{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Ang. batterier. Og ESC {{forumTopicSubject}}

Der er lige nogen forskellige spørgsmål smiley

1. Er der meget stor forskel på de enkelte batt. man selv loder sammen og så på de racing packs man kan købe?

2: Og hvad betyder det ned at de er machede?

3. Jeg har det problem (hvis det er det) at min bil den begynder ligesom at hakke idet når jeg har kørt omkring 15min. jeg er så i tvivl om det er fordi mine batterier er flade eller om det er min esc der slår fra for den bliver MEGA varm (og jeg mener overdrevet varm).
Håber i kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. batterier. Og ESC
  • #1   20. dec 2006 1. Både ja og nej. Man kan sagtens købe super gode færdig loddede batterier, men hold dig fra stick packs (hvis du vil ha´ gode batterier).
    2. Det betyder at spec´ene er ens på alle cellerne. Dvs. volt, ampere, køre tid og indre modstand er meget ens på alle celler. Det gør at der er mere og ensartet punch, i længere tid.
    3. Hvis din esc bliver så varm, så er det sq ligegyldigt om der er mere strøm på batteriet! Esc´en skal helst ikke blive mere end håndlun, ellers er det tegn på overbelastning.


  • #2   20. dec 2006 Jeg vil sige at de batterier der er færdig loddet ikke kan måle sig med dem man selv lodder. Det hænger så også sammen med at de fleste sæt batterier man selv lodder er matchede, hvilket gir noget mere power end umatchede.
    Når man matchere cellerne, betyder det rigtigt nok at hver enkel celle er ens i hele pakken. Men matchning indebære også hvordan producenten har "zappet" batterierne for at få mere power ud af dem. Der har de forskellige producenter måder at gøre det på.
    Din speedo har helt sikkert en termocsikring indbygget og det er den der giver dig problemer. Men 15min køretid er også lige i overkanten mm. du køre med en standard motor. Normalt køre man jo kun 5.min af gange, så jeg vil foreslå dig at køre max 8-10.min også holde en lille pause.

    Held og lykke med det smiley


  • #3   21. dec 2006 Michael P - De "gode" færdig loddet jeg har i tankene er eks. fusion power. Dem ville jeg mene er fuldt på højde med dem du har i tankerne, da de er pushede og matchede og hvad det ellers hedder.
    http://www.fusionbatteries.com/


  • #4   22. dec 2006 Ja peter, der bliver vi nok ikke enige lige med det samme. De Fusion power du snakker om har da en ok volt og sek, meen...

  • #5   22. dec 2006 Vi er skam helt enige. Det var bare for at understrege at der er flere firmaer, der lodder dem for mer pris.

Kommentér på:
Ang. batterier. Og ESC

Annonce