{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

FG 2WD eller 4WD onroad?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Folkens

Jeg har lidt tanker om at anskaffe mig en 4 WD fg onroad bil i 535mm udgaven.

Her kommer så mit spørgsmål... Er der nogen af jer herinde der har en 4 wd onroad som kan sammenligne den mod en 2 wd???

Hvad har i der er FOR en 4wd, og hvad har i der er I MOD en 4 wd?

Debatten er fri så længe den gode tone bliver holdt. smiley

Hilsen

Henning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG 2WD eller 4WD onroad??
  • #2   14. sep 2017 Jeg har en xray 4wd og en 2wd forhjulstukket M-05. Forskellen er i farten. En 4wd kører hurtigt. En 2wd (forhjulstruk) er mere chill. På min 4wd kører jeg spool i front og semi tung diff bag. Den kører helt vildt. Sygt hyrtig og alt det der. Min 2wd forhjulstrukne M-05 er min favorit. Hyggekørsel? Tjaa måske men den er bare griner at køre med. Det er også fedt med 2wd at man kan køre ind i modstandere uden at bagenden ryger rundt. 2wd er fedt og hygge. 4wd er hurtigt og også fedt. smiley

  • #3   15. sep 2017 CROZZ tak for indput. Også det jeg selv tænker. Har kørt en 4wd mini cooper. Vildt sjov bil. Men de nye fg kommer jo med 26ccm og inke 23 ccm som min gamle truck. Tror det må komme an på en prøve... ??

  • #4   15. sep 2017 Christian. Tror ikke man kan sammenligne en 1/10 xray med en 1/5 large scale bil. Det er i min verden to vidt forskellige biler. Men takker for indput. smiley altid fedt at hører andres erfaringer.

  • #5   15. sep 2017 Hvordan en 4wd eller en 2wd opfører sig har vel ikke noget med størrelsen at gøre. Tror godt man kan sammenligne. Det handler jo om traction og styreegenskaber. Det ændre sig jo ikke efter størrelse eller hvad?

  • #6   15. sep 2017 det eneste der er negativt og sig om 4 wd er at man skal efter se remmen tit

  • #7   15. sep 2017 Christian B

    Det skal jeg ikke kunne sige 100% men tror nu at det har noget at sige... det kommer jo også an på om den 4WD man har kører med et center diff også osv.

    Men tror jeg desværre at jeg "bliver nød til" at købe en 4 WD af samme model som min 2WD og prøve mig frem. smiley


  • #8   15. sep 2017 ZipZero

    Hvor tit? vi har en 4WD mini cooper i klubben som driver os til vanvid... den har kørt perfekt. Men lige pludselig så går den som en rally bil i brun sæbe.? jeg er selv inde på at jeg skal kigge den efter i vinter og se om der er noget galt.?


  • #10   15. sep 2017 Crozz

    Det lyder godt... he he det der med at holde sig på banen, det må du fortælle mig rc bil. fordi det ved den ikke... jeg gør hvad jeg kan for at holde den på asfalten men den bliver ved med at kører af.... smiley


  • #11   16. sep 2017 min erfaring er basseret på en leopard "offroad bil " opbygningen er den samme 535
    vi har lavet alt for at der intet støv eller noget kunne komme ind til remmen .
    vi har haft fjernet alle de steder remmen evt. ville ramme ved forskellige belastninger .
    vi lavede justerer-bar rem strammere vi købte nye forbedret remme som er 18 mm bredde istedet for offroad "15 mm" onroad er kun 12 mm
    men remmene kunne ikke holde til tunet motorer og knak remmene flere gange men det store remme som var 18 mm kunne den holde en sæson med tunnet motor .
    har set en del med fg 4 wd onroad have problemer med remmene at de smeltede remhjulene til diffende
    har selv haft en også som jeg kørte med 3 gange men solgte den da den var kedelig og kører med for mig .


  • #12   16. sep 2017 okay ja det kan jeg godt se smiley hmm? jeg må i tænke box. smiley smiley

  • #14   19. sep 2017 Lige et tillægs spørgsmål. hvad bruger i af bremser på jeres 4WD FG biler?

    Bruger i bare diff. bremsen. Eller montere i også en for bremse til forhjulene??

    Jeg mener den burde jo bremse ned på alle 4 hjul bare med diff. bremsen.?




Kommentér på:
FG 2WD eller 4WD onroad??

Annonce