430 visninger
|
Oprettet:
el-bil? Hvilken er bedst {{forumTopicSubject}}
Hvilken el-bil er bedst at købe?
Jeg er helt ny på dette område så vil gerne have noget proff. hjælp.
Den skal helst kunne bruges til at drifte med.
Jeg ved ikke om man både kan få onroad og offroad i en og samme bil.
jul 2005
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 3 Emner: 26 Svar: 263
nov 2005
Følger: 130 Følgere: 138 RC-enheder: 16 Svar: 176
http://www.morfars.dk/rc/hbx-evo-p-1627.html
en Tamiya TT-01, meget holdbar, også meget nem at samle. udmærket til drift
(link fjernet)
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 26
Og de kan selvfølgelig opgraderes med større motor osv.?
nov 2005
nov 2005
maj 2007
nov 2005
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
nov 2005
jeg har både TT-01 og Yokomo, og synes også Yokomo er bedst, men skruerne er noget rigtigt ged og skal skiftes til titanium fra start af.
en TT-01 er også god, men har ikke nogen justerings muligheder fra start af, men så er det bare at købe det
alle biler kan drifte
nov 2005
men den er rigtig fed at drifte med når man en gang har fået den samlet.
men jeg ville sige at starte med en TT-01 ville ikke være en dårlig ide, og så når man har haft den i et stykke tid og har fundet ud af om det er dét man vil, så kan man købe en Yokomo drift package
mar 2005
Den er skam okay, men der er da en del ting som jeg ikke bryder mig om. F.eks GPM´s dele som er lavet til bilen, men slet ikke passer.
Yokomo ER en dyr bil, men som sagt er det toppen af poppen. Det er jo en Touring Car der er blevet lavet en smule om. Så der er mulighed for at indstille ALT man kan ønske sig. Hvilket er et kæmpe plus inden for drift. Og nu bliver der jo sagt at det ikke er det bedste at starte med en yokomo. Jeg startede selv med en yokomo og vidste ikke hvad der var hoved og røv på bilen, men i dag kender jeg bilen fra ende til anden og har flittigt brugt den. Af indstillingsmulighederne så købte jeg min som samlesæt hvor der stod hvor lange de forskellige tie-rods skulle være. Så var de alle i den angivne længde så stod bilen i 100% neutral position. Derefter når man har lært at styre bilen så stiller man lidt på en ting og tester igen. Indtil man finder det sted hvor man synes bilen drifter godt.
Da der jo findes mange 4wd RC-biler så vil der være mindst lige så mange meninger om hvilken bil der er bedst. Så du vil få et nye svar alt efter hvem du spørger.
Jeg kan kun henvise dig til rcdrift.dk hvor der efterhånden er en del som virkelig har styr på drifting. Jeg har prøvet at lave en liste over gode og dårlige ting ved de forskellige biler, men det er lidt svært når jeg ikke selv har prøvet alle de forskellige biler der er på markedet.
nov 2005
så jeg vil sige TT-01 som begynder drift bil
men hvis du rigtig savler bare ved at se en lille film med nogen der drifter, så er Yokomo's drift package lige sagen
Jacob rcdrift.dk . man skal også helst bruge Tamiya's egne dele til deres biler, det holder og passer og der er ikke noget at sige. jeg har dog brugt GPM til nogen af mine biler, men det passer okay fint til. men jeg går stadig ind for Tamiya
mar 2005
Min kammerat der kører med TT-01 vil også have noget andet styrtøj til hans og kiggede på GPM som morfars sælger, men der var vist store problemer med at få det til at passe så han gik ned til den lokale Tamiya forhandler og gav omkring 350kr for styrtøj istedet.
Så Tamiya er heller ikke helt billigt.
Og jeg glemte helt at skrive i mit andet svar at jeg kun kan give dig ret mht. skruer til Yokomo. De er alt for bløde og burde blive skiftet ud med det samme.
maj 2007
nov 2005
og skruerne, ja de er bløde... jeg vil også have skiftet mine ud fra start af, hvis jeg havde vidst de var sådan. men skal have et set titaniumsskruer på et tidspunkt
el-bil? Hvilken er bedst