{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Stadiumtruck, monstertruck, shortcourse eller buggy {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er brændt var på Arrma 2wd BLS modellerne: https://www.arrma-rc.com/power-systems/latest/bls

Men de findes i alle fire varianter:
Fury, Short Course truck, SCT
Vorteks, Stadium Truck, ST
Granite, Monster truck, MT
Raider, Buggy, BG

Specs er meget ens på alle fire og det samme er prisen. Spørgsmålet er bare hvilken skal jeg købe. Jeg skal bare bruge den til bashing rundtomkring.

Jeg har en Slash 4x4 SCT, og to mindre MT. Men kender ikke ST eller BG.

Hvor forskellige er de typer at køre med? Det skal mere være den sjoveste end den hurtigste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stadiumtruck, monstertruck, shortcourse eller buggy
  • #1   26. feb 2020 Hvor vil du primært køre bash?

    Der er jo stor forskel på frihøjde på de forskellige typer.
    Eller for nogle af dem ihvertfald.
    SCT og ST har nok nogen lunde samme frihøjde
    MT har jo relativ stor frihøjde.
    BG har ret lav frihøjde af de nævnte modeller.

    Alt efter om du køre meget på græs, grus eller måske sand der skal du vælge modellen.

    En MT har ofte også tendens til at vælte nemmere end en BG da tyngdepunktet er meget forskelligt.

    Men til syvende og sidst så er der kun en som kan vælge og det er dig.
    Hvlken model syntes du er fedest?


  • #2   26. feb 2020 Jeg er mest lun på buggy da jeg ikke har en. Men hvor meget terræn kan den klare? Den har lavest frihøjde men måske også hårdere fjedre

  • #3   26. feb 2020 Jeg elsker selv min Durango DEX408 V1 buggy.
    Men jeg køre kun på asfalt med den og det more jeg mig gevaldigt med.
    De har ikke ret meget frihøjde. hårdhed af fjedre og olie viskositet kan gøre noget man der er jo stadig en grænse for frihøjdens størrelse.
    Jeg kan ikke huske hvad den maksimale frihøjde på min buggy er da jeg bare køre med den som den var sat da jeg købte den brugt.

    Ellers skal du måske overveje en truggy.


  • #4   26. feb 2020 Truggy, er det det samme som stadium truck eller endnu en type smiley

  • #5   27. feb 2020 Hmm tja en stadium truck minder en smule om en truggy der er dog nogle forskelle på de to. den største er nok at en stadium truck som regel er 2WD hvor en truggy som regel er 4WD.
    Motor placering er også forskellig, mange ST modeller har deres motor placeret i bagenden, det kan naturligvis godt veksle fra producent til producent og fra model til model men som oftest sidder den monteret i bagenden. hvor en truggy
    Desuden er sporvidden meget forskellig. en ST har en rimelig smal sporvidde og en truggy har en temmelig bred sporvidde som øger stabiliteten når man fortager et skarpt sving.
    Ikke sagt en truggy ikke kan vælte eller trille rundt det kan alt når det bringes ud af balance. Der skal bare mere til før den triller rundt end der skal med både MT og ST

    Truggy er en blanding af de to ord monster truck og en buggy der af navnet Truggy. Man har taget de bedste egenskaber fra begge køretøjer og samlet det i et.

    Flere af Arrma's BLX MT'er ligner mere en truggy end en MT.
    Deres Kraton 6S BLX som de kalder en Speed Monster Truck ligner mere en truggy end en monster truck
    https://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx

    De har dog det som de direkte kalder en Speed Truggy.
    Talion BLX https://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/talion/blx

    De modeller du linker til der ligner moster trucken en klassisk MT med højt tyngdepunkt og stor frihøjde. Dog skal du være opmærksom på at de specifikke modeller du linker til er også udgået af produktion. Der er kommet nye generationer.

    Jeg har prøvet at line nogle modeller op her som er i produktion på nær den sidste model som er en Stadium Truck de er ikke længere i produktion:
    https://www.arrma-rc.com/vehicle-comparison/ARA102714IT1/ARA106040T2/ARA106048/AR102601
    Dog hvis man kigger efter så er frihøjden/kørehøjden den samme for de to første modeller og model tre har en lidt lavere og den fjerde har den laveste.
    men sporvidden er forskellig fra den første model til de to næste og igen til den fjerde.

    Hvad der er sjovest at køre med det er nok en smagssag. Det som du skal tænke mest på er hvilken type underlag du primært kommer til at køre på.
    Du har mest kontrol over en bil som trækker på alle fire hjul, men mange syntes det er ganske underholdene at køre med biler som kun trækker på baghjulene fordi de har tendens til nemmere at komme ud af kontrol.

    Du kan jo kigge lidt på sagerne og måske du finder noget som fanger dit øje. Blot hold øje med om modellen du finder er i produktion eller udgået.
    Det er forbandet at forelske sig i en model som er udgået.


  • #6   29. feb 2020 Så lige denne her på markedet.

    Måske det var noget.
    https://www.rcgalleri.dk/buggy-18-buggy-arrma-typhon/id-183542


  • #7   1. mar 2020 Tak for gode inputs. Jeg endte med at købe Vorteks ST. Så venter jeg bare på sønnen har fødselsdag så han kan få den. Den bliver han glad for

  • #8   1. mar 2020 Det skal nok blive godt.


  • #9   17. mar 2020 Af ren nysgerrighed, hvor har du købt en Arrma Vorteks? Er den ikke udgået? Jeg kan slet ikke finde den nogen steder.

Kommentér på:
Stadiumtruck, monstertruck, shortcourse eller buggy

Annonce