{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Rovan Baja 5B eller Arram Kraton {{forumTopicSubject}}

Hej med jer, jeg skal til at beslutte hvilken bil jeg skal vælge, jeg kigger på Rovan baja 5b eller en arram kraton. ja, ved godt den ene er benzin og den anden er el.

ville egentligt bare høre hvad jeres mening er pros//cons

vh//


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rovan Baja 5B eller Arram Kraton
  • #1   2. apr 2021 Kraton kan du kører flere steder med uden nogen brokker sig over larm

    Selvom man godt kan høre en 6s bil


  • #2   2. apr 2021 ja, det er egentligt også det jeg heller til, men motoren i benzin er bare federe syntes jeg eller er det ikke så forskelligt?

  • #3   2. apr 2021 Synes ikk det lyder så vildt igen, men det er jo en smag sag

    Jeg havde taget en kraton


  • #4   2. apr 2021 Jeg har revo,xmaxx og losi 5t, baja 5b/5t osv . Altså begge dele, bruger næsten aldrig mit el grej. Så det er et meget personligt valg.

    Så når folk giver råd er det ud fra egne præferencer. Nemmest måde at finde ud hvad man er til, er at finde en der kan prøves .

    Benzin bilerne kan man ikke rigtig lave backflips med og hoppe super højt osv.
    Men så er der lyden og du skal ikke have batterier på hylen .

    Man kunne nok forsætter med at sætte dem mod hinanden. Men det er jo lige som med hvad mærke folk køber .

    Bare min holdning god påske


  • #5   2. apr 2021 køre du så mest på bane med benzin eller ? hvordan klare du den med støj? for heller mest til bajaen:)



  • #6   2. apr 2021 Vi køre mest på stranden , fodboldbanen eller grusgraven. Vi har som sådan ikke de store problemer. Der vi altid være en som klager over Ingenting .

  • #7   2. apr 2021 Jeg bor i et kvarter hvor jeg ikke kan køre så meget med mine benzinbiler men det er helt klart dem jeg holder mest af. De kræver mere vedligehold. Hvis ikke du gider at skrue i en motor, så glem det.

    El er nemmest at have med at gøre. Benzin er sjovere, syntes jeg.

    Med benzin har du også risikoen for 'run away'. Sætter gas servoen sig med hannen helt åben, så smutter bilen. Mange bruger killswitch, som fjerner noget af risikoen. Det sagt, så har jeg aldrig selv oplevet det. Den ene gang hvor gas servoen gik i stykker, der hev et gummibånd jeg har siddene på den, servoen tilbage til brems før der skete noget.


  • #8   2. apr 2021 Martin nu mener jeg nu ikke der er mere vedligehold i benziner. Min baja har kørt i 5år eneste vedligehold jeg gør er filter( stranden så er det hver gang) bil vask 1 gang hver år og ladning af batteri ind i mellem.
    Har skiftet alle lejer 1 gang og ordnet utætte dæmpere 1 gang. Det er på ca 5år

    Min revo har jeg brugt mere tid på. Den er så stærk at den river sig selv i stykker ..
    Tja xmaxx køre jeg ikke med mærkeligt nok , så nok derfor den ikke går i stykker smiley

    Bøvlet du meget med motor , så er det tid til nyt , som i helt nyt. Nu flækkede min blok godt nok sidste gang, men den har kørt 30-40litre og starter altid uden problemer . Nu er der en 32ccm zenoah på bordet og det tror jeg bliver godt.

    Men tjek rcmodelz.uk for de har de helt nye modeller rovans


  • #9   2. apr 2021 Det handler mere om at jeg er nørd og elsker den del af det tror jeg. Der er altid en god undskyldning til at skrue. smiley

    edit: NÅeh ja, og så har jeg dem stående indenfor. Så jeg renser udstødningen med jævne mellemrum så mit hus ikke lufter af tankstation.,


  • #10   2. apr 2021 Har osse mine inde for, så køre kun på aspen 3% for det lugter ikke. Men det giver osse bedre start .

    Det er hyggeligt at skrue ,men osse rart med en bil der altid køre når du andre river armen i stykker pga af starts problemer smiley


  • #11   2. apr 2021 Jep, Begge mine starter med et par træk. Behøver ikke engang at prime.

  • #12   2. apr 2021 Martin hvis du ik primer karburatoren kommer du til og træk MANGE gange. Jeg kør med walbro 1048 som ik har primer. Jeg skal pille luftfilter af og hold en hånd for og hiv 5-6gange før luft er ude af benzin slangen. Du har før skrevet du rengøre din bil for at den ik lugter når den står i stuen så tømmer du jo os tanken/karburator.

  • #13   2. apr 2021 Ja, det er mig der stener. Jeg behøver ikke at bruge choker. Jeg primer, trækker langsomt et par gange og så begynder den at bide og et hårdt hiv eller to og den er i gang.

  • #14   2. apr 2021 Helt klart el

  • #15   3. apr 2021 Du kan snart kører med din benzinbil i Greve rc center smiley
    God påske ????


  • #16   3. apr 2021 Af de to ville jeg uden tvivl vælge Arrma.

Kommentér på:
Rovan Baja 5B eller Arram Kraton

Annonce