{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

HJÆLP!!! Ny rotor til Kraton! {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Kan man få løs rotor til Kraton blx 185?
Hvis ikke. Skal man så se sig om efter en anden type motor?
Forslag modtages??

Den er fra april måned, men har været 88° 1 gang med 14t pinion. Har kørt 13t med blæser siden da.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!!! Ny rotor til Kraton!
  • #1   31. aug 2019 Er magnetismen helt væk?

    Jeg har rodet lidt på google og det lader ikke umiddelbart til man kan købe en ny rotor.
    Så enten skal du have fat på en ny motor fra Arrma eller også kunne du vælge at købe en motor hvor du ved du kan få reservedele til. F.eks en fra Hobbywing.
    http://www.hobbywing.com/goods.php?id=337&filter_attr=5420.0.6848.0.0.0.0.0.0.0
    Den findes som 2200kV Så den har lidt flere rpm end BLX motoren på 2050kV.

    Ellers kan du jo også se hvad Hobbyking har som du tænker kan bruges.


  • #2   31. aug 2019 Nej. Magnetismen virker fint.

    Men det der "tape", som sidder rundt om magneterne og holder dem på plads er på en måde gået i stykker . Så de sidder løse og går ud mod statoren.
    Jeg har selv kigget på den 4274 fra ezrun. Men hvad siger esc til den højere kv og hvordan kører den temperatur mæssigt?


  • #3   31. aug 2019 Uden at vide det, så ville jeg tro at hvis det blot er tapen som har løsnet sig så kunne du måske prøve med noget gaffa tape.

    Hvor vidt ESC'en kan klare en motor med større kV værdi skal jeg ikke kunne sige, men det vil jeg da gætte på. Dog kan det være du bliver nød til at kigge på gearing. For at sikre at temperaturen ikke kommer over de 60 grader som det ikke anbefales at en BL motor kommer over for at sikre at magneterne beholder deres magnetisme.

    Dog håber jeg at der kommer flere indspark så jeg ikke misinformere dig.



  • #4   31. aug 2019 Kender intet til rep og vedligehold af bl motor.

    Men istedet for tape kunne man ikke bruge krympeflex. Det trækker sig jo sammen med varmen og gætter på det er tyndere end tape.?


  • #5   1. sep 2019 Jeg tror desværre ikke den står til at redde.
    Det er måske svært at se på billedet, men magneterne sidder løse. Pladsen mellem stator og rotor er også meget lille, så tror ikke krympeflexen kan være der.


  • #6   1. sep 2019 Smid lige et par billeder af hvor rotoren sidder inde i motoren.

    Men ellers så bid i det sure æble og skaffe en ny motor.
    Jeg fandt denne her til små 300 Kr.
    https://www.fotolog.cl/zd-racing-8297-brushless-motor-4274-2000kv-for-1-8-rc-car-model/
    Men om du kan få reservedele til den tvivler jeg på, det kan du jo ihvertfald til Hobbywing, Castle, Tekin og de andre etablerede mærker.

    Hvis du er nervøs for varme udvikling med en motor med højre kV tal så kan du jo gå ned til 2000kV eller 1900kV du mister lidt hastighed men du får jo en anelse mere trækkraft/moment.

    Det kan også være du kunne lime magneterne fast så de ikke er løse længere.


  • #7   1. sep 2019 Magneten har rykket sig i den ene side, så der er ikke balance mere. (Det er nok ikke nemt at se på billedet ).
    Har prøvet at presse den på plads i skruestikken uden held, så det er nok slut med den ?.
    Er nok mest til noget ezrun eller tilsvarende. Har en 3660 der kører upåklageligt i en rustler.
    Blx motoren for også rigtig god omtale, så jeg har nok bare været for hård ved den??.


    profilbillede
  • #8   2. sep 2019 Hvad motorer angår, så er det 100% personlig præference. De dyrere motorer kan repareres ja, men en ny rotor vil normalt koste mere end en helt ny motor af de billige.
    De dyrere motorer kan ske at køre bedre eller holde længere - selvom det er en ting der diskuteres heftigt. Kan man finde en billig motor der kører lige så godt som de dyre? Hvis det er ARRMA's eget sæt, vil jeg sige JA. De der sensorløse motorer er ikke noget særligt. Jeg har også haft flere biler fra Associated eller Losi der har haft Dynamite Fuze sæt i, og var ikke imponeret. Ikke når man kan finde et kina-sæt, der kører lige så godt.

    Hvis du skal betale for en lidt bedre motor, vil jeg også anbefale Hobbywing. Pris og kvalitet ser ud til at hænge sammen der. Hvis du ikke kører i vand, ville jeg overveje et sæt med sensor i stedet - de kører bare lækrere. Kører du i vand, så er det typisk uden sensor.


  • #9   2. sep 2019 Yes sir Jakob, lige mine ord.

Kommentér på:
HJÆLP!!! Ny rotor til Kraton!

Annonce