{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
475 visninger | Oprettet:

HPI bullet problem {{forumTopicSubject}}

Hej

Mangler lidt hjælp, så vil gerne have nogle input smiley

Her en HPI bullet på EL. Når jeg giver fuld speed eller bremser hårdt ned, siger den nogle knæk lyde.
Har tjekket hjullejre, skiftet spur hjul med pads og det hele, tjekket front diff og synes det så ok ud.
Det skete efter vi lavede lidt nogle gode stunts med bilen, hop og lidt flips.

Er der nogen der har en anelse om hvad det kan være?

Vh Jakob


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HPI bullet problem
  • #1   31. mar 2019 på erevo er det diff tand hjul og det tandhjul som drejer diffet rundt som er slidt


  • #2   31. mar 2019 Har selv haft samme lyd på min Bullet, men der var det inputgear der var gået pga forkert justering med shims.
    Men hvis du har haft diffet skilt ad og alt så ok ud, så ville jeg tjekke om det er shimset rigtige op mellem inputgear og diff.
    Hvis du kan rykke diffet fra side til side skal du ligge shims (12×15×0.25) på udvendig side af lejerne, så du får inputgear og diff til at sidde så tæt som muligt UDEN at det på nogen måde går stramt.
    Håber den her smørre giver lidt mening.


  • #3   1. apr 2019 Diff i Bullet er kendt for at være sårbare, især på 3s. Du kan få et hærdet gearsæt til WR8 der passer på.

  • #4   1. apr 2019 Takker for svarene. Det var nemlig på 3s det gik helt galt smiley
    Jeg prøver lige at skille for og bag diff ad og ser om ikke jeg kan finde fejlen der.
    Vh Jakob


Kommentér på:
HPI bullet problem

Annonce