380 visninger
|
Oprettet:
Forskellige %´er i brændstof. {{forumTopicSubject}}
Hvad er forskellen mellem f.eks 16% nitro og så 25% nitro ?
Køler eller smører det ene bedre end det andet ?
nov 2005
Følger: 161 Følgere: 164 RC-enheder: 34 Emner: 62 Svar: 370
= mere fart !
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 8
Det er mere knald på 25%. 25% er også det lidt dyere. men der må være fordele og ulemper ved at køre med 25% i stedet for 16% ?
Har hørt at small-block motorer kører med 16% og big-block med 25%. Hvor skiller man med motorstørrelserne, om de skal køre med enten det ene eller det andet ?
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 8
Hvorfor ikke bare 16% på alle motor ?
Køler 25% bedre end 16% og smører 25% bedre end 16% ?
apr 2004
Følger: 10 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 80 Svar: 2.233
jeg vil også sige alt under 3,5 cc skal køre på 16% og alt over skal op på 25%
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Men du kan jo prime motoren beder hvor højer % samt hvor beder olie der er i hvor længer ville din motor holde.
Så kommer det lidt and på hvor du køber det henne. For igennem mig er det billiger at købe 25% i forhold til mange andre steder man kan købe 16%
Hvorfor? fordi at mig og mellem manden ikke tjener på det. Så derfor er det billiger.
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
Jeg tror at det svar du søger er som følger
Brændstoffet indeholder:
Methanol
Nitro
Olie
Det er Nitroen der har den kølende effekt.
så jo flere % nitro der er i brændstoffet, jo mere mager blanding kan man give motoren, for at holde den optimale temperatur.
Jo magre blanding jo højere ydelse. men samtidigt så kommer der også mindre olie igennem motoren når man udmagre blandingen. Jeg tror det er derfor at man helst skal køre 16% på små motorer for at sikre smøring, de bruger jo ikke så meget brændstof som store motorer.
Men jeg kan da opfordre jer alle til at deltage i Nitro kursus.
http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=15505
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 94
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 RC-enheder: 7 Emner: 198 Svar: 3.130
Man kan sagtens køre på brændstof med høj nitro % på små motorer, men det slider, historien melder jo ikke noget om hvor meget olie der er i det fuel.
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 86
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 12 RC-enheder: 10 Emner: 9 Svar: 298
Så når man bruger brændstof med meget nitro, så får motoren meget ilt, når motoren får meget ilt skal den have mere brændstof! Mere brændstof og mere ilt
= Mere kraft.
Og som der er også bliver nævnt, så køler brændstoffet, og nu hvor man kører mere brændstof igennem med mere nitro, får man også en højere køling.
Man vil også, hvis man eks. vis kører på 10%, og skifter til 30% så skal man skrue nålskruen ud, ellers går motoren for mager, så der vil blive et øget brændstof forbrug jo mere nitro man kører med, men på de små motore der bruges i f.eks bile, ja der mærker man ikke noget af betydning med hensyn til forbruget.
Forskellige %´er i brændstof.