{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellige %´er i brændstof.
  • #1   13. jun 2006 Mere gang i 25% smiley
    = mere fart !


  • #2   13. jun 2006 ja. den er jeg med på Mikkel K.. smiley
    Det er mere knald på 25%. 25% er også det lidt dyere. men der må være fordele og ulemper ved at køre med 25% i stedet for 16% ?
    Har hørt at small-block motorer kører med 16% og big-block med 25%. Hvor skiller man med motorstørrelserne, om de skal køre med enten det ene eller det andet ?


  • #3   13. jun 2006 ja okay, men der må være en flaskehals. Jeg mener.
    Hvorfor ikke bare 16% på alle motor ?
    Køler 25% bedre end 16% og smører 25% bedre end 16% ?


  • #4   13. jun 2006 På de større motorer er 16% bare ikke nok til at få det maximale ud af motoren, så derfor går man op i % tallet
    jeg vil også sige alt under 3,5 cc skal køre på 16% og alt over skal op på 25%


  • #5   13. jun 2006 Nu skal i jo så lige huske at det ikke er tilladt at bruge 30% til løb. Kun uofficele løb.

    Men du kan jo prime motoren beder hvor højer % samt hvor beder olie der er i hvor længer ville din motor holde.

    Så kommer det lidt and på hvor du køber det henne. For igennem mig er det billiger at købe 25% i forhold til mange andre steder man kan købe 16%
    Hvorfor? fordi at mig og mellem manden ikke tjener på det. Så derfor er det billiger.




  • #6   13. jun 2006 Hej Stanley M.

    Jeg tror at det svar du søger er som følger

    Brændstoffet indeholder:
    Methanol
    Nitro
    Olie

    Det er Nitroen der har den kølende effekt.
    så jo flere % nitro der er i brændstoffet, jo mere mager blanding kan man give motoren, for at holde den optimale temperatur.
    Jo magre blanding jo højere ydelse. men samtidigt så kommer der også mindre olie igennem motoren når man udmagre blandingen. Jeg tror det er derfor at man helst skal køre 16% på små motorer for at sikre smøring, de bruger jo ikke så meget brændstof som store motorer.

    Men jeg kan da opfordre jer alle til at deltage i Nitro kursus.
    http://www.rcgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=15505


  • #7   13. jun 2006 hvad så med Traxxas top fuel til revo¨en der 33% i ?

  • #8   13. jun 2006 ja så kan den køre endnu mere mager..... mere ydelse = topfuel.

    Man kan sagtens køre på brændstof med høj nitro % på små motorer, men det slider, historien melder jo ikke noget om hvor meget olie der er i det fuel.


  • #9   14. jun 2006 brændstoffet er joegentlig methan hvor der er tilsat nitro (nos) som man jo nok ved fra en rigtig bil giver den ca 50-100 hk mere og så ka man sige sig selv at jo mere nitro jo hidsigere bliver den

  • #10   14. jun 2006 Det nitroen bla. gør, er at den indeholder meget ilt.
    Så når man bruger brændstof med meget nitro, så får motoren meget ilt, når motoren får meget ilt skal den have mere brændstof! Mere brændstof og mere ilt
    = Mere kraft.

    Og som der er også bliver nævnt, så køler brændstoffet, og nu hvor man kører mere brændstof igennem med mere nitro, får man også en højere køling.
    Man vil også, hvis man eks. vis kører på 10%, og skifter til 30% så skal man skrue nålskruen ud, ellers går motoren for mager, så der vil blive et øget brændstof forbrug jo mere nitro man kører med, men på de små motore der bruges i f.eks bile, ja der mærker man ikke noget af betydning med hensyn til forbruget.


Kommentér på:
Forskellige %´er i brændstof.

Annonce