{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Indkøring Nitro% vs normal Nitro% {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst flere steder, at man anbefaler at indkøre biler med samme nitro%, som man har tænkt sig at køre med fremover.

Nu har jeg lige læst manualen til SH .28 pro motoren, og den anbefaler max.20% nitro til indkøring og derefter kan man gå op til max.30%.

Jeg vælger helt klart at følge manualen, så jeg har tænkt mig at indkøre med 16%, og senere skifte til 25% nitro.

Manualen anbefaler også 10-14% olieindhold. Det indkøringsbrændstof jeg har set hos iccom.dk indeholder 18% olie, men mere olie kan vel ikke skade, eller hvad? Jeg vil gerne følge manualen til punkt og prikke, men vil også tilkøre bilen med tilkøringsbrændstof, da jeg hørt, at den ikke tager så nemt skade hvis man uheldigvis får leanet den lidt for meget, for tidligt. Eller man kommer til at give for meget gas i starten!

Hvad siger I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkøring Nitro% vs normal Nitro%
  • #1   30. apr 2007 Jeg kørte alle mine motorer til på samme antal % som jeg senere ville bruge ...

    Det stod også i min manual .. Men man kan gøre det på begge måder .. Jeg synes bare det er mere besværligt at bruge 2 forskellige antal procenter ..

    Det med olieindholdet gør ingen forskel hvis der er mere olie i .. Jeg er sådan set ligeglad med olieindhold osv. Jeg kører bare på Sidewinder , Model Technics eller black demon .. Jeg vil helst køre med Model Technics Qwikspeed på en stor motor ..


  • #2   30. apr 2007 Tak for svaret - ass-ger.

    Min bror har 1L tilbage af 16% indkøringsbrændstof, så jeg vil bruge det, inden jeg skifter til 25%.


  • #3   30. apr 2007 Philip W det forstod jeg ikke helt ..

    Din motor yder bedst hvis man tilkører på det antal % man vil køre på ..

    F.eks. man tilkører på 25% og kører derefter altid på 30% ..

    Det er to modsætninger ..


  • #4   30. apr 2007 Den forstod jeg heller ikke helt, Philip W!

    Det kan godt være at folk synes, det lyder smart og fornuftigt at indkøre med samme % som man sidenhen vil køre på (også mig), men når min manual siger max 20% til indkøring og derefter max 30%, så vælger jeg at følge det! Det må være nogen, der har forstand på det, der har skrevet manualen smiley


Kommentér på:
Indkøring Nitro% vs normal Nitro%

Annonce