeg kommer hjem fra ferie i næste uge hvis du er interesseret...


  • #15   19. jul 2016 Hej Christian det må du gerne takker

  • #16   19. jul 2016 Steve hvad havde du tænkt for din Fg Marder?


  • #17   19. jul 2016 4000 som den er med nyt radio anlæg og tune.

  • #18   19. jul 2016 Hej Steve ja 4000 kr der er jo også lidt ekstra på din, små 2 år gammel.
    Det er jo næsten hvad jeg evt. kunne købe en sprit ny FG'er for, ved godt det ikke er samme bil. Men som begynder bil er det måske smart at få en der spiller 100% og ready to run. Din ser fin ud den fejler vel ikke noget udover den klart nok har lidt brugs spor.


  • #19   20. jul 2016 Ja har brugt ca. 3000 på den de sidste par måneder i opgradering. Men ja.. den er brugt. Sjov er den.. 26ccm cy og den følger med - hvis ikke den trækker fra- en kammerats 2wd offroader med 29ccm Zenoah og jetpro smiley Ved godt det er mange penge for en brugt Marder, men mindre kommer den ikke afsted for. Så beholder jeg den hellere for den er mere værd. smiley Følger dig her, for er spændt på at se hvad du anskaffer dig.

  • #20   20. jul 2016 Fair nok Steve ja ved godt du har prugt mønten på den.
    Den står vel også ok, altså fejler ikke noget.
    Hvor har du købt den? måske købt brugt?
    Er on på en benz bil så måske kan det blive din eller en ny.


  • #21   21. jul 2016 Her er et par kommentarer fra mig om 1:5/1:6 offroadere, specielt FG.
    - Jeg vil klart foretrække, at købe en brugt. Der er meget at vælge imellem, så kig godt efter, og tag så den, som passer dig bedst.
    - Egentlig er det fint at købe brugt, for du skal alligevel opgradere og lave lidt om, for at den virker godt. Så alt efter dit ambitionsniveau, og om du kører RC i forvejen, og hvilken stil/skala o.s.v. er det fint at købe en god brugt, frem for at købe en ny og lave den om.
    - Hyldedronninger fine at købe brugte, men skal altid justeres ind i hjulopsætning, affjedring og motor. Faktisk skal de alle sammen det.
    - Der er 2 motorer: Zenoah og CY (kina- men god), og så er der 2 versioner: 2 eller 4 bolts motorer. Jeg har en 2 boltmotor. Så er der kubik: 23/26/29/30,5 o.s.v. Nogle motorer er gode til offroad, nogle er gode til fladbanekonkurrence, med mindre bundtræk og mere topeffekt. Min er en standard 26cc to bolt Zenoah.
    - Nogle motorer er så gamle nu, at det kan blive svært at få dele til at renovere dem med.
    - Plastikhjulophæng vs. aluminium: jeg foretrækker plastik, som er billigt at reparere/udskifte. Alu er stærkere og tungere, men er dyrt, og kan bøje. Jeg har prøvet det mange gange også med min fladbanebil for længe siden.
    - Du SKAL have forstærkede plastik eller alu-uprights foran. Og sæt to strips sammen mellem øverste og nederste bærearme, så holder de meget bedre.
    - Outerwears på trækstart og luftfilter. Helt nødvendigt.
    - Rens dit luftfilter hver eller hver anden gang du kører. Vask i sæbe, gnid lidt filterolie ind i det i en plastpose.
    - Loctite, blå. På næsten alle skruer og bolte. Ekstra i en pose samt et tændrør og en smule værktøj. Ellers falder tingene af, når du off-roader smiley
    - Radio: god radio er en hurtig sikker én, mange at vælge imellem. Sanwa, Futaba, Spektrum m.fl. En hurtig radio giver god respons på servoerne og gassen, når den kører et stykke væk fra dig. Den skal kunne indstille epa og hastighed på servo'erne, så du ikke futter dem af.
    - hurtige digitale højopløste servo'er som er stænk- eller vandtætte. Ellers kommer du til at skifte dem regelmæssigt. Kan godt spare noget på disse i Sverige.
    - Bremser. Standardbremsen i midten bag er svag og ikke god nok. Så på med en bedre og/eller et par kabelbremser foran. Enten på samme servo (stærk) som gas/bagbremse, ellers på sin egen servo (hvor amn så flytter radioboksen op på buret påen Marder f.eks.).
    - servotræk: skal være stærke eller rimelig stærke. Svage servo'er arbejder for meget og brænder af. Husk aluhorn.
    - Kig efter om bunden p en FG er skæv eller buet. Frontalulyker... Kan rettes nogle gange før end den er helt død smiley
    - Diff. forstærk skallen, skil det af og smør det.
    - Motor: nem og billig ag give en omgang nye lejer og pakninger.
    - Karburator: Rens, rens, rens. 1 1/4 (Lav) og 1 1/4-1 1/2 (høj), samt tomgang ca. midt til at starte på.
    - Failsafe. Vigtigt. Ikke noget 27 eller 40 MHz , men 2,4 Ghz med failsafe. Stil den, så den ikke hamrer alle servoer i bund indtil du når 400 meter frem.
    - Benz: Jeg er for længst holdt op med at bruge 99 eller 95 oktan med olie iblandet af mig selv, men bruger Aspen 2T uden ekstra i. Soder og lugter ikke.
    - Servopladen: skift til én du laver i alu, så den ikke bøjer eller knækker hele tiden.
    - Alumotorophæng: god idé, da varme kan smelte lejestøttet i plastikversionen, og så rasler det hele rundt.
    - Hærdet aksel til gearet. Stål lille, plastik sort tandhjul. Noget skal kunne give sig. Så hellere det store tandhjul, end en motor.
    - FG vs de andre: jeg synes, at FG er federe lavet, nemmere at skrue på, nemmere at få dele til og ligner ikke så meget rumskibe, men biler.
    Bare min oplevelse, og jeg er sikker på, at andre mener noget andet smiley
    God fornøjelse,
    Jacques.
    ps: Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #22   21. jul 2016 Nå, der mangler et par linier:
    - Støddæmpere: Jeg har prøvet lidt forskelligt, men endte med et sæt fra Lauterbacher, som bare virker. De virker. Har jeg sagt, at de virker? Den knækker ikke, og lækker ikke.
    - Se efter de to små metalbeslag under motoren, som godt kan knække.
    - Marderen er den gamle model (synes jeg er sjovest), leoparden svinger lidt bedre, men øg sporviden, og stil din servo og hjul ordentligt, så er det ikke noget problem.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #23   21. jul 2016 Fed info! smiley

  • #24   22. jul 2016 Takker. Jeg er dog sikker på, at andre vil mene noget andet eller have mange andre gode råd, Men de her sparer dig penge, tid og besvær og er noget jeg selv gør.
    - Benzintanke: Jeg kan lige tilføje, at de gamle benzintanke er svære at skrue låget af. altså dem hvor låget sidder inden i tanken. De nyere, som går udenpå tankens gevind er bedre. Lettest er det så at sætte et snaplåg på. Specielt når man har kørt på en støvet bane, hvor man gerne vil tanke op igen. Så kan støv binde tanklåget.
    - Snaplåg fra Lauterbacher spiller, og er en god upgrade. Sidder tit på brugte biler smiley De nyere tanke ventilerer også bedre, så der ikke kommer udnertryk.
    -Utæt tank: skift gummidimsen som slangerne går igennem, hvis den spilder benzin. Det er som regel den, der er blevet stiv og dermed utæt. Sparer dig en y tank. Sørg også for, at din "til" slange kan suge fra tanken, altså, at der er en sugedims i enden. Ellers løber du tør med 1/3 tank fyldt. Det er ikke nødvendigt.
    - Chokerknap: Nogle mennesker skærer "håndtaget" af chokerknappen, så den ikke vipper ned under kørsel ved bump, flyvehop eller lignende smiley
    - Svinghjul: pas lige på med at sætte "tun" svinghjul med mindre kølefinner på. De er lettere ja, men køler dårligere. Jeg foretrækker god køling smiley Og hvis man ikke kører på højt konkurrenceplan, er det en god idé, at holde den del standard.
    - Medbringer: Og så kan man opgradere plastik medbringeren til alu. med hårde bøsninger til at koble den på med. Altså den der hedder noget i retningen af 6439 eller noget i den stil. Sparer noget slask i motoren, specielt på brugte gamle motorer. Koster ikke ret meget.
    - Trækaksler: De ældre FG har kødbenstrækaksler, hvor de nyere har kugleled, som man kan sætte fjedre eller bummikapper bag ved, så de er mere præcise og ikke bliver slidt så hurtigt, og har mindre klask og slask.
    - Luftfilter: I øvrigt bruger jer et tættere skumfilter fordi det er på en offroader. Og en outerwear som nævnt, da de to tilsammen langt bedre kan forhindre fint støv i at komme ind og sønderslibe din motor.
    - Karburator: Hust at se efter membranen øverst i karburatoren, som hvis bilen ikke har kørt i lang tid og ikke vil starte, nok er blevet stiv og hård. Kan nemt skiftes for et par kroner.
    - Baghjul: Hvis du ser på akslerne på baghjulene, vil du ofte se, at de er lidt længere end foran. Det er en god idé at sætte to møtrikker på hver aksel bagpå. En almindelig, og én med nylock, plus en lille dråbe locktite. Så ryger de ikke af ved sjov kørsel smiley
    - Bur og karosse: På nogle FG'ere sidder der et adstivningsplastik over buret, foran tændrøret. Det kaldes vist en tændrørsbeskytter. Det er smart at sætte på, da det hjælper din karosse til ikke at flække så hurtigt, når den vælter rundt eller lander på hovedet smiley
    Nå, men bare et par detaljer.
    Hilsen,
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #25   22. jul 2016 Chokeren?? smiley

  • #26   22. jul 2016 Ja Homer den kører som den skal og lidt til. Prøver hele tiden at opgradere køreegenskaber på den. Skal til at rode lidt med vægt fordeling nu. Har dog ikke lyst til at lægge motoren ned, så har tænkt mig at eksperimentere lidt med en smule bly.. nok mest foran, da alt det tun den har.. og får mere af.. ikke giver meget bid med forhjulene. De løfter sig fra jorden når jeg giver den noget at leve af. Og du har ret i at den er købt brugt (standard) i april i år. Hvis jeg sælger den er det ikke med god vilje, men fordi jeg vil opgradere min Losi. Er ikke velhavende og den her hobby koster.. så det vil kun være af nød hvis den bliver solgt. smiley

  • #27   22. jul 2016 "chokeren?" Var det til mig? Anyway, Ja, den vippeknap, som på de fleste FG off roadere sidder på venstre side af karburatoren, set bagfra. Den er på de gamle sort, og på nyere rød. Den er lukket, altså fra, når den står vandret. Hvis du vipper den nedad, så den står lodret, er chokeren til (ved start).
    Tænd din sender og derefter din bil, pump 5-6 gange på pumpen (boblen) på toppen af karburatoren, vip chokeren, træk én gang, vip chokeren tilbage igen, træk en eller to gange, og voila, du starter. Hvis den er kold og justeret rigtigt. Ved varm motor, skal du selfølgelig ikke bruge choker. Det er min metode, og den virker altid for mig.
    Steves kommentar om vægt er god, da den bliver for let foran ved tunpotte og kubikkits. Men jeg kører med 3 servo'er. Én jumbo til styring, én lille til gas/bagbremse, og én lille til forbremser. På den måde kan jeg justere bremserne individuelt mellem for og bag. Og det giver lidt vægt foran.
    Kan også lige tilføje, at hvis du installerer forbremser (mekaniske) og kablerne går på ved øverste bærearme, kan du blot sætte en længere kabelholder på, på bremsekaliperne. De skal være i alu, da de ellers kan flekse og tabe noget af din bremsevne.
    Husk at lade være med at stille dine støddæmpere alt for hårdt. Den hopper og mister greb. Så tyndere olie og ned med fjederspændingen.
    Kan også lige tilføje, at du skal spidse forhjulene lidt, altså toe in i det vandrette plan. Så understyrer den ikke. Hvis du som jeg skre ovenfor, stiller på din sender, så dine styreservo ikke laver alt for stort udslag, og dermed ikke går så let istykker, undgår du også det allerværste ackermansyndrom - altså at dit inderste forhjul i et givet sving, drejer meget mere end dit yderste. Derfor mere stabil i sving.
    Hilsen,
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #28   22. jul 2016 Har selv overvejet skivebremser foran. Bedre nedbremsning + ekstra vægt af servoen. Chokeren?? Var til dig ja.. bare for sjov. Jeg kører med walbro 990 smiley

  • #29   22. jul 2016 Hvor kører du Jaques? På A'mager.. København rc?

  • #30   22. jul 2016 Ah ja, den er hidsig! Og uden choker... Specielt sammen med en Jetpro (som larmer...).
    Nej, kun i moder natur. Jeg kører når jeg har tid og lyst, så kan ikke rigtig komme til en klub på bane, men det er en fed ting, for så der ikke er så meget bøvl med sure naboer, som selv larmer med deres havefræsere... smiley
    Absolut fed ting at sætte forbremser på. Jeg var ved at havne i en sø... smiley Bare de almindelige forebremser. Det behøver ikke at være de dyre tunforbremser, som er gode til banebiler på fladbane. Ikke rigtig noget at vinde på en off-roader og så sparer man nogle penge som kan bruges på en opgraded bagbremse. Husk at stille dem så de kun lige kan rulle ved at skubbe bilen, når de er trukket = ingen blokering. Jeg vil sætte nogle justerbare kabelholdere på mine kabler, så de er meget lettere at balancere mellem højre og venstre. Skal lige finde nogle som passer.
    Og så bruger jeg racercykelkabelendcaps på kablerne, så de ikke flosser. Man kan også bare give dem lidt loddetin.
    hilsen,
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #31   22. jul 2016 Den bane er også godt knoldet smiley Har selv lige tilmeldt mig hos Kalundborg rc.. rigtig fed bane. Lidt langt væk men når man er der, glemmer man alt om rejsen. smiley

  • #32   22. jul 2016 Steve,
    Hvis du vil forhindre din FG i at lette ved gasgivning, kan du ud over vægt m.m. evt. stille på din sender således, at du har "softstart". Den giver ikke fuld gas ved eksempelvis stående start. Giver tid og stabilitet. Men senderen skal kunne dette. Jeg har ikke prøvet Spektrums avc selv, men de har et lignende system med andre funktioner tillige, f.eks. gyrokobling, hvor man kan stille interventionen. Der er dog andre sendere, som kan tilnærmelsesvist det samme. F.eks. Futaba 4PK/4PK Super/4PK Super Race.
    Måske kunne du lege lidt med det?
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #33   22. jul 2016 Ha ha, den lyder sjov!
    Jeg bor i København, så en lang tur til Kalundborg... Min Esprit bruger jo liiiiidt benzin.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #34   22. jul 2016 Tak for bremse tippet. Havde overvejet at investere i kabel skivebremser. Er ikke vild med hydrauliske.


  • #35   22. jul 2016 Bruger FS IT4s med masser indstillinger. Koster kun kr.1150 så det var værd at prøve. Har stillet lidt på den og det er ikke i optrækket det er værrest. Det er i sving. Den tager godt fat med baghjulene hvor alt vægten sidder, så den lette front ikke kan følge med. Tror at jeg vil starte med at sætte en ekstra servo i, og se hvad det giver.. så er der jo ikke langt fra skivebremser på forhjulene smiley

  • #36   22. jul 2016 Forstår ikke rigtigt meningen med chokeren på de biler.. jeg trækker 2-3 allerhøjst 4 gange når den er kold med den 990.

  • #37   22. jul 2016 Nej, jeg gider heller ikke at få luft i systemet, hvis den vender rundt. Nogle siger, at det ikke sker. Jeg foretrækker mekaniske skivebremser, som vanligt.
    På den lille karburator kan en choker fint virke. På en stor er det ikke nødvendigt.
    Ja, det ku' være en idé at prøve.
    Men det kommer jo også an på dæk og underlag. Og hvor langt der er mellem hvert hjul, altså højre-venstre. Græs flipper en bil meget nemt. Grus er langt lettere at køre på, hvor den blot skrider ud i kontrolleret - eller ukontrolleret- udskridning.
    Jeg vil øge den på min bil. Jeg har købt længere aksler og alufirkanter tilforan. Stål bagpå med ringe i fælgene, og bredere dæk. Jeg mangler blot at købe dækkene. Jeg har dog 4 sæt almindelige hjul, som også kan slides op smiley Og det er sjovt nok ikke forhjul som slides først????
    M.v.h.
    Jacques,
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #38   22. jul 2016 Wb535 er bredere bare lidt info måske bedre på banen

  • #39   22. jul 2016 Jepper, lige præcis derfor at man kan gøre lidt af det samme, og øge sin sporvide.
    Alu og stålfirkanterne fåes i flere længder, som så kan flytte hjulene udad. De har som regel også et par hakker, som bruges til at sætte en låsering i, så skivebremserne ikke slirer så meget - god ting.
    Så er der selvfølgelig bredere hjul.
    Jeg bruger de almindelige store knopdæk, og dem kan man få i ekstra brede smiley
    En af de ting jeg godt kan lide ved en Marder er, at den er smal i karossen, så den ikke kaster så meget møg ind i bilen = mindre rengøring. Men den er lidt høj. Det er dog mest luft.
    Hilsen,
    jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #40   22. jul 2016 Jeg sætter de større klodser på foran også og ser hvad det giver. Har købt de store.. Hvilke aksler har du købt og hvorhen? I Valby har de dem ikke. Har kigget på tegninger af fg monstertrucks og de er magen til marderen.

  • #42   22. jul 2016 WB 535 ser også sjov. Har ikke tjekket priserne på dem herhjemme. Hvad står de til? Og hvor forhandles de? smiley

  • #43   22. jul 2016 Sådan smiley smiley super info og feedback I kommer med, suger det hele til mig. Takker smiley

    Ang. køb/nybegynder af f.eks FG som jeg startede med at spørge til, så er jeg godt klar over at folk som sælger deres FG'er med div. alu stumper til, har brugt mange penge på dem.
    Nå det så er sagt, så som køber vil man jo ikke betale det vilde for noget der er godt brugt, godt nok er der mange stumper samt div. alu dele med, men som sælger må man altså også regne med et tab når man sælger brugt RC udstyr.
    Gør mest i RC fly de er jo knap så kneppet som RC biler kan være, men som udgangs punkt så er salgs pris ca. 1/2 af ny pris.
    Det regner jeg også med ved RC biler, det er måske bare min egen holdning.
    F.eks en havde en FG'er (leopard) som stod ham i 8000 kr. motor skulle overhales og var ikke køre klar, han ville ikke miste for meget ved et evt. salg, men igen som køber vil man ikke give meget for noget der slet ikke kan køre, og slet ikke noget for mig som er første gangs køber.
    Måske ender det så med at købe nyt???? Er lidt i tvivl.


  • #44   22. jul 2016 http://www.superhobby.dk/shop/fg-fun-cross-3011p.html
    ny model fg .med justerbardæmpere lidt pænere end marder bare min mening..


  • #46   22. jul 2016 men de er noget dyrer i 4wd
    http://www.superhobby.dk/shop/fg-fun-cross-2980p.html


  • #47   22. jul 2016 http://www.superhobby.dk/shop/fg-beetle-4wd-1684p.html
    hehe kunne måske have samlet dem af en omgang


  • #48   22. jul 2016 Hvis jeg sælger min har jeg også kun taget højde for opgraderingerne. Nypris på den med det der er på er over det dobbelte. Så den pris var i hvert fald halvt smiley

  • #49   22. jul 2016 Den nye bil i skriver om wb535
    Er en leopard med et andet karos passer dele med en leopard sportsline
    En leopard sportsline skal opgraderes lidt inden det er en go racer .


  • #50   22. jul 2016 Takker for info ang. WB535 smiley

    Jeg måske også mere til denne FG BAJA 2WD kan jo få dele mange steder. Som I også skriver så ligner den ikke et "rumskib" ordet dækker godt syntes jeg.
    FG BAJA 2WD er vel også en vel kendt og prøvet model


  • #51   22. jul 2016 Det er blot de aksler som er stilbare med en clips. Og bredere alufirkanter. Det er til foran. Bagpå er det bredere fælge.
    Ny er fint. I 10 minutter. Så skal du alligevel ud at købe dimser fordi de ikke kan holde. Altså, læs rådene og lav din bil stabil. Ny eller brugt.
    Regnskab på ny bil:
    Bil 5000,-
    Sender og modtager i kvalitet 3000 og op.
    servoplade i alu 350 eller lav den selv for en 20'er.
    3 servo'er i kvalitet 2500 i Sverige inkl. aluhorn, så de ikke bøjer.
    forstærkede forreste uprights 250 eller 750 (alu).
    diverse skruer og servoledningsforlængere 100
    batteri til bilen 350
    batterier til sender 150
    batterilader til bilens batteri 300 og opefter
    2 stk outerwear 350
    gummiknapcover 20
    1 dunk Aspen 2T 165
    kabelstrips 20 for en pose
    filterolie 50-100 variabelt
    bedre luftfilter 50
    tændrørsbeskytterplastik (styrtbøjle) 125
    alumotorophæng, både stort og lille 750
    hærdet drivaksel 185
    alubøjle til at holde modtagerboks - lav selv 20
    bagbremseupgrade (så den faktisk kan bremse bagpå) 285
    Forbremser (ikke tunudgave) 534
    alukabelholdere 120
    Lauterbacher snaplåg 350
    Lauterbacher kvalitetsstøddæmpere 995
    i alt køreklar: 16019, altså 16000 kroner nyt.

    Brugt:
    Bil 1500 med batteri, lader og nogle upgrades fra listen - motorophæng, fornav og støddæmpere.
    brugt kvaliradio 1500
    motorlejer, difflejer, drevlejer og alle pakninger 450 til en renovering
    servoer kvalitet 2500 i Sverige inkl. aluhorn
    outerwears 350 (evt. 150 i kina)
    Lauterbacher snaplåg sad på
    Bremserforan 534
    bremse bag 285
    Lauterbacher gummimuffer på drivakslerne sad på
    Aspen 2T 165
    skruer og strips 300 (rustfrie skruer de fleste steder)
    nyt tændrør 40

    I alt brugt 7624 kr. Altså 8000 kroner. så spiller den.

    Jeg har en kammerat, som købte en urørt aludronning (fg Baja)med ALT i opgrades for 3500 plus brugt radio og modtager, batteri og lader. I alt 6000. Nypris over 28000 kr. Der er gode handler at lave smiley Jeg gav en tusse for min Marder og har brugt 3000 på den, plus radio, servoer, batteri og lader5000. 9000 i alt inkl. ny karosse og mærker og en fin ny original Futaba 4pk Super R kuffert ;). Jeg smed hitec servoerne som sad på væk. Ud af døren, og på med nogle gode: en rhino til styring (vend hornet rigtigt) og to Savöx.

    Den nye bil SKAL opgraderes for at virke ordentligt. Det skal den brugte som regel også. Og have en hurtig motorrenovering. Rigtig nemt og tager 3-4 timer inklusive rensning af alle dele i benzin.

    Valget er dit.

    Hmm... Glemte Loctite. Men det gælder begge forslag. Brugt kan også gøres billigere endnu, hvis der er en kvalitets radio og servoer på. Men det er nødvendigt at have dem, hvis det skal virke og holde.

    Glimrende udtryk med "rumskib". Det kalder jeg dem også selv smiley Jeg vil have én, som ligner en bil.

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #52   22. jul 2016 Ja søger man herinde på : FG Baja Buggy
    Så kommer der sgu' noget jammerligt op (7 stk.) den ene mere kneppet end den anden, dog lige en til 7000 kr. men den ser også "farlig" ud.
    Så nok ikke her jeg vil købe brugt. smiley


  • #53   22. jul 2016 Dba og fjæsbog.. Der er lige fra 1300 til 3500 alt efter hvad man vil bruge af tid på det

  • #54   23. jul 2016 http://www.rcgalleri.dk/buggy-fg-baja/id-148879

    Det her ser da ud til at være et fint og billigt projekt hvis det skal være baja. smiley


  • #56   23. jul 2016 Et glimrende projekt, som hurtigt er bygget færdigt.
    Hvis det er et k&N luftfilter, så smid det ud og sæt et ordentligt på, som rent faktisk filtrerer smiley
    Lidt dyr, men det kan sikkert forhandles. Der er vist også en tandhjulsbeskytter på. Tændrørsbeskytteren og de brede Baja hjul er også på plads. For en gangs skyld er forkofangeren der, så der er en chance for, at den ikke er skæv. Ellers er den nem at rette i en skruestik, en ovn eller andet. Jeg mener at kunne se, at den har metal ringe på hjulene, som er godt til at forhindre, at de trækkes i stykker. Tunpotten er der og den har vist også fået en ny træksnor smiley (godt at have en ekstra).
    Se efter, om det er en original FG, og ikke en kopibil, og at den er lige.
    Jeg tror det er en FG på radiopladen, bærearme m.m.
    Anyway, et fint projekt, som er nem at lave klar på en eftermiddag.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #57   24. jul 2016 Ja Jan søger stadigvæk.

    Nej Steve det "tør" jeg ikke lige kaste mig ud i, er også for lang væk til evt. at komme og se den.

    Takker igen for din meget fine info Jacques det er jeg meget glad for.



  • #59   24. jul 2016 Sig til i så fald.. overveje at skifte minien til buggy. smiley

  • #60   24. jul 2016 Hej Steve
    Er det stadigvæk 4000 kr for din?
    Ja ved godt den er brugt og med mange stumper men igen tæt på den pris en ny 0 km/timer har kørt.
    Men Ja Steve din bil er ikke helt dum. Kunne godt være intra hvis du står og ønsker ny


  • #61   24. jul 2016 Ja standard er det tæt på.. men det er den nu ikke helt smiley
    Det er rigtigt at den er brugt.. og nogle ting holder nok mindre end andre.

    Men som der tidligere er skrevet er Losi'en også en mulighed. Den kan man bashe med uden de store omkostninger, da den holder en del bedre. Har en Losi 5ive Mini Cooper WRC godt med tun på og overvejer at skifte den ud med en buggy til evt. løb.

    Det er så også s'følig en anden prisklasse.. den er også lidt større smiley


    profilbillede
  • #62   24. jul 2016 Hej Steve.

    Ja det er noget af en "møj hund" den Mini. Nej din hvide buggy er nok mere mig hvis det ikke skal være en FG BAJA 2WD


  • #63   24. jul 2016 Hvis ikke jeg sælger den kommer der 4wd på marderen.
    Ved ikke helt om jeg vil sælge den for den er sjov, den starter som regel ved første træk.. og den er lyn hamrende hurtigt. smiley

    Sat den på marked forleden dag til 4000 og straks var der et bud på 3500. Blev nervøs og takkede nej hvorefter jeg trak salget tilbage.



  • #64   25. jul 2016 Hej Steve.
    Ok takker for info, ja forstår dig.
    Som jeg også skrev er 4000 vel fair nok. Det er vel "normalt" folk prøver at prutte om prisen. smiley


  • #65   25. jul 2016 Ja da.. sådan er det med brugte ting smiley

  • #66   27. jul 2016 Hov.. der er en som har udfordret Marderen herinde smiley

    Første gang jeg prøver det..


  • #67   31. jul 2016 Købte min baja 4wd for 1900 herinde, med rigtig mange gode dele/upgrades
    Så et modtagerbatteri og et sender/modtagersæt jeg havde liggende..
    On/offroad hjul osv. Hvis man vil have 2wd tager man jo bare drivremmen af.

    Så kan kun give folk ret, hvis det kun er til sjov og balase, køb brugt, og lev med hvis der er lidt slør i nogle balljoints. Men de koster ikke alverden.


  • #68   6. aug 2016 Hey

    Har set på div brugte både på DBA og gulgratis.
    Alle omkring 3000-3500 kr
    Nogle 6-7 år gammel til 3000- 3500 kr så tror jeg sgu det bliver nyt.
    Jeg er stadigvæk usikker om jeg skal købe brugt, har endnu ikke set den FG'er der kunne blive et godt køb.
    Der er ikke mange tilsalg hvor man ikke skal smide 1000 eller måske mere i hatten for at få en go' bil, så er der jo ikke langt til nypris.
    Dem der er tilsalg med f.eks tun udst vil jo ha' ny pris for stumper.
    Er det "normalt"


  • #69   6. aug 2016 Okay, den korte version:
    En fed tunpotte til 400 er ikke nypris. Langt fra.
    En ny til 5500 plus fjernstyring, batterier, lader og servo'er, kan ikke holde.
    Du skal alligevel bruge 3000 på dimser, før end den kan holde. Og så er den ikke en aludronning.
    Jeg ser ofte en FG Marder eller en Baja FG til ca. 1500, hvor der er batteri, servo'er og div opgraderinger, og så er du i gang med en 1000 ekstra til div. nyt. Nogle ting kan du fint lave selv, uden at man behøver at være finmekaniker og have en drejebænk o.s.v. Så kan de dyre servo'er og dyr radio komme lidt senere. For dem skal du under alle omstændigheder bruge, når due r træt af radioproblemer, lang responstid, afbrændte servo'er m.m.
    Det er selvfølgelig ikke mine penge, men jeg mener ikke, at der er meget tvivl der smiley
    M.v.h.
    Jacques
    Det er smarter' at Køre Marder smiley


    profilbillede
  • #70   6. aug 2016 Ja det er normalt for dem smiley

    Men som du selv skrev så er halv pris som regel mere end fair..


  • #71   6. aug 2016 Hey

    Jo forstår godt hvad I mener.
    Er bare i tvivl om at købe en 6-7 år gammel FG'er til 3500 kr kontra en sprit ny.



  • #72   6. aug 2016 Jacques jeg har nu ikke set mange FG'er til 1500 kr.
    Som jeg ser det får man da ikke meget FG'er til 1500 kr.


  • #73   6. aug 2016 Ser herlig ud den Marder.. Har selv ikke kunne lege idag smiley

    Roder med elektronik og det er ikke klar til det våde vejr endnu.


    profilbillede
  • #74   6. aug 2016 Ja Steve
    Din bil er nu også super fin.
    Et evt køb kunne blive aku.


  • #75   6. aug 2016 Altså Homer S,
    Selvfølgelig kan du købe en bil dyr eller for dyrt, men jeg ser altså jævnligt nogle der er nyere og billigere.
    Og som jeg sagde tidligere: Ny bil er 5500 plus 1500 for to skodservoer, plus batteri 300 plus radioanlæg. Det er så mindst 8000. I mine øjne er der langt til 2500 for en brugt.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley
    ps: så er der alfaltsetup smiley Nypris hjul: 1600, nye brugte:300. Altså en reel besparelse, som jeg synes, at du selvfølgelig også skal benytte dig af, ik'?


    profilbillede
  • #76   6. aug 2016 Jacques
    Fed Fed Fed


  • #77   7. aug 2016 Takker smiley

    Skal jeg skrive til dig, hvis jeg ser én?
    Nå, men der er ting du kan lave, som gør din bil meget bedre, uden at bruge en formue.
    F.eks:
    - kabelstrips rundt om forreste bærearme, så de ikke flyver i alle retninger. 5,-
    - finmasket net fra byggemarked, som du klipper til og sæter der, hvor jeg har mængder af græs på billedet. Også bagpå, for det er dér det meste kommer ind. 40,-
    - justér dit dif, med 0,1mm shims så holder det. 0,-
    - justér din drivlinie og motor: sæt to stykker papir ind mellem diftandhjul og det lille tandhjul, spænd den øverste skrue og derefter de underste. Så holder det meget meget længere. 0,-
    - høje metalsider i alu eller stål på siderne af bundpladen, i stedet for de to lange af plastik. Lav selv med alu fra byggemarked 40,-
    - lad være med at sjatlade på batterier. 0,-

    Men som jeg skrev, så gav jeg selv en tusse for min egen Marder i starten. Og den kørte fint og var komplet med radio, batteri, lader og servo'er. Men du er NØDT til at opgradere nogle ting, for at den virker. Og det er dér de brugte kommer ind i billedet. Der er jo ikkemange mennseker, som vil give 15000 for en ny i forretningen, så FG og alle de andre laver dem billigere, og så skal man opgradere. Det er dog LANGT fra alt man skal købe. Rigtig meget er blot smart lir' Og knap så smart(-er), når den bliver så tung, at
    den hele tiden går på baghjulet. Det styrer man ikke om hjørner med smiley

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley

    ps: kabelstripsene i vinduet foran er min midlertidige løsning for hurtigt at sætte strømstik sammen. Jeg har IKKE en on/off knap, da den ofte bliver ustabil og bare er et led ekstra. Den skal udryddes. Og jeg gider ikke tage karossen af hele tiden. Så jeg prøver at finde nogle snapclips.
    De brede Monsterhjul er lidt for brede til foran, fordi den belaster min 25 kilos servo hårdt. Så baghjulene er fede, men et sæt truckforhjul foran er bedst. Så sparer du endnu en servo smiley = billigere i længden. Og de går jo altid i stykker på en Søndag, ikke?


  • #78   7. aug 2016 Det må vi se på.. smiley

    Er ved at lave planer for den. Der kommer et modellsport differntiale på en af dagene, og gearingen bliver opdateret.
    Har fundet lidt jeg prøver at sælge, hvis det lykkes skal Losi'en have en tune motor og så rykker den 29 ccm dynamite over på Marderen. + en masser alu smiley


  • #79   7. aug 2016 Alle de ledninger i min er kun midlertidigt sat der, de skal pakkes væk på et tidspunkt.

    Kunne bare ikke vente med lir til senderen smiley


    profilbillede
  • #80   7. aug 2016 Ha ha, Steve, fedt anti-losi klistermærke smiley
    Jeg kan godt se det er sjovt at skrue dimser på, og gør det også selv, men den bliver tuuuuuung! Og går bagover hele tiden.
    En 29cc er lidt en topfartsoffroadmotor. Lidt mindre bundtræk.
    Men alt kan jo bygges om til at gøre noget andet.

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #81   7. aug 2016 Steve,
    Det kunne godt være en god idé, at sætte outerwears på din bil, altså startertræk, luftfilter og støddæmpere. Du kunne også bore to huller forrest på din servoplade, og sætte alustiver ned til bundpladen, så din servoplade ikke flekser. Bare et par forslag.
    Hvad er det for en type differentiale, du vil sætte på? Er det justerbart, viskose eller andet? Jeg ahr et forstærket og med tykkere rør på. Det er supervigtigt, at det er shimset op.
    Fed bil smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #82   7. aug 2016 Losi mærket kom på inden jeg købte en. En kammerat er helt forelsket i en 5T'er og det var egentlig bare for at drille ham..
    Nu må jeg hellere skifte det ud med et hpi mærke smiley

    Ja den bliver lidt tungere, men det 29'er trækker min 17-18kg Mini godt afsted.. og hvis det er må den bare geares ned, hvis det er nødvendigt med den wt 990 og jetpro.. for den er lige lovlig hurtigt i optræk nu. Skyder på en 8-9 s/m.. smiley


  • #83   7. aug 2016 Outwears kommer der på.. indtil videre har jeg skilt den ad og gjort den ren. Den starter som regel ved første træk, så det holder endnu.. men ja de kommer på snart!

    Ang. servoer har jeg tænkt på at købe de små tårn til dem (ved ikke hvad de hedder). Dem kan man sætte hvor man vil og så er man nemlig fri for det fleks.. skide irriterende at den skal stejle sådan ved gas.
    Der kommer så også helt anden servo saver i.


  • #84   7. aug 2016 Noget i den her retning.. Har set det på en Leopard. smiley

    profilbillede
  • #85   7. aug 2016 Mja, de frontlette Hpi kunne godt tåle lidt gas smiley
    Den lyder effektiv.
    Du kunne fordele vægten?
    Her er et billede af min tungere forende (men stadig let) med aluservoplade (stiv) og flyttet radioboks og 3 servo'er, da jeg gerne vil kunne stoppe. En bedre bagbremse er en god idé, men ikke på begge baghjul, da den smadrer drivlinien, hvis den overbremser. Det er slet ikke nødvendigt, og er tungere.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #86   7. aug 2016 Differentialet kan jeg ikke svare på.. der er jeg ikke nørd nok.. endnu smiley Men her er et billede.

    profilbillede
  • #87   7. aug 2016 Hmm, der er så mange, men har du et link? Jeg vil foretrække et viskodifferentiale, da de andre mest er til onroad, fordi de låser mere. Det kan man ikke rigtig udnytte på jord/græs m.v.
    Er det der dif til balldrive? Har du selv balldrive?
    Hvad med din aksel mellem dif og gearing? Er den en standard eller en hærdet? Skal helst være hærdet, da den holder meget bedre.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #88   7. aug 2016 Nursj.. glæder mig til at få de bremser som du har på.. hjælper de ikke med at holde den ned via bremsning?

    Har selv gået og spekulere over at gøre den tungere.. men det er farligt! Sidst prøvede jeg med lidt bly, med det resultat at den røg på hovedet ved et hop. Næsen dykkede så hurtigt at jeg ikke nåede at reagere med gassen. smiley


  • #89   7. aug 2016 Ha ha, ja så har du nok overdrevet lidt. En række hjulafbalamceringsklodser på bagsiden af forkofangeren, kan man jo altid eksperimentere med. Men den er tung bagi.
    Jeg synes, at den bremser fint nu. Langt bedre end før, kun med bagbremse. Men de skal justeres ind, og kun liiiige dreje hjulene frit rundt. Jeg måtte sætte længere kabelholdere på, for at kablerne går fri af øverste forreste bærearme. Og så var de i alu ( smiley ). Det gør, at de ikke flekser, når man bremser hårdt. Men bremserne skal stå, så de ikke blokerer. Lige før punktet. På din radio, kan du sikkert justere yderligere, alt efter underlag. Mine forbremser er ikke tunversionen, men den almindelige til 534,-
    M.h.t. at holde den nede, har jeg jo ikke tunet min bil. En jetpro f.eks. giver en del, og får den til at gå bagover. Men forbremser er lige som på alle andre køretøjer, hovedbremsen. Og den dykker lidt. Det kan man justere sig ud af, så det er en smagssag. Dæmperne skal ikke stå for hårdt i fjedre og olie. Du kan sætte returdæmpning ind i de røde standarddæmpere (skumgummilignende skum).
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder.


  • #90   7. aug 2016 Ja på den FS IT4 kan man indstille alverdens ting.. er ved at finde rundt i det nu.

    Dæmpere bliver skiftet ud med alu snart og havde faktisk tænkt mig at putte 500 olie i, hvis ikke det sidder i.

    Har nu ikke de store problemer med at den går baglæns.. jo på tør asfalt eller græs hvis jeg trækker den rundt med bremsen og gasser helt op med det samme.. så letter forhjulene lidt rimeligt. Det er værre at dreje på græsset.. så tumler den hurtig rundt hvis ikke man regulerer farten præsis.

    Ang. diff skal jeg være dig svaret skyldig.. lægger et link op når jeg finder det. Køber det brugt. smiley


  • #91   7. aug 2016 OK, bare sørg for, at det ikke er et asfaltdiff. med mindre, at du gerne vil køre asfalt.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #92   7. aug 2016 God pointe.. tjekker det op i morgen! smiley

  • #94   7. aug 2016 Hey Johan

    Takker for info, jo ser da helt ok ud, også fair pris.
    Der står "3 år gammel og har kørt bane-race"
    Bare den ikke er helt "kneppet", ved godt den er brugt. Bere ik fedt at anskaffe sig en helt smadret og slidt bil.
    Jeg vil lige undersøge den.
    Takker.


  • #95   7. aug 2016 fg eller hpi er en smagssag så vidt jeg kan læse mig frem til.

    fg har flere år på bagen hvad udvikling angår.. om det er et plus ved jeg dog ikke.
    Generelt siger folk at det har med underlag at gøre. Du skrev at du vil køre på strand og græs. De er vist vidt forskellige på hver. På stranden trækker hpi vist bedre rundt, på græsset og grus bider fg bedre fast.

    Det jeg selv lægger vægt på er muligheder for at lave den til min personlig kørselskrav. Fg'eren kan laves 4wd.. mener ikke man kan det med hpi. Samt har fg kortere akselafstand, hvilket gør at den er bedre til skarpe sving.. dog skal man passe på hvilket underlag man kører på når man drejer skarpt med fg. Det kræver kontrol med gassen hvis man vil dreje skarpt hurtigt på græs med en fg uden at tumle sidelæns rundt.
    Og sidst synes jeg at hpi baja ligner en smule mere uforudsigelig i luften når vi er ude at lege.

    Men som sagt er det smagssag når man skal vælge mellem de to mærker. Ser dog at mange opgraderer deres hpi med fg styretøj.. ved dog ikke helt præcis hvorfor. smiley


  • #96   7. aug 2016 Lige meget hvad du vælger kan jeg dog komme med et råd: Lad være med at købe kinadel..!
    Ja på fx. aliexpress kan man få super billige del.. og du får hvad du (ikke) betaler for.
    Deres tunpotter knækker tit første gang bilen ryger rundt, udover det faktum at de ikke yder nær så meget.
    Deres del er alt for tit boret for meget op. 7mm huller i stumper bliver til 8+ osv.. Dette kan fx. give slør som belaster andre del.
    Har en kammerat der mener at det er lige så godt at købe fra Ali. . selvom han konstant skifter del hvor vi andre får lov at køre videre.


  • #97   7. aug 2016 hear hear!
    Lige i øjet med den bemærkning om kinadele.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #98   7. aug 2016 Kan ikke betale sig og købe Kina dele de org Fg plast dele er billige .
    Ang 29ccm er det en motor med bundtræk men med mindre topfart
    Jo større ccm jo mere bundtræk men mindre topfart .
    Bedste til en baja er en standard 26ccm og en tunport så rykker det går den meget på baghjul gear den en tand op i drivlinien .


  • #100   7. aug 2016 Så skal den fandme geares op i så fald.

    Men nu når du siger det mener jeg også at jeg har læst det et sted engang. At 23'eren kørt stærkere i top end 26 eller noget i den retning.


  • #101   7. aug 2016 Ja jo mindre ccm jo flere omdrejninger kik på 3,5 ccm nitro motor de tager 35000 omdrejninger .
    En person bil med 1,6 motor tager måsket ca 6000 omdrejninger en 26 ccm tager ca 18000 omdrejninger


  • #102   8. aug 2016 Hey.

    Jeg har set på den her :
    http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-fg-monster/id-1021043660/

    Samt den her :
    http://www.guloggratis.dk/fritid/hobby/fjernstyret-hobby/annonce/33609995-baja-5b-15th-scale-desert-buggy

    Hvad mon man skal vælge, det er jo 2 gode biler


  • #103   8. aug 2016 Tja, en lidt tung bil, men ret sjov! Denne har outerwears, ståltandhjul i drivlinien, mange ekstra dele med, tunpotte, og Savöx servo'er, som er mit bud på de bedste servo'er på markedet pt. Bruger selv deres vandtætte til forbremse og gas/bagbremse. Bilen kan bygges om til andre modeller, ret nemt.
    K&N filteret smider du bare væk, det er alt for ringe til at bruge på en offroad. Husk en outerwear på filteret.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #104   8. aug 2016 Ja Jacques
    Ville du så vælge den Beetle?
    Det er biler til lidt under 3000 kr.
    Den Beetle kan måske købes for 2500 kr. (det er vel en ok handel??)


  • #105   8. aug 2016 Ja klart fg'en! Sagt med hjertet.. smiley Ej den ser fin ud.. dog enig med Jaques- ud med kn!

  • #106   8. aug 2016 Ja Steve

    Startede jo også ønske om FG om det bliver en Beetle gør jo ikke noget.
    Så må jeg selv anskaffe mig et nyt Beetle cover.


  • #107   8. aug 2016 De er også sjove at tumle rundt med. Min kammerat har en og den er hamrende sjov at køre med. Et sæt store slicks (som jaques)på den og så er der også til vejen!) Vi var ude igår, men glemte helt at filme den efter jeg filmede marderen på den grussti. smiley Hans kører også med tunpot og wt 990.. det er lige før at den kører fra marderen.. men også lige før smiley

  • #108   8. aug 2016 Man kan høre den i baggrunden i min Marder video smiley

  • #109   10. aug 2016 Ja, jeg er enig med Steve, og jeg ville også vælge FG'en. Jeg kan bedre lide den måde de er lavet på, og kører på.
    Men det er jo smag og behag.
    Endelig er det som om, at FG virkelig er kommet i gang igen, efter at det "nye" franske moderselskab som opkøbte dem, har sat damp på. Du kan nemt bygge dem om til nogle helt andre FG modeller, med andre køreegenskaber og et andet udseende, og det er jo også værd, at tage med. Jeg synes i al fald, at det øger funfactor'en. Ydermere kan en FG godt sidde i bagagerummet på en Lotus Esprit, så det passer fint smiley
    Så er det også i dag ret nemt at købe FG stumper alle steder, i landet, i udlandet og på nettet, både nyt og brugt. Jeg ved jo selvfølgelig ikke med jer andre, men personligt gider jeg simplet hen ikke have en rc bil, som jeg skal vente på stumper til i ugevis i tide og utide, afhængig af sol og vind samt én forhandlers humør og grad af hukommelse. Det undgår man med FG.
    Anyway, god fornøjelse smiley

    Her er så Funny Car flip-up løsningen, når man er ved at skrue forbremser på smiley Bemærk den viv-venlige plasticpose nedenunder på skrivebordet. Så der husfred smiley Bemærk den enkle opbygning. Der er ingen grund til at komplicere tingene mere end nødigt, vel?
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


    profilbillede
  • #110   10. aug 2016 Hey Gutter

    Jeg takker mange gange for alle jeres input samt info.
    Jeg har suget det hele til mig.
    Det bliver nok den FG'er jeg vælger, jeg kan smide et foto og af hvad jeg køber.
    Kan også skrive hvordan det går og hvordan jeg er kommet igang.
    Takker endnu en gang.

    Hvor køber i stumper?
    Evt link i Danmark, eller på nettet.

    Kunne måske godt bruge et nyt Beetle cover er det til at fine for "penge"?

    Forsat go sommer.

    Gi den gasss.




  • #112   10. aug 2016 Ellers helgraderer man sig og køber en af hver! ??:D

    I øvrigt leger min kammerat med tanken om at sælge sin monster beetle.. kan lige høre hvad han skal have. smiley


  • #113   10. aug 2016 Her et billede af den.

    profilbillede
  • #114   10. aug 2016 Fin beetle smiley

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #115   11. aug 2016 Overvej da at kigge på en Leopard 2 fra FG.
    De kører LANGT bedre end de gamle Marder/Baja modeller.

    De gamle lider bla. lidt under at have begrænset vandring i affjedringen.
    De holder fint, men "handling" halter noget bagefter.

    Det er vel altid sjovere at lege med en bil der også kører godt.


  • #116   11. aug 2016 En losi holder også mere og har også bedre køreegenskaber.. men prisen er derfor en helt anden på de biler. smiley

    Sådan er der noget bedre og dyrere hele tiden.

    Jeg er glad for at jeg lagde ud med en lækker lille nem Marder.. ved dog at det ikke er en banebil.. smiley



  • #117   11. aug 2016 http://www.rcgalleri.dk/bil-fg/id-148143

    Kan da se at Kenneth også har en lækker Beetle/Marder til billige penge.. Han er måske oveni til at snakke med når han nu bedre kan lide sin Losi.. smiley smiley


  • #119   11. aug 2016 Vildt.. spurgte du ikke hvad jeg vil have for min? 7 er ikke nok?? :D;)

  • #120   12. aug 2016 Leopard 2 er lavere og bredere, derfor lidt bedre på nogle underlag.
    Og så er der evt. 4hjulstræk, som er bedre.
    Men alt i alt kedeligt i mine øjen. Næ, jeg tror, at jeg ville tage en Marder. Lav en lav Marder Race med lang affjedring eller hvad der nu skal til, for at sætte den op til det man skal bruge den til. Ikke det store problem i mine øjne. Jeg foretrækker baghjulstræk. Det er meget sjovere, men også sværere og lidt langsommere. Sådan er det også i skala 1:1 smiley Og livet er for kort til, at gøre kedelige ting.
    Hver sit valg selvfølgelig smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #121   12. aug 2016 Græs og kunstgræs kører jeg med Losi'en.. især på krcr banen. Der kører Marderen lidt for spændende med de dæk jeg pt kun har.

    Men grus, sand, jord, asfalt er klart sjovest med Marderen pga. baghjulstrækket.

    Hvis du kun basher kan jeg forstå hvad du mener med at 4wd er kedelig(ere). De er ikke nær så levende og suger sig fast i sving, som ikke giver de store udfordringe en 2wd giver i sving med løst underlag.

    Synes de er sjove på hver deres måde, men ta'r dog mest Marderen frem når der hygges.. den er blevet så sindsygt hurtigt at det er en kamp at holde den i sporet. smiley

    Når alt det er sagt må jeg dog være ærlig og sige at en Leopard Competion er i toppen af min ønskelist, sammen med Elcon og hörmann... skal nok få en af dem på et tidspunkt... bare ikke i den nærmeste fremtid desværre.


  • #122   12. aug 2016 Hey Gutter

    Ja jeg har købt.
    Det blev altså denne FG beetle jeg fik.
    Har kun lige prøvet den.
    Kørt med standart udstd ok power vil tro den går 50-60 km/t har en tun potte der er nok noget mere power når den kommer på.
    Men skal lige i gang så pt nok power til mig.


  • #123   12. aug 2016 Den så slet ikke sådan ud da jeg købte den.
    Har malet den og lidt klistermærker kom der også lige på.
    Er selv blevet ok happy med den.


    profilbillede
  • #124   12. aug 2016 Den er da super flot .
    Ved at du sætter tun udstødning på får din bil meget mere bundtræk og nogle gange mere topfart .
    Jeg vil sætte tun udstødning på og bare begrænse gassen på den .


  • #125   12. aug 2016 Ja ZipZero

    Ang. begrænse gassen så opdagede jeg at jeg kun havde kørt med 70-75% gas. Så den har jo nok kørt med tun potte før.
    Jeg vil prøve det som du skriver. For den var nu ikke vild vild men på vej kunne den godt komme op i en god fart.


  • #126   12. aug 2016 En monster med standard gering og tunporte kan gå på baghjul
    Ikke hvergang men mange gange .


  • #127   12. aug 2016 Flot vogn! Tillykke med det nye ankøb.
    Nu skal der køres, testes og overvejes hvor'n du helst vil den have at den kører.
    smiley


  • #128   12. aug 2016 Hvis du har tid Homer s så køre vi løb i Ikast i denne weekend så kan du komme forbi og hilse .
    Og evt ta din bil med hvis der er nogle ting du vil spørge om .


  • #129   12. aug 2016 Hej ZipZero

    Takker.
    Den stod ellers på MC træf Thy i denne her weekend men det pisser jo ned smiley smiley smiley
    Kommer nu også helt fra Skagen så lidt langt ned til dig smiley
    Ser frem til at komme ud og prøve den evt. stranden. Har jo kun kørt/trillet rundt i min have.
    Vil smide den op her på Galleri.


  • #131   12. aug 2016 Har lige købt en karosse Marderen herinde, så der er lidt arbejde til de kedelige vintermåneder. smiley

    profilbillede
  • #132   13. aug 2016 Hey.

    De on road dæk til sådan en FG hvor køber I dem?
    Har set på dem her kan de bruges?

    http://rc-car-online.de/shop/en/products/y1000-y1000-pmt-asphalt-tire-set-for-off-road-and-monster-models-2-pairs-4-pcs-.html

    Tænker også på et sæt Sand Paddle ("skovl dæk) hvor kan de fås til FG?


  • #133   13. aug 2016 http://www.iccom.dk/shop/advanced_search_result.php?keywords=d%E6k&x=0&y=0

    http://www.fg-hobby.dk/advanced_search_result.php?search_in_description=1&inc_subcat=1&keywords=slick&x=0&y=0

    Men der er måske noget tættere på dig.. kender kun de gode steder på Sjælland.

    Ved ikke om det er rigtigt, men har hørt at det er mere sikkert at købe aspen 4 og blande den selv.
    Har lige købt noget panolin til det selv smiley


  • #134   13. aug 2016 aspen 4T? (til firetaktsmotorer)
    Altså, jeg bruger Aspen 2T til min totaktsmotor.
    Der er 2% olie i, og det soder og ryger ikke. Motoren er renere indeni, soder ikke så meget til, og derfor bliver den ikke så let utæt og holder bedre. Dem jeg kender som kører 1:5 og 1:6, kører alle på Aspen 2T og har ingen nedbrud på motorer. Nye lejer og pakninger en gang om året, så spinder den.
    Sjov karosse! Som regel holder en lexan karosse også bedre end den hvide Marder karosse, men det er jo lidt en personlig sag smiley

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #135   13. aug 2016 Aspen 4 er jo aspen 2 uden olie. Synes selv personligt at 2% er i underkanten, især når man begynder at lege med tun.

    Har sat mig på en motor, 24cc zenoah ported til 6hk.. den blander jeg helst selv til. smiley


  • #136   13. aug 2016 Lyder som en skrap god motor, men normalt bruger man eksempelvis 26cc til offroad og 23cc og deromkring til onroad. Hvad skal den sidde i? Jeg har selv standard 26cc motor, men dem jeg kender, og som kører med tunmotorer, bruger det samme Aspen 2T.
    Men jeg vil gerne lige spørge omkring, og vende tilbage.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder.


  • #137   13. aug 2016 Den motor ryger i Marderen et stykke tid, så jeg lige kan mærke forskel og se hvad retning jeg vil i med den. Derfor at den 29cc fra Losien også skal prøves på Marderen. Ellers skal den i en onroad bil på et tidspunkt.. den står også på ønskelisten - måske næste år.

    Ang. det Aspen vil jeg gerne høre forskellige meninger, men de steder man køber tunmotor anbefaler de alle 4%.. kører dog en smule under det selv.

    smiley


  • #138   13. aug 2016 Det er efter min mening al for meget olieblanding. 2-3 procent. Aspen 2T er helt fin. Men det kan godt være, at en meget højt tunet motor skal have lidt mere. Men jeg kan ikke lige se hvorfor. Vender tilbage.
    Lige nu holder jeg min motor på 26cc standard og udstødning standard.
    Når man farer rundt med Marder'en offroad, får den meget jord, skidt og møg og græs ind over det hele. Så den bliver varm, og skal kunne komme af med varmen.. Derfor ikke noget tun lige nu, som blot bliver endnu varmere.
    Jeg har lidt andre sjove planer med min Marder, bl.a. lidt bredere sporvidde og lidt bredere baghjul. Det kommer senere. Måske jeg skulle lave en Mardertråd, eller oprette min egen bil?
    Jeg synes egentlig, at de her blandede tråde er de sjoveste at læse, men de er selvfølgelig noget rod, at finde rundt i smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #139   14. aug 2016 Jeg har selv lige sat de største klodser bagpå og det har hjolpet en del på stabiliteten selvom at sporvidde kun er øget med 10mm.
    Den retning er jeg også begyndt at tænke i. Det og vægt fordeling.

    Er sikker på at en Marder med lidt kreativ tænknig kan blive en ret bæredygtig offroader på banen - på amatør plan selvfølgelig. Det kræver bare noget ændring på den. Nogle lægger motoren ned. Måske prøve med 4wd.. det giver også ekstra vægt foran.

    Muglihederne er mange.. først er der projektet med den nye Mini karosse til den. Glæder mig til at komme igang med det.. tvivler stadigvæk lidt på hvor'n jeg vil have den, men en ting er sikkert.. det bliver en "bane" model at se på, med 80mm brede slicks bagpå og 60mm foran - hvis ikke jeg finder dem bredere. smiley

    Så godt at du købte et sæt fede slicks herinde forleden.. lige foran næsen på mig!! Grrr smiley smiley


  • #140   14. aug 2016 Det er bedre at have de brede slicks bagpå, og så bruge et sær truck hjul foran, så den ikke drejer underligt, og belaster styreservo'en for meget. Specielt med klisterdæk på varm asfalt smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley

    ps: Vi vil gerne have et billede af de der bredere hjul du taler om du har sat på smiley


  • #141   14. aug 2016 Nu skal jeg lige se hvad det bliver. Baja's slicks er også ret fede. Har også luret på mcd modellen.. og så er der alu... smiley

  • #142   14. aug 2016 Aspen orange/rød dunk med 2 takt olie
    Den olie der er i dunken kan ikke give den optimale smøring til race motore .
    Alle os der køre dm er der ikke en der køre med den orange dunk det er der en grund til .
    Jeg køre med aspen 102 oktan med castrol xr 77 olie og 3% men de fleste køre 4% olie
    Motoren har godt af go smøring og go olie .
    Hvorfor jeg køre med 102 oktan er jo højere oktan jo laver drift temperatur på motor mens man køre næsten 20 grader mindre .
    Så smid den orange dunk ud og køb noget 4 takt og bland selv klart den bedste anbefaling .


  • #143   14. aug 2016 okay, det vil jeg prøve at se på. Men det er min oplevelse, at alm. benzin (også højoktan) er beskidt, forurener mere i motoren og med 3 eller 4% olie sviner den til. Alle dem jeg kender som kører løb (i Sverige) bruger kun Aspen 2T og nul mere. De er selvfølgelig også tunet til ukendelighed som andre.
    Men klart, Aspen er renere benzin.
    Jeg er nok den eneste, som kører standard motor, men jeg kører heller ikke løb. Det er jeg slet ikke interesseret i. Nogle kører med 3% på Aspen ved indkøring af en ny motor, men det fedter godt ind, hvis man skiller den ad. En gang nye pakninger, lejer og pakdåser om året, så spiller det. Vi snakker hidsige tunede Evo'er til løb hver weekend.
    Jeg har set motorer, som kører med høj olieprocent, og som soder til, og øger kompressionen, og derfor går i stykker.
    Nå, men enhver må jo gøre, hvad han eller hun finder bedst og virker for dem.
    Højoktan er godt, indtil motoren begynder at selvtænde ukontrolleret. Så der er grænser. Men 102 er lige deroppe, hvor man ikke kan rive mere ud med benzin. Så det er fint.
    Som en analogo, bruger jeg på alle mine almindelige 4taktsmotorer, i skala 1:1, KUN 99 oktan eller højere. På min Corrado f.eks. har jeg testet alm. 92 oktan og 99 oktan, og det gav 4 Hk og en mere rolig og blødere motorgang. Min Laverda motorcykel f.eks. er lavet til 102 oktan, og det virker. Jeg bruger 99 oktan + booster. Nå, men det er jo noget helt andet end de små 2 takts motorer smiley
    Jeg har kørt 99oktan + olie, og det kørte ok. Men jeg selv foretrækker Aspen 2T med 2% olie i. Ingen nedbrud og ingen griseri. Blot min 2 øre smiley
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #144   16. aug 2016 Ang. udskift det KN luftfilter hvad skal jeg vælge?
    Tænker på at overhale den kobling (ikke fordi den er dårlig) kan jo gå på baghjul, men vil bare lige check den.
    Hvad skal jeg evt. vælge af kobling hvis jeg vil forny, kan se der er noget med forskelige fjeder.


  • #145   16. aug 2016 luftfilteret hold dig til fg org offroad luftfilter
    og så bruge en go filter olie der trækker tråde så det fanger alle emner der skulle komme i filteret og rens filteret efter hver tur du har kørt .

    ang kobling hold dig til standard evt opgradere den til blå fjeder da den blå fjeder passer bedst til 2 wd


  • #146   16. aug 2016 Jeg bruger et skumfilter, som er lidt tættere i skummet, beregnet til offroad, og så K&N filterolie på (friskt hver gang efter vaskning), som jeg nuldrer ind i skummet i en plastikpose (billig frysepose fra Netto), og slutter af med en outerwear som også vaskes hver gang. Det tager 5 minutter, og så din motor det godt. En outerwear på startertrækket sparer det for rigtig meget skidt og møg. Og husk at pille jord og græs m.m. ud af motorens kølefinner, under det sorte skjold, og under motoren. Så er kølingen god.
    K&N (og lignende) er noget pjat, som med rette og med urette, har fået en slags kultstatus i motorverdenen. De tillader meget større partikler, at komme ind i motoren, og vil du bestemt ikke have på offroad rc-biler. Samtidig må jeg sige, at K&N's filteroverflade (på 1:1 biler) er meget mindre end det originale papirfilter, så den samlede filteroverflade er meget mindre. I nogle tilfælde giver det 3-4 Hk ekstra (har selv målt på rullefelt), men kører man med kompressor, er det en dræber, da det tillader skidt, at virke som en slibepasta inde i kompressoren = problemer ret hurtigt.
    På RC-biler er det rent pjat og slider din motor hurtigere. Kører man i et støver miljø, vil jeg stærkt fraråde al K&N og lign. Kører man med en 1:1 køretøj i et rent miljø, og ikke med kompressor, men med sugemotor eller med turbomotor, kan det udmærket bruges, hvilket jeg selv gør på min turbomotor. På min kompressormotor - aldrig!
    Nå, men tilbage til RC smiley
    Som du kan se på det originale FG offroadfilter, er det bølget, da det giver en større filteroverflade.
    M.v.h.
    Jacques
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #147   17. aug 2016 Modtaget den fine info ang. luft filter.
    Det luft filter der er på min, har nu også en skum indsats indeni er det "normalt" på et Kn filter?
    Har fået fat på noget luft filter olie.
    I kan tro jeg "suger" viden til mig i den her tråd, det er super bare forsæt gutter, ja der er nok også andre gutter som mig der kan bruge det til noget, jeg er happy for jeres input.


  • #148   17. aug 2016 Det er rart med info og deling af erfaringer. Mine biler kører og starter fint efterhånden.
    Marderen kunne næsten ikke starte og kørte 10-15min i starten.. ham jeg købte den af kendte ikke meget til det og havde indstillet helt forkert, samt kørte han på en alt for fed blanding. Det tog lidt tid, men nu starter den ved max5 træk når den ikke har kørt nogle dage.. ellers 1 eller 2 træk.

    Det eneste man ikke kan få herinde er erfaring med kørsel.. det måtte Losien sande sidste weekend i Kalundborg. smiley


    profilbillede
  • #149   17. aug 2016 Det kan vi lære dig hehe

  • #150   17. aug 2016 Ja jeg skal bare følge efter ik'? smiley
    Kørte fra min kammerat så skaderne er ligegyldige! smiley


  • #152   17. aug 2016 Har ekstra karosse så det går nok.. og sælger den nok ikke alligevel når det kommer til stykket. smiley

  • #153   24. aug 2016 Hey-

    Lidt update.
    Der er blevet kørt en del både på stranden og græs/grus mark. Super funny.
    På vej går min FG beetle på baghjul næsten hver gang det ser fedt ud, men tro jeg vil lave mig en wheel bar.
    Men det stoppede sgu' ikke der, jeg kunne også godt tænke mig at prøve 4 WD.
    Ja så jeg "fandt" den her brugt, ser super fed ud, har lige "lavet" den klar gennemgået den fra A-Z bla skift af div skruer og set tandhjul efter, udskifet med ny kobling.
    Den trækker da for vildt, har kun lige kørt med den i haven, laver 4 spor i græsset virker til ha mere styr på end min 2 WD beetle.
    Tror dog ikke topfart er den samme, men den her trækker så lige fra start af.
    Ser frem til at komme ud at prøve den på stranden eller på græs/grus.


    profilbillede
  • #154   30. aug 2016 Blot til orientering, så har jeg nu startet en Mardergruppe, så jeg ikke spolerer din tråd hele tiden, hvor I kan skrive om gode ideer og al muligt andet om Marder'en (og de andre som er beslægtede hermed).
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #155   2. sep 2016 Ja kom og være med. Sug viden og del ud af din egen! smiley


  • #156   3. sep 2016 Ank dæk til FG'er.
    Kan forstå der er forskel på hårdheden i gummiet – S for soft. M for medium
    Hvad skal man vælge?
    Når man køber en ny FG'er hvad er det "normale" der er med? S eller M?



  • #157   3. sep 2016 Kommer an på hvilken model du køber men for det meste er det hard man får på da de er dem der holder længst .

  • #158   7. sep 2016 Hey

    Sand dæk altså sandpaddles, hvor kan disse købes så de passer til FG nav altså de firkante?
    Dem FG Hobby har passer da ikke til FG nav?


  • #159   7. sep 2016 Ved faktisk ikke om fg har paddles.. tror at de fleste køber hjul adaptor og hpi hjul.

  • #161   7. sep 2016 Det er slicks jeg får frem.
    Man kan i øvrigt godt få hpi lignende hjul med 18mm firkant.. Min kammerat har en Yama baja kopi.. den har de hjul på kom jeg lige i tanken om. Det er bare uoriginal og kinesisk så holdbarheden er også derefter.


  • #162   7. sep 2016 1 gang på min lynmarder og det 18mm firkant blev til en cirkel smiley

  • #163   7. sep 2016 Har prøvet at sætte onroadhjul bag på marderen.. den snurrede rundt som en karrusel smiley

    De var godt nok ikke varmet op men alligevel smiley


  • #165   7. sep 2016 Ja indeni et sæt hjul fra aliexpress.. De var ikke ny i forvejen men alligevel smiley

  • #166   7. sep 2016 Praler sgu ikke.. fortæller bare..

  • #167   7. sep 2016 Jeg skyder i øvrigt nok for kort i pral mellem os to..!!

  • #169   8. sep 2016 "Jeg har 7 losier" eller hvor mange det nu var.. smiley

    Det var gas.. intet ond ment! smiley


  • #170   10. sep 2016 Fik lige en lille stund.
    Havde denne ekstra alu gear plate (FG 6039/6) nye lejer og vasket i ultralydskar er som ny smiley
    Drejede mig nogle afstands bøsninger på mål 24,5/26,5 mm (FG 6137/1) ved godt de kan købes for små mønt.
    Men det er cool nok at lave det "Home made" style smiley


    profilbillede
  • #171   12. sep 2016 Fik lige moderniseret mit alu bur til Baja Buggy.
    Nye 2 mm alu plader samt et gitter net.
    Giver et lidt andet look.
    Det er "Home made" ved godt det kan købes men det er nu meget sjovt at lave det selv vil jeg mene. smiley


    profilbillede
  • #172   12. sep 2016 Det originale inden moderniseringen smiley

    profilbillede
  • #173   6. okt 2016 Jeg så lige på Ebay at man kunne købe disse gummi bælg til træk aksler.
    Er det noget nogle af jer har, eller har prøvet?
    Er det noget at købe?
    Så at en BajaBuggy Comppetition har dem på.
    Det er dem her.:
    http://www.ebay.co.uk/itm/10-Stuck-original-Lauterbacher-Faltenbalge-schwarz-fur-FG-Stadium-Truck-/371601079863?hash=item5685267e37:g:KKMAAOSw6EhUQjrq


  • #174   6. okt 2016 Ja, dem kan du skam få herhjemme i røde eller sorte, til en billig penge fra Lauterbacher. Jeg har selv sat et sæt på min egen Marder. Købt hos IC til ingen penge. Der er givetvis en lokal forhandler ved dig også. Så mon ikke du kan spare en dyr porto fra udlandet ?
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' med en rød Marder smiley


    profilbillede
  • #175   6. okt 2016 det er kun iccom.dk
    der forhandler det i dk


  • #176   6. okt 2016 Ah, men så kan man da se lidt på deres hjemmeside, og se om det kan betale sig, at købe dem der smiley
    Jeg gav vist 59,- for 2. Og jeg skulle bruge 4 i alt. Så en beskeden udgift, og ikke noget fjollet fleabay.

    I det tyske tilbud tror jeg, at man får 2 sorte mere for prisen, hvis man vil have dem. Men jeg kender ikke den endelige internationale porto, og kender heller ikke IC's porto, hvis det er. Men vil da gerne støtte en fysisk forretning, uanset hvem det er. Så kan man nemlig hente dele Lørdag over middag smiley Og dét er i al fald hurtigere end fleabay smiley

    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' med en rød Marder smiley


  • #177   6. okt 2016 Åhhh jo havde skam også set dem ved IC også ved FG Hobby (først efter jeg havde set dem på Ebay aka fleabay smiley )
    I DK får du så 2 stk. for 81/84 kr. jo jo
    På WWW kan man så finde dem til 22 kr/stk. med helvedes porto.
    Jeg er nu også mest til DK bestilling (FG Hobby det spiller sgu' ingen klager der)
    Men er det noget at købe?
    beskytter De ok, eller er det lir?


  • #178   7. okt 2016 Altså, jeg gav 59 kr for to styk i ic. Ikke 82.
    Det må så være 2 * 59 på en baghjulstrækker, og det dobbelte for en 4 * 4.
    Helt klart, jeg synes de skåner trækaksler m.m. F's plejer at revne, så derfor Lauterbacher's, som holder bedre. Ingen af min fa Lauterbacher, er revnet endnu.
    M.v.h.
    Jacques.
    Det er smarter' at køre Marder smiley


  • #179   7. okt 2016 Hætterne er lavet til balldrive systemnet for at beskytte mod grus og jord osv .
    De er ikke lavet til alm kødbens trækaksler men man kan jo godt bruge dem alligevel til det .
    De bedste boots som vi kalder dem er dem fra elcon models og det er de bedste som rigtige mange af os køre med da de er meget bløde og flexibible men går DSV også lettere i stykker i Fg org eller lautherbache
    Mere så i lige får det skrevet bag ørene


Kommentér på:
FG Benz bil

Annonce