Hjælp med nitro! {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået mig en nitro båd, og jeg vil vide alt jeg kan om nitro motorer
Ok
REQUIRES:
Glow Fuel with AT LEAST 18% Lubricant Content and 5%-20% Nitromethane Content.
Spg 1: hvad er Glow fuel? Og hvad er Glow?
Fortæl hvad den skal bruges til
spg 2: Den har - Preinstalled glow plug: Men hvad er det?
Spg 3: Jeg har haft el både og el biler: Men hvordan fungerer en speed controller på Nitro motor? Kan man overhovedet bruge en esc?
spg 4: To servoer: Den ene skal sættes til roret, men hvor skal den anden sættes? Til motoren, men hvad er det nøjagtigt den gør?
Tak
Mvh Simon
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 36 Svar: 775
Altså nogen nitro methan af en art.. 10% - 25%
2. Preinstalled glowplug betyder bare at der sidder et gløderør i når du køber bilen. sådan at du ikke også skal ud og finde sådan et.
3. ved jeg sq ikke rigtigt.. ;o)
4. den anden servo er tilsluttet din karburator, som jo styrer hvor meget luft/benzin motoren får. det servo'en gør er at den drejer simpelhen gasspjældet på din karburator og derved kan den suge mere luft og dermed mere benzin ind.
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.467
glow=glød, glødrøret har el lille tråd, som en pærer der gløder når nan sætter strøm til (fungerer som tændrør i denne type motor)
Preinstalled glow, betyde at gløderøret allerede er installeret!
Esc bruges kun på el biler/både/fly istedet sætter en servo til kaburatoren som åbner lukker et spjæld der styrer luft/brandstof blandingen! jo mere spjældet er åbent jo højre omdrejninger vil motoren tage.
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 2 Emner: 58 Svar: 289
Men en ting til. Nu er der sådan en glødetråd? er det lidt det samme som et tændrør? Jeg forstår ikke hetl om der skal to slags nitro til, altså til selve motoren og noget til glow pigén.
Når der så står: Glow Fuel with AT LEAST 18% Lubricant Content and 5%-20% Nitromethane Content.= Det er også lidt pga engelsk ikke er så godt: Men betyder det så, at jeg SKAL have fuel over 18%? hvorfor skriver de så 5-20%
sep 2004
kun en slags brændstof skal du bruge.
gløderøret fungerer lidt på samme måde som tændrøret i en rigtig bil!
jul 2004
De 18% er noget smørende af en art, formentlig olie. Men det tror jeg ikke du skal tænke så meget over..
De 5% - 20% er nitro inholdet i benzinen.. benzinen er en blanding af Methanol og nitromethan. de % du kan se er hvor meget nitromethan der er i methanolen. du skal bare køre på 16% så går det ikke helt galt.
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 2 Emner: 58 Svar: 289
sep 2004
jul 2004
sep 2004
Hjælp med nitro!