{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Indkøb fra udlandet {{forumTopicSubject}}

Hvis man vil spare en del på RC udstyr er det en mulighed at købe det i udlandet. Jeg er selv i ivrig shopper i USA, UK og Tyskland. Så her er nogle af mine erfaringer:

1. USA er klart det billigste og det største udvalg, dog hvis din pakke bliver taget i tolden er fortjenesten ikke så stor. Hvis du bestiller fra USA skal du få pakken sendt som gave til dig selv og iøvrigt bestille den leveret til større dansk firma. Hvis du gør det er risikoen for at den bliver taget i tolden minimal, da disse firmaer selv skal angive det til told & skat.

2. England er helt klar min nummer 2 favorit, du sparer ikke helt det samme, men til gengæld bliver din pakke ikke taget i tolden (pga. EUs fri grænsehandel). På en bil til 5000,- kan du sandsynligvis spare 1000- 1500 kr.

3. I Tyskland køber jeg normalt kun over ebay, men det fungerer også udemærket. Dog kan der være enkelte der ikke er så gode til Engelsk, og jeg kan ikke Tysk.

4. Hvis du køber fra en butik som ikke er fra EU, så find et sted hvor de sender via et kendt fragtselskab ala FedEx, UPS eller DHL. Det er godt nok en del dyrere, men du er tilgæld også 99,9% sikker på at få dine varer.

5. Sidst men ikke mindst. Hvis du bestiller i USA så sørg for at købe stort ind, eller vær flere om en bestilling. Det kan koste op mod 500-700 kr. at få sendt pakken til Danmark. Til gengæld tager det som regel også kun et par dage før pakken lander hos dig.

Håber mine erfaringer kan bruges ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkøb fra udlandet
Kommentér på:
Indkøb fra udlandet

Annonce