713 visninger
|
Oprettet:
20. dec 2004 Følger: 108 Følgere: 106 RC-enheder: 27 Emner: 20 Svar: 157
hvad er den mest brugte touring car {{forumTopicSubject}}
vil til at køre lidt indendørs men hvilken bil er ok og ikke alt for dyre, har selv en hpi rs4 pro men er ikke den nemmeste at skaffe dele til mere plus en schumacher, vil gerne ha noget der er til at skaffe dele til lidt endnu, hvad kører i med
nov 2004
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 2 Emner: 11 Svar: 298
jeg har sikkert ikke stavet det rigtigt..
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.467
Xray.
Tamiya.
Hotbodies.
Yokomo.
Associated. (kan være lidt svære at få dele til - alt efter hvor man bor).
Kører selv tamiya og har aldrig været i en situation hvor jeg ikke kunne få dele.
Hvor skal du køre henne?
mar 2004
Følger: 25 Følgere: 24 RC-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 140
Xray: Nyeste model hedder T2 '007, og er lige kommet på gaden. Den afløser T2, som stadig er en kanon konkurrencedygtig bil. Der er også kommet en T2R, som er billigudgaven af T2 - jeg har haft en i hånden, og den virker på ingen måde billig - virker som et rigtigt godt køb!
Tamiya: 41X serien er med rem mens Evo serien er kardanbiler. Jeg vil klart anbefale rem. Nyeste model er 415 MSX. Undgå den model der hedder Marc Reinhard - den skulle ikke være nem at få til at gå godt.
HotBodies: Cyclone er regerende Europa- og verdensmester, så den er i top. Der kører ikke så man ge i DK, men det skulle være til at få dele til den. Der er vist lavet en billig version af den (ligesom Xray T2R), men jeg har ikke set den.
Yokomo: Hedder vist nok CGM i nyeste model. Konkurrencedygtig på niveau med de andre.
Associated: Indbegrebet af kardanbil. Bedste køb efter min mening er TC4 Team, da Factory Team bilen er ret svær at få til at go godt og hurtigt på samme tid. Pelle Martin har et par stykker til salg på RaceRC.dk, og ham kan man roligt handle med! Hvis det ska lvære Associated, er det måske en ide at vente til TC5 kommer i det nye år - det er deres første rembil, og prototypens resultater ser lovende ud.
... og så lige dem der manglede på listen:
Corally: Nyeste hedder RDX, og er nok den bil der køres mest med i DK. Den er meget populær i Sønderjylland og på Fyn. Jonas Kærup vandt DRCMU 1 med en lettere opgraderet udgave (prototype) for nyligt.
Schumacher: Nyeste model hedder MI2 EC, og er fuldt niveau med de andre biler. Der kører mange af dem i Århus, og de er altid med fremme. Den foregående model MI2 er også et fint køb.
Jeg har selv lige fået den nye Xray T2 '007 hjem, men indtil den er samlet racer jeg glad videre med T2'eren.
Det var en lang smøre - håber du kan bruge det til noget!
VH Poul Steen
dec 2004
Følger: 108 Følgere: 106 RC-enheder: 27 Emner: 20 Svar: 157
hvad er den mest brugte touring car