{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny bil/ køres til???
  • #1   16. aug 2007 Indkøring af motor.

    En rigtig indkøring af motoren er kritisk, for at opnå den hurtigste og mest driftsikre motorydelse. Tillad dig selv, at bruge ca. 1-1,5 time til indkøring af din motor.
    Indkøringsperioden er ikke tidspunktet, hvor du skal imponere vennerne, med din nye model. Du skal vente indtil motoren er helt kørt ind, før du prøver vedvarende højhastigheds kørsel.
    Under indkøring er det afgørende at motoren bliver sat til en fed blanding.

    Hvordan man ved om motoren får en tilpas fed blanding.

    For at afgøre om din motor får en tilpas fed blanding, skal du holde øje med følgende:

    Tyk blå udstødningsrøg.
    ”Blobrende” motorlyd.
    Accelerationen vil ikke være livlig og pludselig.
    ”4 takte” Normalt vil en 2 taktsmotor forbrænde hver 2. gang stemplet når top. Når motoren 4 takter, forbrænder den hver 4. gang stemplet når top. Al den uforbrændte brændstof vil tage varme og små metalpartikler med ud af motoren.

    Under indkøringsperioden kan det virke, som om at din motor ikke virker korrekt, med symptomer som motorstop, usammenhængende motorydelse og beskidte gløderør. Giv ikke op. Det er almindelige indkøringsproblemer, enhver ny motor må igennem. De vil forsvinde så snart indkøringen er overstået.

    Brug brændstof, som du normalt har tænkt dig at køre med til daglig. Specielt indkøringsbrændstof er ikke nødvendigt.
    Kør modellen på en flad hård overflade.
    Kør uden karosseri, for at få ekstra motor kølning
    Kør ikke helt tom for brændstof, da det kan resultere i en for tynd blanding.


    Den 1. tank brændstof.

    Når motoren er startet, så start ud med at køre langsomt, de første par minutter, indtil motoren er blevet varm. Kør modellen på en flad vejbelægning i en oval cirkel. Det vil få dig til at variere hastigheden narturligt. Under denne indkøringstid skal du accelerere og deaccelerere langsomt, for at undgå motorstop. Målet er simpelthen bare at holde motoren igang. Du må ikke køre med fuld hastighed under den 1. tank brændstof. Du må ikke holde hjulene over jorden og accelerere, høje omdrejninger uden belastning kan ødelægge motoren.
    Vær sikker på at motoren kører med fed blanding, (meget brændstof løber igennem motoren) kig efter følgende:

    Motoren skal accelerere trægt.
    Der skal komme en tyk hale af blå røg fra udstødningen, hver gang du accelererer.
    ”Blobrende” motorlyd.

    Er dette ikke tilfældet, skal du dreje nålen til blandingsforholdet 15o ud (mod uret). Har du en motor med blandingsforhold for lave og høje omdrejninger, er det de høje omdrejninger du skal ændre på.
    Variere hastigheden mellem lav og medium, indtil den 1. tank er næsten tom. Stop motoren og lad den køle i 5-10 minutter før du fortsætter. Husk at stemplet skal være i bund, når motoren køler.


    Tank 2 og 3

    Fyld brændstof på modellen.
    Drej nålen til blandingsforholdet (de høje omdrejninger, hvis du har 2) ind (med uret) 45o (1/8 omgang)
    Start motoren og fortsæt med at køre i den ovale cirkel, med variende hastighed, indtil 2. tank brændstof er brugt op.
    Kør 2 tanke brændstof igennem med denne indstilling.
    Husk at lade motoren køle i 5-10 minutter mellem påfyldning.
    Husk at stemplet skal være i bund, når motoren køler.


    Tank 4 og 5

    Genfyld modellen.
    Drej nålen til blandingsforholdet (de høje omdrejninger, hvis du har 2) ind (med uret) 45o (1/8 omgang)
    Start motoren og fortsæt med at køre i den ovale cirkel, med variende hastighed, indtil 4. tank brændstof er brugt op.
    Kør 2 tanke brændstof igennem med denne indstilling.
    Husk at lade motoren køle i 5-10 minutter mellem påfyldning.
    Husk at stemplet skal være i bund, når motoren køler.


    Finindstilling af motor.

    Finindstilling af motoren skal gøres mens motoren har sin normale arbejdstemperatur, og efter den er kørt ind. Motorens ydelse er afhængig af brændstoffets blandingsforhold. Gør du blandingen tyndere, vil du øge motorens ydelse, indtil du når dens mekaniske begræsning. Gør du blandingen tyndere efter dette punkt, vil det resultere i dårlig ydelse og beskadigelse af motor.

    For finindstilling af motor.

    Drej nålen til blandingsforhold ind (med uret) 1/16 omgang og fortsæt kørsel. Læg mærke til om ydelse og hastighed øges. Fortsæt med at gøre blandingen tyndere med 1/16 omgangs intervaller indtil:

    Der ikke længere kan mærkes en ydelse eller hastigheds forøgelse eller
    Motoren har udsættere ved høj hastighed eller
    Motoren bliver overophedet.

    Symptomer på overophedning:
    Damp eller røg fra motorens overflader.
    Tøven acceleration. (som om den løber tør for brændstof)
    Knalde eller klapre lyde under acceleration.
    Tomgang varierer

    En af ovenstående symptomer indikerer at blandingen er for tynd. Drej nålen til blandingsforholdet ud igen (mod uret) 1/16 omgang, skal du ikke konkurrere, vil jeg rekommendere at dreje den yderligere 1/16 omgang ud, for at øge levetiden på din motor.

    Tillykke du er nu klar til at køre med din model.


  • #2   16. aug 2007 mange tak for hjælpen smiley

  • #3   17. aug 2007 Rettelse

    Den første (og evt. også den anden) tankfuld skal brændes af i tomgang.


  • #4   17. aug 2007 altsaa hmm min bil startede vi bare og da den var varm nok til at tage gassen gav vi den fuld gas smiley og det var vi 5 som gjorde med vores biler smiley

  • #5   17. aug 2007 Det var også bare noget jeg fandet...

  • #6   17. aug 2007 Mads J

    Det er tydeligt at du intet ved om motore, hvis du dækker den til og varmer den for hurtigt op slider du den bare og ødelægger den, stempel og cylinder skal først tilpasses hinanden uden at brrænde den varm, man skal langsomt lade den blive varmere efterhånden.


Kommentér på:
Ny bil/ køres til???

Annonce