2.139 visninger
|
Oprettet:
Locktite ? {{forumTopicSubject}}
Jeg bestilte noget locklite på holte det jeg linker til der . men da jeg enlig fik det fik jeg ikke det jeg havde bestilt men kun 2 små bytter den ene er blå og der står "Thread locker" Den anden er rød og der står "Stud locker"
Og jeg ved ikke om det er det rigtige jeg har fået , nu når jeg står med 2 bytter ,
så ville jeg lige hører om man skal blande det eller hvad man skal gøre `???
Taak ^^ På forhånd
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?products_id=863
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
jan 2007
Følger: 28 Følgere: 27 RC-enheder: 5 Emner: 62 Svar: 479
jan 2007
apr 2004
Jeg mener det blå er det som er svagest og det røde er det stærkeste..
Du skal ikke blande det sammen.. Men bruge det alt efter hvor meget det skal holde til
Karsten
jan 2007
Men tror lige jeg lavet en lille test inden jeg begynder på min REVO .
Syntes det vil være lidt syndt vis det går helt galt ,
Men taak for hjælen,,
//Danni
jan 2007
//Danni
jan 2007
//Danni
jan 2007
//Danni
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 7 Emner: 45 Svar: 443
mvh. Søren
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.217
Tror det er forskelligt fra mærke til mærke.
Når vi snakker Locktite er jeg helt sikker på at den blå er den stærkeste.
//Dan
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 7 Emner: 45 Svar: 443
apr 2004
Blå SKruesikring som de andre skriver
Rødt Lejesikring..
Men der er jo forskellige styrker af det blå og det røde...
Det vi bruger på mit arbejde er
Blå = 50M, 100M = Skruesikring
Rød/Lilla 230L = lejesikring
Karsten
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.217
Se side 18 i PDF.
Så jeg tager mine ord til mig igen.
//Dan
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 55
apr 2004
Erik..
Hvad limer i med det ?
Karsten
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 40 Svar: 320
- Bruges som låsevæske/skruesikring på cykler, knallerter osv. hvor der forekommer rystelser.
- Skruerne kan skilles ad igen.
- Temperaturbestandighed: -55 til max 150 grader.
- Binder på få minutter.
- Kan købes i Bauhaus, hos Råd&Dåd* og hos Stark* (ca. 50kr).
Loctite låsevæske - Rød
- Bruges som blå.
- Kan ikke skilles ad igen uden stærk varme (over 250 grader).
- Temperaturbestandighed: 250 grader.
- Binder på få minutter.
- Kan købes i Bauhaus, hos Råd&Dåd* og hos Stark* (ca. 50kr).
Loctite Super Attak
- Ikke egnet til skruesikring (har selv testet, se længere nede).
- Temperaturbestandighed: Bliver blødt ved 80 grader.
- Kan købes i byggemarkeder og lign. (har selv købt i Kvickly til 36kr).
- Kan bruges til at lime dæk hvis man er hurtig til at montere dækket efter påførslen (tak til Zea for det råd).
Loctite 248 Stick
- Revolutionerende skruesikring.
- Udformet som en limstift.
- Brugt i industrien.
- Kan binde selvom der er olie på gevindet.
- Medium styrke - skruerne kan adskilles igen med håndværktøj.
- Tørretid/hærdningstid: 25% styrke efter 1 time, 90% styrke efter 6 timer, 100% styrke efter 24 timer.
- Temperaturbestandighed: Langtidsbestandig overfor 150 grader.
- Datablad tilgængelig på engelsk: http://65.213.72.112/tds5/docs/248-EN.PDF
- Kan købes hos Special Butikken (ca. 100kr for en stift) eller online hos KS Værktøj for under 70kr (tak til John H for tippet).
Loctite 268 Stick
Samme som 248, dog er denne den røde udgave dvs. bindestyrken er omkring det dobbelte af 248 og er ikke ment at skulle kunne adskilles med håndværktøj. Kan ligeledes købes online hos KS Værktøj.
*) Det kan godt være at de uvidende ekspedienter i Råd&Dåd og Stark skal mindes om at de kan købe Loctite låsevæske stykvis hos deres grossist Roni Værktøj hvis de ikke har dem på lager (hvilket de ikke har i mit område).
Jeg har selv købt Loctite Super Attak for at se hvordan den binder på skruer. Jeg testede med M3 skruer og alm. møtrikker. Den binder lynhurtigt (det kan ligefrem være svært at nå at skrue skruen helt i), men skruen kan let skrues ud af møtrikken igen. Hvis der er det mindste olie på skruen, så binder det slet ikke selv efter lang tørretid.
Jeg ved ikke hvad jeg skal bruge den til nu. Måske den kan binde en smule på en metalskrue i plastik hvis der bliver problemer med at de vil ryste sig løs.
Edit (new): Så har jeg testet Loctite 248 Stick. Man smører det på skruen og skruer den i der hvor den skal sidde. I følge emballagen opnåes der bindestyrke efter 3 minutter, dette er dog ikke testet endnu. Jeg lod det hærde helt igennem (24 timer) og skruede så skruerne løs. Der var ingen problemer med at skrue møtrikken af mine testskruer, der skulle ikke bruges vold eller lign. Det føltes som om det ville holde på skruen, men jeg synes skruen kom lettere af end hvis møtrikken havde været en låsemøtrik. Jeg havde smurt 2 af skruerne ind i olie hvorefter jeg tørrede dem af i noget tørt køkkenrulle. Loctite 248 Stick binder lige så godt selvom der har været olie på skruen (man kan ikke fjerne alt olien med papir, så den binder gennem olien).
Der var lidt overskydende "lim" tilbage på skruen, denne hærder ikke, da Loctite 248 Stick kun hærder når der ikke er ilt til stede.
Jeg blev faktisk lidt skuffet over bindestyrken. Jeg troede den ville være større. Men mine testskruer blev så heller ikke spændt mod noget, jeg skruede bare en møtrik løst på. Jeg synes faktisk at den billige Super Attak binder lige så godt som 248 Stick (der er så 9g i Stick'en mod 5g i Super Attak, så pris/g er tæt på at være ens).
Jeg lagde mærke til at der står på Stick'en at den skal anvendes inden en påtrykt dato. Datoen siger 08-05. Jeg ringede straks til KS Værktøj hvor jeg købte Stick'en, og de sagde at den sagtens kunne holde meget længere end denne dato (1-2år). Jeg vil dog høre om bindestyrken kan passe, eller om den faktisk ikke binder så godt fordi den er gået hen og blevet for gammel. Det vender jeg tilbage med.
Update 27/2-2007: Man kan også få den røde Loctite som stick (Loctite 268), se ovenfor i listen.
Efter at have brugt blå Loctite 248 i et års tid på min buggy (ved chassis, støddæmpere, motorfundament, kølehoved osv.), må jeg sige at mit første indtryk er blevet gjort til skamme. Skruerne sidder hvor de skal når de er blevet spændt, og selv efter man har løsnet dem, er de lidt seje at skrue ud - ikke så de er svære at løsne eller skrue ud, men tilpas meget så de ikke kan ryste/rasle ud pga. rystelser.
Loctite 248 kan varmt anbefales.
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 3 Emner: 40 Svar: 320
apr 2004
Karsten
jan 2007
Mit hedder : LOCKLITE , hvad er det ?
Når i alle sammen skriver : LOCKTIPE ?
jan 2007
Men jeg er ved at prøve se om noget af det virker nu . så det finder jeg ud af i morgen ,
Men Tror Du/i , også det godt kan lime på en skrue af metal og så et gevin af plastik for dem er der jo mange af ??
jan 2007
jan 2007
Locktite ?