{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælper i lige
  • #1   8. aug 2006 Kommer an på om de kører på samme kanaler ...Vis den ene kører på 27mhz og den anden 40mhz kan i godt smiley

• #2   8. aug 2006 kan man selv ændre det

• #3   8. aug 2006 Nej ...Du kan købe en anden krystal. Den skal bare ikke hedde det samme som din vens. f.eks. 27.145 er den mest alm. Så skal du bare have en som f.eks. 27.220 smiley Og det samme vis det er 40mhz.

• #4   8. aug 2006 hvor køber man et "krystal"?

• #5   8. aug 2006 Du skal have andre krystaller. Alle HBX Evo'er bliver leveret med samme frekvens. Du skal have to forskellige.

Dette er krystaller: http://www.morfars.dk/rc/product_info.php?cPath=52_69_200&products_id=1528&osCsid=4def119fa40b77ecbc6f0ce35a8b118d

Så skal du bare finde en frekvens der ikke er den samme som den der er standart.

Elmhøj --> Cool profilbillede;-)

• #6   8. aug 2006 Hos din lokale hobby dealer ..koster ikke meget ...mellem 20-50kr.

• #7   8. aug 2006 tak.. men hvordan sætter man den til

• #8   8. aug 2006 Og du skal huske det skal værre AM ! Ikke FM, da dit anlæg ikke er et fm anlæg smiley

Kasper T >>Haderslev<< .
    Hehe..ja...man skal vel reklammere lidt, når nu man har en kadett GTE holdene:) Og de gamle kører i vectra OPC smiley

• #9   8. aug 2006 Krystallerne sidder bag på anlægget, og kan tages ud ved at trække i den. Der plejer at sidde en seddel på den. Når du har taget den ud kigger du på den, og finder den der ligner på modtager/fartregulator. Den sidder på en lille forhøjning. Ellers tag din bil med til en hobbyforhandler, og få ham til at hjælpe, med at afmontere, montere og finde de rigtige.

Elmhøj --> Der er nogle der er heldige. Er det en C'er? Kan jeg imponere ved at sige mine forældre kører Toyota Carina E 1,6 XLI Commander?

• #10   8. aug 2006 Ja ...det er en C'er. Men den trækker sgu ! Og så har vi fået 19" bbs fælge på den. Synes den er lidt grim som 5 dørs:( Ville hellere have en 4 dørs. Men det kunne vi ikke...Men den er sgu fed nok ! Noget af opel's mest extreme smiley

Undskyld vi lige bruger dit emne smiley Men du har også fået svar på alt nu smiley

• #11   8. aug 2006 kaspet T - da morfars solgte dem på DHB i år noterede jeg mig at evoerne vi havde med havde 4 forskellige frekvenser.

Så du skal ikke udtale dig om noget du ikke ved. Men jo det kan jo godt være en anden forhandler kun har en frekvens, -men derfor betyder det jo ikke at ALLE HBX evoer leveres med samme frekvens, vel?

@ jakob J - Jeg har set både blå, røde og gule evoer med forskellige frekvenser imellem, så check på jeres sendere at i ikke har det samme nummer på.

• #12   8. aug 2006 Casper H -- > Slap dog af man. I hans tilfælde har bilerne jo samme frekvens, så alt andet er urellevant! Det lyder da sådan i følge det han fortæller. Vi svarer pænt på hans spørgsmål, så stop dog med at rakke os ned. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke interesserer mig for hvad en billig kopi-bil bruger af frekvenser på deres simple anlæg (undskyld jacob J, og alle HBX ejere, det er ikke ondt ment). Hvis du absolut skal rette på mig, kan du da gøre det på en ordentlig måde!

• #13   8. aug 2006 Det eneste jeg siger at at jeg beder dig om ikke at udtale dig om noget du ikke ved.

Hvis man vil, ja så kan man læse alt som personlige angreb og kritik, men når det tydeligvis ikke er skrevet som noget personligt angreb, så syntes jeg måske du overreagerer bare en smule.

Jeg fortæller bare tingene som de er, ikke hvordan jeg tror de er.

Og nej, han skriver faktisk aldrig at de HAR samme frekvens, men det gør du, -men da han ikke ved bedre, tror han blindt på dig, og tror nu at de to pågældende biler har samme frekvens, selvom det langtfra er sikkert.

Så mon ikke det er dig der skal slappe af?

-En helt anden ting er, at HBX er det bedste der er sket for RC verdenen i RIGTIG lang tid, -og folk (som fx dig) der ikke vil indse det, ja, det er jo i virkeligheden værst for dem selv.

• #14   8. aug 2006 Læs dog mit indlæg igen, du har ikke fået meningen med. Om alle HBX biler har samme frekvens fra fabrikken, er irellevant for mit indlæg. Det er en kommentar jeg puttede ind for at få det til at hænge sammen. Men hvis det ikke er korrekt, er det da fint du retter det. Men gør det dog på en ordentlig måde!
    Kan du finde på andre årsager til at to identiske HBX biler ikke kan køre sammen, som ikke er krystallen, så sig det dog.

Du har ret i HBX trækker mange folk til interessen, efter jeg begyndte på det, har to af mine familiemedlemmer anskaffet sig HBX. Men det laver jo ikke om på at HBX kopiere andres idéer, og kvaliteten er noget hø. Jeg skrev jeg ikke interesserede mig for de biler, ikke andet end det. Du skriver det somom du har gået og inspiceret flere biler for at finde ud af det. Jeg besvarede det med at det kunne jeg ikke finde på at gøre ved den slags lavkvalitets-biler. Undskyld hvis mine kommentarer er skrevet med avanceret sprog, men sådan skriver jeg altså.

• #15   9. aug 2006 Bare rolig, dit "avancerede" sprog forvirrer mig ikke det mindste. Herefter kan vi så diskutere om det er avanceret på en kløgtig måde, eller blot avanceret fordi skibenten selv har svært ved at finde rundt i hvad han siger. smiley

Du skriver at hans kal have nye Krystaller, og nej, jeg kan ikke nævne andre ting der skulle hindre to biler i at køre sammen, andet end krystaller, -men nu forholder det sig sådan at han skriver; "OM de kan køre sammen" ikke "AT de ikke kan køre sammen". Så han spørger om to ens HBX'er kan køre sammen. Og til det er svaret JA, det kan han godt. Men det er en god ide at checke krystallerne først, -og SÅ evt købe et sæt nye såfremt der skulle være frekvenslighed.

Godt at nogle kan se hvad HBX har gjort for RC-verdenen, og ja de har ikke kun kopieret IDEEN, men hele produktionen fra Tamiya. Men det ændrer ikke ved det faktum at kvaliteten på en HBX er lige så god som den er på en Tamiya original TL-01. Det eneste der i reglen er noget hø, er elektronikken. Og man kan jo udskifte alle dele med Tamiyas originaldele om man vil. - men nu var det jo ikke HBX som sådan vi skulle diskutere.

Håber mit indlæg (undtaget ovenstående paragraf, som jo falder udenfor) har bistået dig i at finde rundt i tråden.

Og jeg skulel da mene jeg skriver pænt og ordentligt? -jeg oplyser dig bare om noget du jo tydeligvis var uvidende om - men som du sjovt nok UDTALTE dig om alligevel.

• #16   9. aug 2006 Når han skriver 100% ens og ikke 90 eller 99 så må det jo betyde at bilerne er fuldstændig ens på alle områder. Det er da sådan jeg forstår det når noget er 100 %. Det må så også inkludere krystallerne.

Ang. HBX så ejer jeg både en af dem og en original Tamiya TL-01, og der er forskel i kvaliteten på de to biler. HBX' plastik er noget skrammel ved siden af Tamiyas, som er meget mere holdbart. Der er mere følelse af kvalitet over Tamiyaen end HBX'en. At jeg købte HBX var en fejl, jeg indser nu. Den står i et hjørne og støver til fordi gearene lyder som en V8'er. To af de (nogenlunde) samme produkter til vidt forskellig pris, der må jo være sparet et sted. I bund og grund kan en HBX ikke betale sig. Den ender med at være lige så dyr som en Tamiya fordi den kræver reservedele hele tiden.

Kommentér på:
hjælper i lige

Annonce