{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
636 visninger | Oprettet:

Savage X, Manual på Dansk af en Pro? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg er helt ny på siden. Virkeligt fedt site smiley
Jeg har planer om at bestille en Savage X i morgen. Det skal lige siges at jeg er næsten ny i faget, har en god gammel el-bil af Nikko men nu synes jeg at jeg vil have et "mande-køretøj" så Savagen falder i min smag. Jeg læste lidt af manualen på nettet om noget med break-in, hvad er det helt præcist? noget med at bruge en hel tank mens bilen ligger på hovedet og 2 hvor den bare kører i ring.. Hvad går det helt præcist ud på?

Der står at den skal bruge 20-25% nitro men hvor meget er det? altså de kaster om sig med tank-fulde, hvor mange tank-fulde er der i en liter og er det ikke pisse dyrt?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savage X, Manual på Dansk af en Pro?
  • #1   19. maj 2006 alt om break-in er der på dvd'en du for med.

    du skal bruge 25% brændstof til din savage. det koster cirka 300 kr for en gallon 3.8 liter og den køre cirka 10 per 100 ml.



  • #2   19. maj 2006 @victor
    dvs 10 ml = en tankfuld?
    @poul
    send et par links..

    Jeg tænkte på om det er et meget stort tab at en bil ikke har bak-gear?


  • #3   19. maj 2006 break-in er tilkørsel af motoren, den skal tilkøres det kan man gøre på mange metoder. dem kan man finde mange steder i forums osv. den jeg anbefaler er en der hedder "hot break-in".
    nitro køber man færdig blandet hvor man så kan få forskællige % verdier det står på dunken hvis jeg var dig ville jeg købe 25 % sidewinder.
    (link fjernet)

    Kasper K.


  • #4   19. maj 2006 nej jeg men er den køre 10 min på 100 ml brændstof en tank fuld er vist 165 ml tror jeg...

    men jeg kan ikke anbefalde savage x da det hele tiden går i stykker ved gear og lign. hellere en fg måske en 4.6 ss. eller en revo


  • #5   19. maj 2006 kan jeg få nogle links til de ting du siger?
    jeg har ikke set nogen savage 5.6 ss på hpiracing.com
    er revo heftig?


  • #6   19. maj 2006 revo har kun halvt så mange heste som savage...

    jeg syntes revo mangler lidt kræfter men eller er det en lækker vogn.


  • #7   19. maj 2006 hvis jeg skal anbefale en bil så vil det blive en Kyozho Inferno 7,5 Sports det eneste der er gået i stykker på min det er et par spurgear og det er jo en sliddel det er en kanon bil til penegene ( koster mokring 4500 kr. RTR)

  • #8   19. maj 2006 hvis nu der skal bedømmes en BEDSTE MT of the 2006 hvad vil det så være for en?

  • #9   19. maj 2006 revo blev den bedste sidste år..



  • #10   19. maj 2006 jeg tænkte på om den er lige så holdbar som en savage? der er virkeligt mange film om folk der smadrer løs på savager uden der sker noget..

  • #11   19. maj 2006 hej rasmus
    har en helt savage x til salg
    hvis det kunne have interesse


  • #12   19. maj 2006 spar 600 3895,-

  • #13   19. maj 2006 den er helt ny i kasse

  • #14   19. maj 2006 hvorfor er det lige at du ikke vil have den selv?

  • #15   20. maj 2006 FG - hiv i snoren og køre. Gør ren og vendt til næste gang du skal køre.

    nitro - du skal bruge en del tid på at indstille. Men der er mange flere steder hvor du må køre med nitro end der er med FG.


    Hvordan kan en Kyozho Inferno 7,5 komme ind i samtalen når han spørger om en savage x som jo er en MT og ikke en buggy.
    Og ligeledes når han spørger om en manual. Hvorfor snakker i så om han skal købe en anden bil?

    Og savage holder til en hel del tæsk. Er selv rigtig glad for jeg startede ud med en savage 25 i 1:8


  • #16   20. maj 2006 jeg blev lidt usikker da der blev snakket om problemer med gear i savagen.
    Jeg vil bare vide.. er den let og samarbejdsvillig med sådan en som mig?
    og hvad er den nyeste savage? savage x eller den der ss et eller andet?


  • #17   20. maj 2006 der er så mange inde på Radio Control Zone (en amerikansk side)
    der sælger deres savage for at få en revo. Hvad er det der gør den bedre end savage? har revo bak-gear?


  • #18   20. maj 2006 Jeg har en ven som køre med savage x og kærestens lille bror som køre med savage x.
    Og så vidt jeg kan huske er der ingen af dem der har haft problemer med gearet. Og den ene bil bliver der kørt hårdt til.

    Savage x er den nyeste savage. Det er ikke så længe siden den er kommet.
    Der er 1 dårlig ting som jeg kan sige om den. Det er at den kun bliver leveret med 2 kanals modtager/sender. Så du kan ikke sætte bak gear på og så en servo til at skifte ba/frem uden at du skal ud og købe ny sender/modtager.
    Men ud over dette syntes jeg at bilen gør det rigtig godt.


    Om den er samarbejs villig. Det kommer jo helt and på hvordan man køre den samt om man kan lidt med fingerne.
    Men gør dig selv den tjeneste at starte med at købe tempertur måler da du så ville få en del mere sjov ud af din bil.

    Men ellers ja. Jeg syntes den er dejlig nem at starte med. Det er til at finde ud af.


  • #19   20. maj 2006 Skal ikke kunne svare dig på hvorfor de skifter dem ud. Jeg ville tro at det er fordi at de ligger beder på banen.

    Nu skal det siges at jeg aldrig selv har prøvet en revo.

    Men jeg kender til hvad savage 25, savage le og savage x kan holde til. Og du skal være rigtig uheldig for at ødelægge noget på den.


  • #20   20. maj 2006 Tak for det lange indæg!
    Hmm... Hvad er det så der gør revo mere værd?


  • #21   20. maj 2006 Det kan jeg desvære ikke udtale mig om da jeg ikke har kørt med en revo. Så der må dem med revo kommer frem.

    Men hvad man kan se efter ligger den laver på banen. Så man ville nok nemer kunne komme rundt i et skarpt sving.
    Men det er jo MT. så det er bakker/hop man køre på frem for sving.


  • #22   20. maj 2006 tjaah.. jeg tænker bare også stadig på det med at den ikke kan bakke.. mærkes det?

  • #23   20. maj 2006 Skal du køre hjemme i haven er det en dejlig ting.

    Men hvis du køre på en MT bane køre du jo kun frem ad.

    Jeg har bak gear på begge mine savage 25. Men bruger det sjælendt.


  • #24   20. maj 2006 skal man ikke have en helt ny fjernbetjening når man skal bakke? den der følger med er jo kun til 2 signaler. eller er ALT med i den der savage reverse pack?


  • #25   20. maj 2006 Jo du skal både have ny fjernbetjening samt at du skal have ny modtager (den der sidder nede i bilen for at modtage signalet fra fjernbetjeningen)

    Det det løber hurtig op med nye sender/modtager hvis du ville have bak på savage x.


  • #26   20. maj 2006 men du siger du ikke bruger det så meget?
    jeg tænkte på at køre på stranden og køre på "højsandet" det er en meget lang og høj bakke med træer på som kunne være fed at køre på...


  • #27   20. maj 2006 Ja jeg bruger det kun bak gearet når jeg køre i haven eller hvis jeg køre ind i noget. Så lige i bak gear og kør væk frem for at hente bilen.

    Men du skal huske at hvis du skal have bak gear i så skal du også selv monter det på bilen.

    Men det er da en dejlig ting at have på. Men tja. man lære jo at lade værd med at køre ind i tingene smiley


  • #28   20. maj 2006 hvis du så skule vælge nu.. og revo (hvilken udgave???) og savage (hvilken udgave???) kostede det samme. Hvilken en ville du så have?

  • #29   20. maj 2006 Inden jeg købte min Savage tænkte jeg også meget på om jeg over hovedt kunne køre uden bakgear, men jeg tror bare man skal vænne sig til det. Det er kun meget få gange jeg tænker at det ville have været godt med et bakgear. Men så træsker jeg bare over og vender bilen med snuden fremad igen, og kører videre smiley

  • #30   20. maj 2006 Som sagt ved jeg ikke noget om revo som jeg kan dokumenter.

    Men hvis du have frit slag ang penge så ville jeg vælge en savage le da den har en del fede opgraderinger. Her er der også 3 kanals sender og 4 kanals modtager.

    Men derefter ville jeg vælge savage x.


  • #31   20. maj 2006 tjaah.. jeg synes bare det virker lidt dumt at den ikke har bak-gear.. men det er nok bare tilvending.. den bil jeg har nu (en god gammel el-Nikko) kører hele tiden galt, ikke fordi den rammer noget men fordi dens hjul bliver løftet højt fordi motoren og det hele er lige så langt nede som hjulet. så den meget tit skal hjælpes..
    Hvor længe har du haft din savage??

    ps, det spørgsmål jeg skrev sidst gælder stadig


  • #32   20. maj 2006 Fordelen ved MT er at de er jo højt hævet. Det er kun hvis jeg lander på hovedet den skal hjælpes. Ellers køre den bare ind over tingene (alt med måde)

    Jeg har haft mine savage i hmm ca ½ år. Og er blevet så glade for dem at jeg nu har 3.
    Jeg syntes det er sjovt at hoppe med dem. Så den ene bliver udsat for alle de værste hop jeg kan finde (alt med måde) men den har virkelig fået mange tæsk og det er minimalt der er gået i stykker.


    Men ville smutte i seng.


  • #33   20. maj 2006 well... hvad koster så alt det ekstra radiostyring man skal have for at få reverse?

    jeg er meget tændt på at købe en savage nu.. efter at have diskuteret det med en internet ven og sådan smiley


  • #34   20. maj 2006 hvis jeg skulle have sådan en bil vile jeg nu helst købe 16% nitro men hvad betyder % egentligt udover en FORSTØRRET pris :)??

  • #35   20. maj 2006 og forresten.. der står at man skal have glødestarter, er det ikke noget man får med? og batterier er det nogle specielle eller bare AA?

  • #36   20. maj 2006 glødestarter følger formentlig ikke med men køb et startsæt til din bil det kan man ffå hos de fleste hobby forhandlere. Og Savage der kommer det helt an på hvor du skal køre og hvordan du kører...For til nogle ting duer en savage ikk.

  • #38   20. maj 2006 Hvis du vælger og købe en savage skal du helst køre med 25%.

    Forskelligen på 16% og 25% er at der er mere nitro i som køler din motor og du dermed kan få noget mere ud af din motor. Der er også nogen andre ting. Men det er det nemeste at forklare det med.


    Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra. Men 5 liter 25% nitro koster 300kr ved mig.


  • #39   20. maj 2006 @Michael
    Hvorfor er det så at du vil sælge den?
    Dit salg ser interessant ud, jeg vil lige tænke over det.. Hvor bor du? måske jeg kan komme ud og prøve den lille djævel? Jeg bor i Nykøbing/Rørvig Kommune (nordvest sjælland)

    @skum
    men er det dumt at køre med 16%? fordi der er jo mange penge at spare..


  • #40   20. maj 2006 hej rasmus jeg sælger den fordi jeg kører med mayhem monstertruck og hong nor buggy denne savage er en jeg har fået i bytte for en anden bil har omkring 10 biler og har ikke brug for flere lige nu
    dem der har problemer med deres savage x er vil jeg tro er begynder vanskligheder jeg kørte med savage hele sidste år i dm og brugte 2 stk spurgear på hele sæsonen
    så bilen er særdeles holdbar


  • #41   20. maj 2006 Victor > > Team Jyllinge < <

    Gør Savage X nemt i stykker ?
    Aha, se det vidste jeg ikke og min Savage har fået MANGE tæsk!
    Det eneste der er gået i stykker er et spur gear og det var min egen skyld.


  • #42   20. maj 2006 Ja det er meget dumt at bruge 16% når den skal køre på 25%.

    I denne hobby skal man ikke tænke på at spare penge på sådan nogen ting.

    Du kan samligne det lidt med at på en 1:1 bils køler væske kan du godt bare proppe vand på. Men du ville ikke få kølet bilen nok af samt at det ville fryse. Så du kan spare penge ved at bruge rent vand. Men i sidste ende ødelægger du mere end du gavner - du har brugt flere penge.

    Så brug 25% når du er oppe i den slags motor.

    Ellers skal du evt. kigge på en cen mt2. Der er motoren mindre og ja hele bilen er mindre. Men den køre på 16%. Bilen koster også lidt mindre men er kun 1:10


  • #43   20. maj 2006 @Michael
    Jeg vil gerne købe din vogn, jeg tænker bare på hvor du bor? fordi hvis den er brugt ville det være fedt hvis jeg kunne komme ud til dig og prøve den. Hvilken by bor du i? og vi siger 3200?


Kommentér på:
Savage X, Manual på Dansk af en Pro?

Annonce