{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb uden for EU, fx Towerhobbies
  • #1   15. jun 2006 Har en ven (Kedde K) som har handlet ved rcmart.com et par gange... Han siger, at får man varerne sendt med luftfragt, er der betydeligt mindre risiko for at blive snuppet... De kan bare ikke sende nitro og maling med fly, pga brandfaren...

• #2   15. jun 2006 jeg har købt for ca 500 kr i USA og så blev tolden 152 kr

• #3   15. jun 2006 Nå ja, bliver de snuppet, koster det 12,5%(?) i told + du skal af med 25% moms...

• #4   15. jun 2006 Jeg har købt utallige gange fra lande ude for EU. Største delen af mit grej er købt ude for EU.

Om det er med luftpost eller hvad det er har INTET at sige. Alle pakker som kommer ude for EU skal igennem tolden ligemeget hvad.

Prisen for at få det fortoldet er ca. 75kr , og du skal kun betale dansk moms oven i (25%). Det er ingen told-sats på reservedele til fjernstyrede biler.

Hvis beløbet, som er opgivet på pakken, er under ca. $25, går pakken normalt direkte igennem uden ydeligere kontrol ( jeg har enkelte gange været ude for at pakken er blevet åbnet alligevel ). Hvis beløbet er der over, bliver pakken åbnet, og der "fortoldes" efter hvad der står på fakturaen.

• #5   15. jun 2006 Nikolaj J beskriver det fint, dog bliver der lagt noget told på batterier. Dog ikke det store. jeg måtte af med ca. 50 kr. i told for 2 stk. 7,2 v 3000 mah.

Har handlet mange gange hos Tower, og har aldrig oplevet fejl.

• #6   15. jun 2006 12.5% i told? Nej,der er normalt ingen told som sådan men du skal betale en fortoldningsafgift til postvæsnet på ca. kr. 60,- og så 25% moms på de samlet beløb. Man kan være heldig, så slipper den igennem uden fortoldning, men man skal ikke regn med det.

• #7   15. jun 2006 Ja, 60kr plus moms ( 75kr)

Det sker sjældent at den kommer igennem uden opkrævning selvom værdien er over $25, men så heldig har jeg ALDRIG været.
    Mange firmaer er flinke til at skrive en falsk lav værdi på pakken ( for ekempel rc-mushroom ), og så slipper den lige igennem.

• #8   15. jun 2006 Det er vist forskelligt efter hvor man bor. Jeg har bestilt varer 25 gange fra Tower Hobbies, 6 gange har pakken e smuttet igennem, 2 gang måtte jeg betal 2.5% told + moms, 1 gang 4.5% told + moms og resten kun moms og det havde intet med beløbet at gøre. Men det der med at skrive en lave verdi beløb vil jeg ikke anbefale. Blive den stoppet ved tolden, krave de dokumentation som vise fuld beløb samt porto. Det komme man til at betale moms af hele beløbet + 4.5% told og 60,- i afgift!

Kommentér på:
køb uden for EU, fx Towerhobbies

Annonce