{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

lipo hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej Rcgalleri

jeg har lige brug for et klogt hovede ?? jeg har disse Dinogy lipoer og fik af vide at jeg kunne lade med over 10amp i Holte og der står på deres hjemmeside at de klare 8c ladning, men som man kan se på billedet siger de selv Max 3c ladning?

Er 3c så kun 3amp jeg kan lade med.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lipo hjælp!
  • #1   7. aug 2016 lige et bedre billede smiley

    profilbillede
  • #3   7. aug 2016 Tak for det Jan ?? det mente jeg også selv men blev lige noget forvirret smiley skal lige ind i denne lipo verden, når man kun har rodet med nitro.

  • #5   7. aug 2016 Jeg vil rette mig efter hvad der står på batteri pakken. Men okay jeg er så også den type person som helst går ed livrem og seler.

    Eftersom der står 3C på batteriet så lad med det som det maksimale og hvis du vil føle dig tryg og være sikker på du ikke gør noget forkert så lad med 1C altså 3300mAh/3,3A.

    Du vil sikkert få mange andre råd så derfor vil jeg bare sige at dette er min personlige mening og der vil nok være lige så mange meninger som der er mennesker. Men lader du med 1C gør du ihvertfald ikke noget forkert.


  • #6   7. aug 2016 Jeg har kun ladet dem 3 gange med 1c men det tager jo også lidt tid smiley

    jeg kan fint vente og behøver ikke presse mine batterier for at komme ud og køre.


  • Frederik L
    Frederik L Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 2 Svar: 2
    #7   7. aug 2016 Typisk lader jeg batterier over 2200mah på 3amps. Det typisk en god bid under det ratede, og samtidig nok til at det skærer ladetiden gevaldigt ned! smiley
    - Besides, hvis du en dag skal rigtig hurtig afsted så skaf dig en LiPo bag og lad dem bare på den maks tilladte. (9,9A i dit tilfælde).
    Hvis du har en anstændig LiPo lader, så skal den nok sørge for at balancere dine celler ordenligt! smiley

    Hvis du er ny i LiPo verdenen så er det også en god ting at vide at mange ladere har et "storage" program. Dét er skide godt til at opbevare dine batterier på! smiley Det bør bruges hvis batterierne skal ligge mere en dagstid.

    Går også ud fra at du har anskaffet dig en LiPo alarm, dén er hurtigt tjent hjem! smiley


Kommentér på:
lipo hjælp!

Annonce