{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.283 visninger | Oprettet:

Holdbarhed Volcano XP4 fra Morfars {{forumTopicSubject}}

Volcano XP4 kan ikke anbefales til børn smiley ...
Som mange fædre har jeg søgt - og valgt en RC bil til vores drenge (7 & 10) år:
Valg faldt på VOLCANO XP4 fra Morfars.

Fin butik - nogle gange ok vejledning. Men ikke denne gang...

Købte 3. stk af Volcano XP4 - en i hver farve smiley og ekstra batt. mv.
Så var der nok til at vi kunne køre sammen - ægte far-sønne hygge.

Min erfaring med denne bil er at den er fin - men ikke til børn.
Den markedsføres som ekstra robust.
Men 3 ud af 4 ture har vi reparationer bag efter.

Vel ok når der rammes kanstene m.v. - ind i mellem.
Men ikke så ofte. Så generelt: den er ikke så robust som der reklameres med.
De knækker meget ofte præcist samme sted på bundpladen hvor hjulophænget sidder. PRÆCIS samme sted - hver gang.

Så søger du bil til børn: søg videre .... Volcano er er sjov at køre - kører godt på asfalt og græs - og med pæn fart. Køb ordentlige batterier (ikke de medfølgende fra Morfars) og der er meget sjov i den.... men børn kan den ikke holde til ret længe....

Vh. Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holdbarhed Volcano XP4 fra Morfars
  • #2   30. okt 2017 Fedt du advarer, thumbs up

  • #3   30. okt 2017 Overvejede selv at prøve en på et tidspunkt men de fleste der havde erfaringer med den var enten at bundpladen knækkede eller den plade som du har knækket.

    Et godt tip hvis du vil have en god begynder. Køb traxxas. Ved godt de er lidt dyrere men deres xl5 serie fåes Helt ned i 1600 for en helt ny og så får du aldrig de samme problemer


  • #4   30. okt 2017 en wltoys 969 er meget holdbar
    tyrede min ned fra min køjeseng, og der skete ikke noget med den
    men tak for advarslen!


  • #5   30. okt 2017 Tak Me Gusta.

    Vil gerne tilføje at jeg har fået rigtig fin service hos Morfars.
    Og de har tilbudt at se på bilerne.... og at de ikke oplever et generelt problem som jeg beskriver.
    Men det er svært - hvor meget kan man forvente at ting holder smiley

    Min egen bil er oven i dette begyndt at knase i styreservo - og derfor sidder jeg lige nu og overvejer om jeg skal skifte model/mærke.

    Der er en masse råd i denne tråd:
    http://www.rcgalleri.dk/forum/generel-diskussion/149705-koeb_af_offroad_til_9aarig

    Tror jeg lader mig inspirere af dette....

    Vh.
    Jens


  • #6   31. okt 2017 Køb heller ikke en Ranger fra morfars.dk de holder heller ikke. køb istedet en traxxas eller Hpi, ja lidt dyrere men mere holdbare...

  • #7   31. okt 2017 Hvis jeg fik en krone for hver gang folk skrev herinde om skuffelserne ved at købe billige biler lavet af kinesisk atomaffald...

    Gutter, læs lidt om sagerne før i køber, og snup en traxxas istedet!


  • #8   31. okt 2017 Hej JimmyH.
    Enig - go ide at læse om andres tests og erfaringer.
    Troede jeg egentlig også jeg havde gjort - men det er ikke let at finde nogen som eks. skriver skidt om Volcano.... eller i det hele taget omtaler den, andre end Morfars selv smiley - måske kigger jeg de forkerte steder.
    Så derfor valgte jeg at dele min erfaring.

    Overvejer at skifte min egen til en Traxxas stampede 4x4 vxl....

    Hvis nogen har link til kritisk test af denne, så post gerne smiley
    Har læst lidt om lidt varme og høj pris, men ellers at de er en ok bil.... ???


  • #9   31. okt 2017 Har selv købt en Hpi Firestorm brushless efter jeg blev træt af morfars.dk biler og har en kammerat som købte en traxxas rustler brushless begge biler et super godt valg. Man skal dog lige være klar på at de er baghjulstrukken. Men det vender man sig hurtigt til

  • #10   31. okt 2017 En pede er et rigtigt fint valg, og den holder fint til solide tæsk.

    Hvis man vælger en bandit/rustler eller slash 2wd får man en endnu mere holdbar bil, som selv børn næsten ikke kan splitte ad selv om de prøver.



  • #11   31. okt 2017 Hvad med:
    Arrma Kraton 6Sv2 BLX ??
    https://wheelspinmodels.co.uk/i/264984/

    Vh.
    Jens


  • #12   31. okt 2017 Brug en time eller 2 på at se aussie rc og Urc igennem på youtube. Så får du at se hvad der holder.

    Urc kanalen laver tests af de mest kendte mærker som Hpi,traxxas og kyosho og prøver ofte at splitte bilerne af for at man kan se hvor grænsen går for den enkelte.

    Aussie tester alle de nye som Arrma og ofte de nyeste fra hobbyking også.

    Husk dog aaaaltid at tjekke reservedelsudvalget i dk eller Europa. Har selv valgt et par biler fra igennem tiden udelukkende på grund af dele har været alt for svære at få dele til


  • #13   31. okt 2017 Arrma kraton er en ufattelig god bil forresten.

  • #14   31. okt 2017 Generelt egner kantsten sig ikke specielt godt til RC. Jeg ville nok finde et andet sted at køre, eller køre med langsommere biler. Det er der sikkert delte meninger om, men det er en opskrift, som har virket fint for mig og mine børn.

  • #15   1. nov 2017 Vil også sige at kørestedet betyde meget - Har et par billige biler til mine drenge, som der ikke har været en eneste fejl på i de første 2 måneder - Selvom de får lov til at slå en del kolbøtter henover flyvhopperne herhjemme. Men 10 minutter på en indendørs bane med træ bander og træ flyvhop - Så var begge hjulophæng ødelagt - Nye alu dele er dog bestilt smiley



Kommentér på:
Holdbarhed Volcano XP4 fra Morfars

Annonce