Stram OP! {{forumTopicSubject}}
Hej Rcgal.
Nu ved jeg godt jeg ikke er redaktør herinde, og tak gud for det. (!) For der mangler disciplin i en grad der aldrig er set før såvel her som på bilgalleri.
Nu har jeg lige budt en savage velkommen, hvor jeg kan opservere at den har fået 58 velkomstpoint og 28 afvisepoint. Umiddelbart lyder det jo ikke til at den får problemer med at komme ind.
Men det der bekymrer mig er, at der i selve oprettelsen ikke MANGLER noget, som skulle berettige en afvisning.
Der er 6-7 billeder (ikke gode, men det er ganske ok billeder) og masser af beskrivende tekst. - men alligevel sidder der 28 kskodhoveder derude og får sig en spiller over den lillebitte smule magt de får givet herinde, og afviser bare for at gøre oprør, eller fordi de ikke mener at bilen i sig selv er "værdig".
SÅ MAND JER DA OP!
Hvis man afviser en bil der er under optagelse, så kan man da i det mindste have den disciplin lige at skrive HVORFOR Man afviser den, og måske endda RÅDE til hvad der skal til før vedkomne kan få en velkommen stemme.
Stemmesystemet er ikke indført for at små drenge kan sidde og tage stilling til om en bil er "værdig" til at blive optaget, men for at sortere tydelige falske biler og deciderede mangelfuldt udfyldte emner FRA de seriøse emner.
Tag jer sammen!
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 48 RC-enheder: 8 Emner: 86 Svar: 1.152
MVH Jacob
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 55 RC-enheder: 1 Emner: 40 Svar: 478
Hvis det er den der bliver snakket om tror jeg at folk afviser, fordi ejeren har lavet 2 tråde i forummet om at skulle stemme hans bil ind... Derfor tror jeg at folk afviser, men så giver jeg dig ret i at man skal skrive hvorfor man afviser....
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Men det er ikke op til hver enkelt at sælge og vrage. Det er typisk småfolk når de får en smule magt, så skal de bare misbruge denne magt ved hver givne lejlighed?
Fakta er at der er 6 billeder som viser bilen, nej billederne er ikke gode, men det er jo ikke et galleri for fotografer, kan man jo tydeligt se, og de 6 billeder er nok sammen med teksten til at optage. Man kan ikke bare sidder der i sin småborgerlighed og kræve at manden bliver mesterfotograf, eller investerer 8000 i et kamera der kan tage bedre billeder.
Det er jo LIGE PRÆCIS der problemet ligger.
sep 2004
Og det er ikke fordi jeg har ondt i røven over mine, de er sku allesammen kommet problemfrit ind, men selv med dem (og mange andre på toplisterne) har man oplevet at der sidder en 5-10 stykker med en afviser, -bare for at udøve den smule magt de er givne herinde.
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 55 RC-enheder: 1 Emner: 40 Svar: 478
okt 2004
Følger: 16 Følgere: 15 RC-enheder: 8 Emner: 105 Svar: 1.234
aug 2005
Jeg vil også give zea ret i at det ikke er sådan et stort problem at oprette sin rc igen, også ligge lidt nye billeder
med?
de der billeder savagen som der er linket til kan da umuligt fylde mere end en mb?
jeg opretter selv mine rc´er med 16 billeder fordi så ved
jeg at jeg kun kan blive afvist hvis der er nogle små SFO børn der vil have det sjovt, og indtil videre har jeg aldrig stødt på nogle
Stadig Mvh jacob
aug 2005
det kunne også være fordi han har oprettet den her?
så nogle folk gør det samme som i stemmesystemet, giver en lav eller måske afviser?
Mvh jacob
sep 2004
Men kan godt følge hvad Zea siger, at der nu skal 100 stemmer til at komme ind, så er der en mulighed for at der er flere seriøse henvendelser, og holdninger iblandt.
@ jacob - Det jeg bare prøver at sige er, at 5 billeder mindst og en god beskrivende tekst burde være nok til at folk bliver stemt ind, så kan man sku altid give sit besyv med at give nogle middelmådige stemmer når så den er inde, for at vise man ikke er nede med billederne. Og funktionen, er jeg sikker på, er IKKE lavet for at man skal gå ind og vurdere om man syntes en given bil er værdig, -men blot se, er der 5 billeder mindst - ja/nej og ved han noget om bilen - er den tekst han skriver beskrivelse nok. -ja/nej - og så er det ind eller ud udfra det. -man skal ikke blande det sammen med ens holdning til den bil, eller til hvorvidt ejeren er en god fotograf.
Den måde du gør det på er jo fin nok. -men derfor kan man altsåikke forlange at folk skal MERE end opfylde de åbenlyse minimumskrav der er herinde.
@ Nicolaj - nu vil jeg så ikke mene man kan bede folk om at købe et kamera i aldi til under en tusse. Faktisk vil jeg fraråde folk at spilde deres penge på det, da det som regel er noget juks. Men uanset pris, kan man altså ikke forlange at alle medlemmer har lige adgang til fotoudstyr. -hans billeder er sku ikke ringere end mange andres herinde.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 22 RC-enheder: 4 Emner: 38 Svar: 492
En useriøs bruger tager lige et par hurtige billeder, med en dårlig mobiltlf, og skriver så i info'en at "den er fed"
Et par dårlige billeder er ok. men så skal resten f........ være i orden.
Info'en behøver ikke at være uddybet, men det relevante skal være der (tal), det er ikke nok at skrive "den er stor", "den er tung" osv. Hvis man ikke kan tage sig den tid det tager at smide den op på køkkenvægten (adskilt hvis den er for tung til denne) og måle den, så behøver den heller ikke at være her.
Men du har ret i at der sidder en masse dumme børn herinde og afviser alt hvad der kommer ind, især hvis den afventende bil ser bedre ud end deres egen.
sep 2004
Men jeg syntes jo også man skal have ordentlige billeder. Men har man nu engang ikke muligheden for dette, så må nogenlunde billeder også gå an. Dem der tager med mobilkamera i mørke skal jo nok lige have en over nallerne, men kan man tydeligt se hvilken bil det er og hvordan den ser ud, syntes jeg ikke der er grund til at klage voldsomt.
Men derfor kan man jo godt opfordre ham til at se om han kan få taget nogle bedre - men er i sig selv for mig ingen grund til at afvise.
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
bare min mening kewin
okt 2004
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 13 Emner: 56 Svar: 531
mvh JessK
jul 2004
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 3 Svar: 54
sep 2004
Men et RCGALLERI kan også læses som et galleri med MANGE rc-enheder. Og ikke et galleri med mange billeder af den SAMME bil.
Men jo, jo flere billeder jo bedre. Men 5 bør være nok, selvom de ikke er verdens bedste.
Kewin - du taler som om der først kommer billeder med tiden, -du kan jo bare gå i haven og tage nogle flere hvis du selv har et kamera.
sep 2004
Men emnet er bare oprettet for at mane til besindighed når folk gerne vil ind med deres RC.
Det er fordi de gerne vil være med i "fællesskabet" som nogle fejlagtigt kalder dette debatforum (med en FED streg under DEBAT) og ikke for at gøre i andre fortræd, at de opretter deres fjernstyrede genstande herinde.
nogle tager det som en personlig fornærmelse når noget mangler en gramvægt, eller der mangler billeder (hvem sagde billedliderlig?) og det ville jeg sådan set bare prøve at gøre opmærksom på ikke nødvendigvis er nødvendigt for at blive oprettet herinde.
RCgalleri.dk er ikke den eksklusive "klub" den gruppe gerne vil have det er, og det bliver det aldrig. Der skal være plads til alle.
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 14 Svar: 453
ja har selv et godt cam
sep 2004
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 4 Emner: 17 Svar: 72
Det er en hobbyting herinde som er beregnet til at blive brugt.... Jeg fik en kommentar første gang jeg oprettede min bil om at den var afvist fordi bilen var for beskidt.
Helt ærligt så rager det F..... ikke folk herinde om en bil er ren eller ej.
Godt nok er siden ment som et galleri, men det er lige så meget en side hvor vi deler hinandens erfaringer omkring rc og hjælper nye i gang.
Jeg syntes der er elementer herinde der er alt for billedfikserede.
så længe man kan se hvad der er på billedet er det sku fint nok til mig, det er jo altså ikke kun udstillingsbiler der er herinde.
God weekend
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 20 RC-enheder: 5 Emner: 24 Svar: 253
og P.S. jeg beklager meget at jeg IKKE planlage mit fjernstyret bil buget til at inkludere et dyrt digitalt kamera, jeg regnede med at kunne opdatere hen ad vejen!!!!!!
Mvh
Mac
Stram OP!