{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Jan S
Jan S
Tilmeldt:
22. sep 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

RC bil (el) med længst køretid? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har lige købt en lille crawler til min søn på 3. Han er vild med den, men den kører kun 10 minutter, så skal den lades op igen i lang tid.

Det er jo ikke sjovt, når de andre ungers legetøjsbiler kan køre meget længere. En naboknægt har fx en lille fjernstyret sportsvogn (fra filmen "Cars"), hvor batteriet har varet i et år nu.

Det fedeste kunne være en monster truck af en art, som kan køre i LAAANG tid (fx et par timer eller dage).... og hvor man evt. bare hurtigt kan smide nogle nye engangsbatterier i. At den ikke kører så hurtigt gør ikke så meget.

Selvom der stod +8 på pakken, så kan min søn sagtens håndtere bilen. Jeg skyder den til at køre omkring 15 km i timen. Men jeg vurderer samtidig, at han ikke skal have noget, som kører hurtigere.

Jeg har søgt både på danske og engelske hjemmesider, men har ikke rigtigt fundet noget.

Er der nogen, som har nogen bud på en fed lille off-roader, som bare bliver ved med at køre derudaf?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RC bil (el) med længst køretid?
  • #1   22. sep 2019 Kommer jo an på hvilket type batteri du køre med.

    Min egen crawler kan vel køre op til en time på et 2s Lipo batteri.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   22. sep 2019 Det er den her, som jeg har købt til ham: https://www.gadgethuset.dk/shop/301-fjernstyrede-biler/3946-fjernstyret-rock-crawler-king-monster-truck-groen/

    PS: Jeg ved ikke en skid om RC biler smiley


  • #3   22. sep 2019 Der kan du nok ikke forvente mere...

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   22. sep 2019 Nej, jeg er godt klar over, at det ikke lige er toppen af poppen. Kan jeg smide en pakke 6V 2400mAh Ni-MH batterier i? Den kom med en pakke 6V 700mAh Ni-Cd batterier. Jeg tænkte, at det kunne give den længere køretid? Eller risikerer jeg at brænde den af eller sådan noget?

  • #5   22. sep 2019 Ja det kan du sagtens. 700mAh er nada.


  • #6   23. sep 2019 Et batteri med flere mAh vil give længere køretid. Så kan du finde plads til et større batteri så bare på med det... smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   23. sep 2019 Tak Christian og Michael

    Jeg har indtil videre bestilt to pakker med 2400 mAh batterier. Så må vi se, hvor meget det giver, eller om vi skal ud i et systemskifte.

    Tak for hjælpen alle sammen


  • #8   24. sep 2019 Hej jan.

    Du skal formodentlig også have fat i en ny lader.

    Dit nye bat på 2400 tager 3,5 gang så lang tid at lade med samme lader


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   24. sep 2019 Hej Mikkel. Ja, det tænkte jeg nok. Så jeg har også købt en lader til NiMh-batterier, som var den eneste slags, jeg kunne finde til bilen med så mange mAh.

  • #10   24. sep 2019 Perfekt. Det gælder om at holde dem til ilden. Der er næsten ikke noget værre end et fladt bat når knægten vil ud og køre.

    God tur


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   1. okt 2019 Jeg mangler et kabel (så kort som muligt) med sådan to stik på. Læg mærke til, de begge er han-stik.

    I det sorte stik er der to små ben - og en tom plads.

    Det skal bruges fra bilen til NiMh batterierne. For det kabel, som fulgte med opladeren, har alt for mange ting på, så der er ikke plads til det i kassen til batterier.



    Men hvad hedder stikkene? Og hvor kan jeg finde sådan et kabel? Jeg kan kun finde han-til-hun adaptere.


    profilbillede
  • #12   1. okt 2019 Tag et billed af det hele.

    Det du holder er et tamiya stik.

    Men skal have helheden for at se hvad du mener.

    Billed af kabel bil og bat.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   2. okt 2019 Hej Michael. Tak for svaret.

    Det giver nu ikke så meget mening at tage billede af bilen. Tamiya stikket skal bare sættes fast i stikket i bilen. Problemet er at skaffe det andet lille sorte stik, som jeg ikke ved, hvad hedder.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #14   2. okt 2019 Jeg har fundet ud af, at det vist er en Tamiya male til FUTABA servo male, jeg skal bruge. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde kablet nogle steder. Kan kun finde male->female connectors. Hvor køber I sådan noget?

  • #15   2. okt 2019 Jeg så ikke du holdt to stik i hånden.

    Ok så du har tamiya stik i bil og på bat. Så det du mangler er en adapter så du kan sætte dit batteri i laderen. Korrekt?

    Hvas er det for lader du har købt?


  • #16   17. okt 2019 Husk også at nimh og nicd batterier hurtig taber strømmen, også selv om de er fyldt opladt og ligger uden at blive brugt.
    Det er derfor vi nu bruger lipo. Dem kan vi lade og lade ligge i flere uger. Og så er der stadig strøm på.


Kommentér på:
RC bil (el) med længst køretid?

Annonce