{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Søger lidt gode råd mht Rc bil til 8årig {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg købte en brugt losi 8 1/14 til min søn for 6md siden. Han har hurtig fået styr på gas, styring mv, så bilen bliver flittig brugt.

Nu de sidste par md syntes jeg efterhånden, at hver gang han kører, ja så går der noget i stykker. Enten tandhjul som bliver børstet, defekt servo, løs aksel, nye dæk, trækaksler mv. Tror efterhånden jeg har brugt 1500kr i dele....

Nu er servoen stået af, og jeg er lidt i tvivl om vi/jeg skal forsætte med at putte penge i den eller finde noget andet.
Findes der nogle andre biler, som er bedre bygget og kan holde til mere tæsk end Losien?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger lidt gode råd mht Rc bil til 8årig
  • #1   28. jul 2018 Den bette losi er dårlig i forhold til de større str så en losi i str 1/10 eller 1/8 de holder bare men alle dele bliver jo slidt med tiden lige som med en rigtig 1/1 bil smiley

  • #2   28. jul 2018 JA er godt klar over at alt bliver slidt. Syntes bare snart at vi har skiftet alt på den bil. Vi/jeg har hvertfald skruet mere end han har kørt. Det var mere om det var standarden på kvaliteten eller chaufføren var for dårlig. Det er jo klar, at når man kysser en kantsten, så koster det!

  • #3   28. jul 2018 Nu mere du køre nu mere slid men lige den model er ikke så god derfor du skal op i str for at få noget der kan holde bedre .

  • #4   28. jul 2018 Sådanne er det jo med Rc hobbyen.. de fleste dele er af plast jo og den bliver sikkert kørt som var den stjålet smiley .. jeg har på de sidste 2 måneder lagt næsten 2000 i dele til min Losi scte ten tlr ... og ingen af delene er EL.. det er plast dele.. og bilen har kørt knap 3 gange .. hehe

    men om han køre cross, eller gokart eller rc.. tingne bliver slidt og går i stykker...

    op med humøret gamle.. i det mindste har han en sund hobby !


  • #5   28. jul 2018 tror du ikke bare der skal lidt opgraderinger til . jeg ved at ud af boksen er de ikke ret stærke .

  • #6   28. jul 2018 Traxxas rustler eller slash 4x4. De holder til mange børneprygl

  • #7   29. jul 2018 Selv om jeg alt tid vil anbefale traxxas så tro jeg ikke den kommer til og holde breder ind losi
    så nok heller om i noget 1:8 eller 1:10


  • #8   29. jul 2018 Tingene vil gå i stykker det ved vi vist alle, men når det er sagt så er lige denne bil, en rigtig god bil, men ikke særlig holdbar, hvis der bliver ramt ting, så er det eneste at gøre at skifte de udsatte dele ud til alluminiums og kulfiber dele, men det er en dyr affære til den bil.
    Min datter på 6 lærte at køre med en Traxxas slash 4*4 og det er utroligt hvad de kan holde til, og så er der hjælpestyring på.
    Ville prøve med en sådan bil.
    Men pas på med ikke at købe den for dyrt, max 2000kr med alt, og helst nogle batterier og lidt extra med i handlen.
    Der er desværre nogle der tror de er guld værd. Men du burde kunne finde en fin en til 2000kr bare husk der skal være deres orginale fjernstyrings anlæg med bilen, med TSM styring, så har du en bil der køre meget mere end du skal skrue.


  • #9   29. jul 2018 Hvad er jeres generelle holdning til at købe brugt? Er det ikke no-go?

  • #10   29. jul 2018 jeg personligt har ikke noget imod at købe brugt og det er som med så meget andet man køber brugt husk nu at bruge den sunde fornuft så man ikke bliver snydt vælg som regel ( hvis det er en enhed ) at hente den selv og se den køre hvis den er rtr

  • #11   29. jul 2018 Køber rigtig meget brugt, og er meget tilfreds..
    Vil klart hellere give ca halv pris for noget der ikk er brugt meget og fungere perfekt.....

    Ang Losi mini 8ight, så har min kammerat og jeg kørt med den i over 5 år nu..
    Det er en fantastisk fed lille bil, men den skal opgraderes for den holder..
    Vi har opgradet dem med:
    Andet motorsæt med tyk axel
    Stål pinion og Spurgear
    Alu Upright
    Cvd axler front
    Alu tårne
    Savox servo

    Ja det er mange dele, men vi knækker heller ikk rigtig noget mere..

    Men syntes klart at den er en rigtig baneracer og ikk en basher...

    Ville nok osse anbefale noget Traxxas 1/16 eller 1/10
    Det er plastik biler der kan gi sig meget når de rammer noget, og billige i reservedele hos Feks trisdan.dk....
    Og funfaktor er helt i top, vi kører osse selv 1/16 Summit og den er holdbar og super skæg og hurtig nok på 2s lipo så skåner du osse hele drivlinen og bilen, istedet for 3 s lipo det splitter bilen ad i længden....
    Hilsen Thomas


    profilbillede
  • #12   29. jul 2018 Jeg køber næste altid brugt
    købe kun ny vis jeg ikke kan få en bil brugt


  • #13   29. jul 2018 du skal også tænke på jo bedre han bliver til at styre den jo mere udfordrer han også materiellet .
    og når det går galt idag kører han jo meget hurtigere en han gjorde i starten .
    så det er også helt klart fordi han er blevet bedre til at styre den .
    men ta på bane og race der det koster self nogle dele men der holder man sig mere inden for liniere .
    og hygger med de andre gutter .

    og jeg køber helst kun nyt .
    så ved jeg hvad jeg køber .


  • #14   29. jul 2018 Hvis du er godt til at fikse biler selv, så kan man fint købe brugt.

    Men både jeg selv, og også bekendte har virkrlig fået købt katten i sækken nogle gange, hvor hvis du får brug for hjælp eller service, så er det betaling ved kasse 1.

    I holte er de flinke til at hjælpe med de biler jeg har købt der, men mine brugte indkøb vil de have penge for når de er på værkstedet, og det er fair nok.

    Men når jeg regner lidt på mine traxxas biler, så har nogle af de brugte biler været dyere end de nye, når man regner det hele sammen.


  • #15   29. jul 2018 vis man gå ind på https://morfars.dk
    Og ind under den bil man har så har de mange god videoer hvor de vis hvordan man laver sin bil


  • #18   29. jul 2018 Hvis jeg i første omgang udskifter servoen, hvilken passer så ind? Kører de standard mål?

    Den som sidder nu er: LosB0883


  • #19   29. jul 2018 Lars du kan bruge Savox 1250 mg den passer lige i....
    Har osse en hitec, skriver nummer på den senere, den er billigere end savoxen.


  • #20   29. jul 2018 Hitec hs 225 mg.. smiley

  • #21   3. aug 2018 Turbo T - hvilken motor med tykkere aksel kan du anbefale til mini 8? Min aksel er lige knækket for anden gang smiley

  • #22   3. aug 2018 Kører du med 2s lipo...

  • #23   3. aug 2018 Ja kører 2S.

  • #24   3. aug 2018 Jeg har sat denne motor fra aliexpress i alle mine mini 8ights
    Den kan lige præsis sidde i..

    Og der er en del mere power end std motor...
    Ja standert motor knækker axlen, har ca knækket 10 motor....:-(

    Og så køre jeg med stålspur og stål pinion så kan du kører problem fri i mange år smiley

    Jeg har nye motor på lager hvis du vil købe..


    profilbillede
Kommentér på:
Søger lidt gode råd mht Rc bil til 8årig

Annonce