{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

FG MARDER (BRUTALIS 2.0 {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde.
Her er hun så, min lille ny som har været et stykke tid undervejs. Ca. 2 år undervejs
Hun begyndte sin transformering efter at hun blev købt sammen med en anden marder.
Bilen var rigtig godt medtaget, og valgte derfor at bygge en marder som skulle være en kopi af min gamle marder (BRUTALIS kendt og berygtet fra 2007 til 2010 R.I.P). Dog ville jeg denne gang lave den som det var meningen at jeg ville havde lavet (BRUTALIS), men som aldrig blev til noget grundet noget der hedder økonomi??? Nogen der ved hvad det er inde for RC verden???

Nå men den lille ny startede med en total! Adskillelse, og jeg ville så gå igennem alt for at se hvad som var ”i stykker/slidt”, det var en HEL del skal jeg så hilse at sige. (Se billedet på det gamle diff.)

Som det altid er med denne hobby, så er det meget let at klikke sig væk på nettet, og derved får du en RC-bil som koster mere end den er værd.

Dog var jeg så heldig stillet at jeg igennem årene har samlet en ”lille” bunke nye, og gamle/brugte reservedele. Derved har jeg så kunne opbygge den som jeg ville. Meeeeen man er jo aldrig heeelt tilfreds, så der kommer nok nogle opdateringer (ca. hver 14. dag) (nej da, jeg har IKKE taget skade af at være MS WINDOWS bruger siden starten af 90´erne). Men ”alt bliver jo bedre med opdateringer” citat Bill Gates. ??

Herunder kan i læse lidt om hvad jeg har byttet/fremstillet.

Motoren er en original delvis ny Zenoah 26 cc motor (utunet), dog med poleret udstødningsport, og riflet indsugningsport (forsøg på hjemmelavet tuning) ??. Dermed er hun nok lidt mere medgørlig end BRUTALIS (30.5 cc HLH tunet motor) var.
Std. WT603B karburator. Udstødning er modificeret med et større udstødningsrør i enden.

Dele udbyttet/opgraderet/lir ??

Ny karosse. (købt)
Alu uprigt foran. (lagervare)
Nye lautherbacher Støddæmpere hele vejen rundt. (købt)
Nye Rustfrie stål hjulaksler foran (købt/lir)
Nyt Skivebremse sæt foran (lagervare)
Nye ”Vandtætte” gas/brems og bremse 20 kg servo model kina (virker perfekt har købt 15 stykker nu, ikke en eneste har fejlet.) (lagervare)
Ny ”vandtæt”(conformal coated) modtager Futaba R2104GF (Lager vare)
Kulfiber (hjemmelavet) modtager box holder m. quick mount (lir)
Egen designet modtager boks 3D printet i PLA
Nyt 4000 mAh MAXRAM batteri (købt)
Ny Tændrørs beskyttelse plade (købt)
Ny 26 cc Zenoah cyl. (lagervare)
Nyt 26 cc stempel (lagervare)
Ny walbro 603B karburator (lagervare)
Nye benzin slanger (lagervare)
Nyt benzin filter (lagervare)
Nye alu. benzin slange holdere (købt)
Ny Envejs alu. tankudluftningsventil (købt/lir/fordi man kan/hvorfor ikke?)
Nyt Tændrør (lagervare)
Nye pakninger/lejer/pak bokse i motoren (lagervare)
Ny trækstarter (model kina, virker perfekt (alle 6 jeg har brugt indtil nu på div. Biler) og har en fin detalje, de er lukket deroppe hvor man sætter snoren fast) (lagervare)
Hjemmelavet kulfiber diff. holder/motor mount 3 kant plade (lir), lakeret med varme bestandigt lak.
Nyt alu. Diff. (men den gamle type hvor alle 4 tandhjul inde i den er af den store type, som på udgangsakslerne). (lagervare)
Ny Alu. Gearwheel cover under bundpladen. (købt)
Stål diff. hus cover (lagervare)
Ny Nitrit behandlet koblingsklokke (den var på tilbud ??) (købt/lir)
Nyt std. Marder luftfilter (lagervare)
Nye Kina outerwear til trækstarter/luftfilter (købt + ekstra til lager)
Nye ”hobbythek” outerwear støddæmper sokker. (købt men bliver nok byttet da kvaliteten er for dårlig)
FG Balldrive i drivlinjen (lagervare)
Ny Hærdet tandhjuls aksel (købt)
Ny Alu. Gearplate og nye lejer (købt)
97 bremse bag. (lagervare)
Nye originale FG Titanium aksler ved bagerste upright. (købt/lir)

Ja ja ja, jeg ved det er binde gal. Men nu er hun som jeg vil have hende, eller er hun? (jeg kan se der ligger en opdatering, og venter på genstart).

Hele planen med det her er at, jeg kom lidt skævt ind i RC verden med en kina nitro bil, det værste lort penge kan købe.! Og var tæt på at opgive denne hobby.
Men efter at jeg mødte nogle af jer andre RC tosser derude, så blev jeg hurtigt guidet ind på ret spor (læs FG).

En FG marder blev indkøbt i 2007, og derefter en det bare gået ned af bakken. Mit ”mål” med dette her projekt er, at slutte min RC-karriere med samme bil som jeg begyndte med. Ja 2019 bliver nok min sidste sæson med RC. Marderen beholder jeg nok hvis trangen skulle melde sig.

Og husk nu mit rc motto…… Man er smartere, med en Marder. Men man er cooler, hvis den har buller. ??

Hilsen

Bitnissen aka Henning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG MARDER (BRUTALIS 2.0
Kommentér på:
FG MARDER (BRUTALIS 2.0

Annonce