{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Benzin eller Nitro.... ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har i en tid overvejet at købe nyt elektro-onroad chassis. Men i min søgen på Internettet er jeg måske blevet lidt mere interesseret i at købe en brændstof-bil.

Jeg kan se at nitro-biler er billigere end benzin-biler, men er de ligeså gode ?? Jeg kender en, som har en benzin-bil og han sagde at der var mere vedligeholdelse med en nitro-bil.

Jeg har kigget på nogle 1:5 biler fra Carson, fx en Mercedes AMG, som koster ca. 4500 kroner ved køb fra Tyskland ( http://www.happysale.dk/product_info.php?cPath=55&products_id=586)

Er det en god bil eller er benzin/nitro-biler noget som nybegyndere slet ikke skal begynde at rode med ??

Det skal siges at jeg er villig til at ofre tid på vedligeholdelse osv.

// Jakob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin eller Nitro.... ??
  • #1   17. maj 2007 Carson er en fin bil at begynde med.

En af de ting jeg kan lide ved min benzin bil er at den er STOR, så jeg skal ikke bruge lup for at se delene, ligesom det er til at komme til, når der skal skrues.

Derudover, så er holdbarheden af en ordentlig vedligeholdt bensinmotor MEGET bedre end den er for en Nitro, ligesom renovering bare er en stempelring til meget rimelig pris, og ikke kræver nyt stempel/foring, som det gør på Nitro.
    Tændrør har også, efter min erfaring, en meget længere levetid end gløderør, men hav ALTID ekstra tændrør med i værktøjskassen.

Ok: reservedele til bilen er stadig ret dyre, men der er Carson i den billigere ende.
    Tun/Opgraderingsdele er også i den dyre ende, og med 100% Alu opdateringer ender en 1/5'er nemt på den forkerte side af kr. 10.000

Hvis du vil køre Race, så skal du regne med at en Carson ikke hænger på de andre mærkers Competition biler, men OK. En RS5 eller FG EVO 07 ligger på over kr. 20.000 uden elektronik...

Du kan ofte købe brugte dæk af racer kørerne, som stadig er fine til leg, men ikke længere kan bruges, hvis man vil vinde løb.
    Brugte dæk ses ofte på http://www.ebay.de

Vær opmærksom på at en Benzin onroad kræver PLADS.

En anden ulæmpe er vægten og størrelsen, den er ikke nem at transportere, hvis man skal med bus og tog.
    En "Rejsekuffert" med bil + rc + benz + dele + værktøj kommer let til at veje 20-25 kg. Og den er vel minimum 90cm*60cm*60cm

• #2   17. maj 2007 Jeg har en Benzin off-roader, og vil aldrig skifte til Nitro.

Kommentér på:
Benzin eller Nitro.... ??

Annonce