{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

MHZ skrog.. What to choose? {{forumTopicSubject}}

Goddag folkens.

Ny profil, men gammel ræv her inde smiley

Har vi nogle båd-kyndige folk her inde, eller evt nogen der kender til nogle forum sider som er værd at besøge? Har googlet en del, men ikke fundet noget dansk.
Og jeg er ikke på facebook, så det er heller ikke en mulighed.

Sagen er den at jeg har bestilt et MHZ Mystic skrog. 1138mm længde. I C-AFK.
Men jeg bliver da lidt i tvivl om det er for stor en skude eller forkert materiale valg?

Vil nummeret mindre være klogere? Der er en betragtelig prisforskel, både på skrog og på delene der hører sig til!
Og er Aramid-kulfiber blandingen bedre end ren kulfiber?

Syntes umiddelbart ikke jeg har set særligt mange i 1380mm. men en god portion i 1140mm.

What to do?
Jeg kan nå at ændre min ordre endnu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MHZ skrog.. What to choose?
  • #1   5. jan 2019 Jeg kender ikke den blanding, men aramid bruges til beskyttelse i noget mcbeklædning, det er meget stærkt og har en god fleksibilitet, så jeg vil tro at det er en god blanding, hvis man vil have slagsstyrke og et fleksibelt skrog.
    Om det ene eller andet er bedst i rc verdenen ved jeg desværre ikke.


  • #2   5. jan 2019 Hey Frank
    Hvis du ikke har nogen erfaring med cats, bør du nok vælge det lille skrog og køb det i glasfiber ( gfk ).
    Der er nogle tyske hjemmesider som er ganske fremragende.
    Mvh Brian


  • #3   5. jan 2019 Brian
    Jeg er ligesom frank lidt nysgerrig på, hvad forskellen er på blandingen og den rene fiber. Hvis du lige sad med de guldkorn, når nu du anbefaler gfk


  • #4   5. jan 2019 Hej Brian.

    Jeg har ingen erfaring med catamaraner, men jeg har erfaring med at arbejde i begge dele, så det afskrækker mig ikke på den konto.
    Men du tænker måske på holdbarheden ved eventuelle uheld?


  • #5   5. jan 2019 Hey
    Der er ingen forskel for dig hvilken type du vælger, det er det samme at arbejde i.
    CFK er ren Carbon, stift og hårdt, sprødt. ikke godt til skrog
    CAFK er aramid og carbon som er vævet sammen, super stærkt og kan gi sig, det er også det mest almindelige ud over glasfiber.
    Bestil også et ekstra låg med det samme, det kommer til at knække hvis du skal sejle stærkt, dette ka du få i ren aramid som er gps og sender venligt.
    Mvh Brian



  • #6   5. jan 2019 Hej Brian.

    Jamen så lader jeg ordren stå som den er, for det lader til at jeg har valgt det rette så ??

    Ekstra låg i aramid. Det er hermed noteret ??
    Et par luft indtag kan ryge med også så. Det skal den da have smiley

    Tak for afklaringen og tippet ??

    Mvh. Frank


  • #7   5. jan 2019 Hej Frank
    Hva havde du tænkt dig af motore, esc, lipoer


  • #8   5. jan 2019 Hej Brian.

    Uha det har jeg slet ikke overvejet endnu.
    Men der er jo en masse muligheder.

    Jeg går ikke på kompromis med kvaliteten, men jeg gider heller ikke betale 3 gange så meget for toppen af poppen, hvis det bare er navnet der koster det.
    Hovedsagen er at det skal være holdbart, minimal vedligeholdelse og ikke mindst overdimensioneret så det ikke skal presses 100%

    Jeg er ikke en fart tosse. Så jeg forventer ikke en raket. Først og fremmest skal den gå godt og stabilt og ligge lækkert på vandet.

    Mvh. Frank


Kommentér på:
MHZ skrog.. What to choose?

Annonce