{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Nikolaj P
Nikolaj P
Tilmeldt:
2. sep 2006
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14

Hvilken bil? EL vs. Nitro og model? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Jeg er næsten ny inden for RC området, dvs at jeg for 3 år siden havde en tamiya el-onroad jeg kørte rundt med, solgte den dog efter en 3 måneder da jeg ikke havde nogen steder og køre med den.
Men nu kunne jeg godt tænke mig at prøve igen, dog med en helt ny. Det skal være en offroad bil da jeg bare får smadret en onroad..
Jeg har kigget på både nitro og el, fordelen ved nitro er jo at de er hutigere og man slipper for batteri. fordelen ved el er at de er lettere at holde kørende.
Hvilken slags synes i jeg skal vælge? man skal jo fandme have en 3-4 batterier hvis det skal være el, da man ellers skal hjem og lade op hele tiden? hvor længe holder sådan et 3800 mah batteri sådan cirka?

Hvilken model synes i jeg skal købe? Vil bruge 1-2000
Har selv kigget lidt på den HBX Monstertruck de har hos morfars.dk hvis det skal være el, og denne Carson hvis det skal være nitro http://www.monkeytoys.de/carson-110-stormracer-rtr-4wd-verbrenner-offroad-buggy-p-2710.html?osCsid=638615703746e5628f7c8ab3ed05456e
Er det til at få reservedele til Carson i DK?

Ved godt det er mange spørgsmål men håber der er en der gider bruge lidt tid på et svar..
På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil? EL vs. Nitro og model?
  • #1   11. sep 2006 Hej Nikolaj.. Det lyder til at du har overvejet dit køb inden du gør noget dumt.. altid godt.. Hvor i landet kommer du fra ?..

    Min erfaring siger mig at hvis man ikke gider eller har forstand på motorer så skal man holde sig fra det.. ellers ender den med at være i stykker og kommer til at stå på hylden.. Jeg er ikke enig i dit argument med at nitro er hurtigere.. Man kan sagtens få en el-bil der er mindst ligeså hurtig som nitro, hvis ikke hurtigere..

    MHT køretiden på et batteri kommer det helt an på hvilken motor du smækker i.. Jeg vil skyde på du kan køre omkring 10-15 min uafbrudt.. det bliver hurtigt til mindst 15-20 min før du skal skifte batteri.. Der vil typisk være omkring 15-1800 mAh tilbage og dermed mangler du ca at lade 2000 op igen.. Jeg lader typisk med 5,5 amp/time.. dvs. at det tager ca 20 minutter at lade op igen.. Hvis jeg har regnet rigtigt kan du altså lade et batteri op imens du kører.. Så min erfaring siger mig altså at det er en skrøne at man skal vente på at lade hele tiden.. det passer simpelthen ikke.. Men ja du har ret i at man nok skal have 3 sæt batterier da det ikke er sundt at lade på et batteri lige efter man har kørt.. Derudover skal motorern også lige have 5 minutters køling.. men sådan er det jo også med nitro.. Jeg kører i klub, hvor vi er ca 50/50 af nitro og el.. Det er altid elbilerne der kører mest og for det ikke skal være løgn er de også hurtigst rundt på banen..

    Min bedste råd til dig er at melde dig ind i den lokale RC-klub, (hvis der altså er en i nærheden) og spørg hva de andre kører med.. Det er nu engang sjovest at køre med andre ligsindede.. Det giver også bedre mulighed for at få hjælp og ikke mindst låne reservedele.. Hvis du vil købe en rigtig god elbil bør du kigge på en Team Associated.. tjek mine biler eller evt. http://www.teamassociated.com.. Prisen er dog lidt over dit budget.. men man kan spare en del ved at købe brugt.. vær dog forsigtig med at købe visse dele brugt.. Tjek evt. www.racerc.dk's forum.. Det er et forum for folk der kører på konkurrenceplan og sælger oftest udstyr i topklasse..


  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #2   11. sep 2006 Mange tak for svaret Rene
    Og ja jeg har overvejet det en del, men er ikke kommet frem til noget endeligt endnu..
    Jeg er fra Herning i midtjylland.
    Hmm jeg kan godt se dine argumenter for el-biler, problemet er blot at jeg ikke kan køre lige her hvor jeg bor, så det vil nok oftest være sådan at jeg kører ud på landet et sted og finder en egnet grusvej og race på, der er det jo sjældent muligt at lade sine batterier op, generelt troede jeg egentlig Nitro var hurtigere, de plejer da køre omkring de 60? hvor imod el kører omkring 40? men selvfølgelig hvis man smider anden motor i den el bil så hjælper det da nok på det.
    De der team asssociated biler ser godtnok os lækre ud.. de er bare hundedyre.. skal bruge alt udstyr så tror det vil være bedst for mig at finde sådan et RTR sæt, samtidig med det er billigst..
    Hmm jeg kan bare ikke helt blive klog på sådan nogen nitrobiler om de virkelig hele tiden går i stykker eller hvad..


  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #3   11. sep 2006 Men har du evt et forslag til hvilken RTR El-bil jeg skal købe til omkring de 2k?

  • #4   11. sep 2006 Hej Nikolaj.. Du er mere end heldig at bo i Herning.. Der er en rigtig fed el-offroadbane i ejstrupholm, ikke ret langt fra dig.. Der er skruepladser, strøm osv.. rigtig gode faciliteter. Synes HELT klart du skal tage derud og kigge.. Mener de kører hver onsdag.. så kan du også se på deres grej osv.. tjel hjemmesiden: www.midtjyllandsrcarena.dk

    En B4 kan fåes i RTR for 2500.. der mangler dog batterier og lader.. tjek www.falck-racing.dk smiley


  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #5   11. sep 2006 Mange tak for hjælpen Rene... kigger lige lidt på det smiley

  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #6   11. sep 2006 Andre er forresten også velkomne til at komme med forslag eller kommentarer

  • #7   12. sep 2006 Falck er lukket


  • #8   12. sep 2006 Der står da ellers på hans side at der stadig er åben.. ?..

  • #9   12. sep 2006 well jeg kører både el og nitro biler, men i en lidt mindre størrelse end dem du har kigget på. kører begge dele både off og onroad. dit valg ang offroad er rigtigt godt da de ofter er bygget meget mere solidt op end en onroader. jeg har kørt alle de forskellige scala størrelser fra 1/5til 1/28, og har efter hånden ca 13-15 års erfaring. sidste år stødte jeg på 1/18 bilerne, og har efter følgende solgt alle mine andre biler, pag. 1/18 er lille men teknisk på højde med 1/10 næsten bilerne er billige og pag den lave vægt er de næsten umulige at ødelægge( I hvertilfællede dem fra xray), man skal ikke bruge særlig meget plads til at kører med dem, kører egenskaber er lige så gode om ikke bedere end større modeller, og dæk og slid dele koster under det halve af hvad det koster til større biler. nitro eller el well efter at børste løse motore er ved at blive mere og mere normalt så kan jeg fortælle at nitro er blevet efterladt i støvet, elbiler med børste løs motor er langt hurtigere end deres arts fæller på nitro, men nitro har helt sikkert sin charme, så det er lidt efter temperment da bilerne trækker på vidt forskellige måder. nitro er dyrer en el og kan drille noget så frygteligt indtil at man har sat sig 100% ind i hvor dan det hele hænger sammen. De eneste mærker jeg vil anbefale dig hvad enten det er el eller nitro du vælger så står XRAY som det absolute bedste mærke på marked hvad angår kvalitet, ingen andre mærker kan leve op til det der forlader deres fabrik, ellers er der serpent og mugen.resten kan jeg desværre ikke rigtig sige noget særligt posektivt om, har desværre lært det på den hårde måde( har brugt over 200.00 kr på alle de år jeg har kørt ) kvalitet koster penge men det kan kun betale sig at ofre det mere. ellers får du bare en bil der ikke er optimal fra starten og der skal bruges en mindre formue på at få den til at kører ordenligt.
    en 1/18 xray på el kan fås med elpakke til omkring 1700 kr på nitro starter det fra 2100kr.

    just my ten cent


  • #10   12. sep 2006 der skulle have stået 200.000 kr

  • #11   12. sep 2006 hold dig foresten langt væk fra RTR kits da der altid er sparret på noget. Og så skal du bare til at bruge ekstra penge til at skifte del meget kort tid efter modellen er taget i brug....

  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #12   12. sep 2006 Mange tak for svaret kant.
    De ser også spændende ud de X-ray biler, dog synes jeg at størrelsen virker lidt lille, kan godt se de fordele du skriver tror dog jeg ville finde det sjovere at have noget med lidt mere gods i... Hvor forhandler de egentlig x-ray i danmark? hvor man sådan kan se priser på nettet.
    Du skriver at de nye motorer til el er langt hutigere, så man kan sagtens få sådan en offroader til at køre 50-60km/t ved at skifte til en anden motor der koster omkring 500 kr?


  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #13   12. sep 2006 Hmm hvor længe kan sådan en Carson f.eks. egentlig kører på 1 liter nitro?

  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #14   12. sep 2006 Evt en med en masse forstand på el og nitro biler jeg må adde på msn, og stille et par spørgsmål?

  • #15   12. sep 2006 du kan købe xray her www.rcmodel.dk

    for 500 kr kan du sagten få en motor der vil få en str 1/10 bil op på den hastighed. har haft min egen xray mod oppe på over 100kmt det krævede bare en mamba børsteløs motor systen. eneste problem var at ved over 60 kmt så bliver skummet slynget af hjulene...
    med børsteløs system i en 1/10 onroad prof bil med let hed presse bilen til over 100kmt.man skal bare bruge en 3 cellet lipo pakke på 11.1 v men tror ikke der er en factory build bil på marked der kan klare den power i str 1/10 uden at vride bilen i stykker..


  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #16   12. sep 2006 Hehe det lyder lidt avanceret det der.. tror sådan en brushless bil er lidt over mit budget.. Så vidt jeg kan se koster motoren alene fra 3k og opad..

  • #17   13. sep 2006 Et børsteløs kit med regulator og motor koster fra 2500 og op herhjemme.. men kan fåes for 1400 i staterne.. hvis man ikke blivet snuppet i tolden smiley

    Er enig i at Xray er et godt mærke.. men desværre laver de ikke 1:10 el offroadbiler smiley Der er Team Associated overlegne..


  • #18   13. sep 2006 jeg tror kun det er et spørgsmål om tid før at xray også kaster sig ud i 1/10 offroad marked . men de kommer ikke ud med deres modewl før at der er 100 % på at det er en vinder bil de har lavet der kan holde !

Kommentér på:
Hvilken bil? EL vs. Nitro og model?

Annonce