{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Guide til bedste køb af rc. {{forumTopicSubject}}

Her er guiden når du skal ud og købe rc nitro og du dybest set ikke ved en skid om det.

Sørg for alle dine tandhjul er lavet i slidstærkt materiale fx stål ikke plastic eller aluminium.

Kig efter det kendte mærker som HPI kyosho Hong nor thundertiger.

Som nybegynder køb aldrig kits sørg for at købe RTR (dvs klar til at køre)

Køb dyre batterier helst 1.2volts da nogle radioanlæg ikke tager 1.5 og bilen får løse forbindelser og bliver ustyrlig.

Køb hos erfarne butikker så du kan få god vejledning og ikke over fx qxl hvor man næsten aldrig for nået at vide om hvad
man køber.
fx morfars, rc-centret, holte-modelhobby.

Gode biler koster fra 3000 og op efter.

Køb samtidig også godt startsæt med ordentligt værktøj.
fx kyoshos startsæt.

Benzinen til nybegyndere er dybest set lige meget hvilket mærke i køber.

Når du har fundet din bil søg efter den på youtube så man kan få et indtryk af hvad bilen kan holde til.

En god begynderbil kan være en HPI savage.

Kom med flere gode råd så flere ikke dropper denne fede hobby.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guide til bedste køb af rc.
  • #1   15. mar 2008 Og til sidst køb aldrig brugte biler som nybegynder.

  • #2   15. mar 2008 100 % eng ja og søg efter anmelderser om bilen og se om man kan få dele til bilen, helst flere steder så er man sikker på at man kan få dele til den i meget lang tid frem i tiden

  • #3   15. mar 2008 Undskyld mig.

    Men jeg synes din guide er mangelfuld, og en være gang ....
    Jeg vil påstå at du absolut ikke ved hvad du taler om.

    ca. ½ af det du skriver er der noget fornuft i, den anden ½ er der ikke, og det bære præg af total mangel på erfaring, og mekanisk forståelse.

    eksempler:

    Du advare kraftigt imod andet end metal tandhjul. Hvad er der i vejen med plast spurgear?
    Som bla. Savage og MTA4 er født med

    Det bedste start køb man kan gøre, er at købe brugt ved en hvor man har tillid til at vedkommende ikke har forskruet eller smadret bilen, men man køber mange ekstra ting med i handlen. Derved kommer man billigt i gang, og skal ikke indkøre den første motor selv, men kan vente med dette til man har lidt erfaring i justering af motoren.

    Hvis man køber opladelige batterier til sit radioanlæg, skal det i modtageren være en 6V Reciverpakke. Ikke 4 alm. opladelige batterier i den plast ting der er fulgt med, da man ricikere at der falder et batteri ud og bilen bare køre uden kontrol, og der er ikke power nok i 4x1,2V.
    I senderen skal man undersøge hvilken spænding den minimum skal have, nogle sendere køre bare bedre og i lang tid på 8 alm. 1,5V Alkalin batterier, som kan købes i god kvallitet på nettet til god pris, (Duracelle eller Panasonics)

    Og jeg kunne fortsætte, og tilføje mange ting der er basale men som mangler.


    Sagt med andre ord, efter min mening skal man ikke oprette en guide til folk eller udtale sig, hvis man ikke vil gøre det ordentligt.


  • #4   15. mar 2008 Jeg må sige jeg er ret enig med Flemming, men jeg mener ikke nødvendigvis at man skal købe brugt, men omvendt heller ikke at man skal købe RTR.

    Da jeg startede for snart 20 år siden lærte jeg meget ved at købe de første biler som kit, så jeg når jeg havde samlet dem vidste hvordan tingene hang sammen.


  • #5   15. mar 2008 jeg syns da det er et klart bedre køb hvis man køber en brugt pro-bil... fremfor en NY "bilka / az / aldi / skod - bil fra ny...
    en pro-bil kan altså tåle flere knubs før den stenhårde plastic springer af bilen..

    jeg har set hvor mange koldbøtter en hyper 7 kan tage for så bare at køre videre UDEN der skete noget.... og set en "bilka" bil ta een tur rundt så den gik totalt i smadder.. knækkede diff-huse m.m.
    og en "bilka" bil kan man ik sætte f.eks en større motor på.. så rykker den samtlige diff'er i stykker og rykker bilen totalt fra hinanden...

    så jeg kan ik se det du skriver er spor korrekt for en nybegynder..

    og JA... jeg startede oz med en brugt bil (hyper 7) .. og fortryder slet ik

    mvh Michael.


  • #6   15. mar 2008 Man kan jo godt købe ordentlig bil fra ny, den behøver jo ikke at fra er supermarked.

  • #7   15. mar 2008 kan kun give flemming ret...

    og så en anden ting.. den eneste thunder tiger jeg har set der kan holde er mta4, de andre holder ikke mere end den billige fra bilka


  • #8   15. mar 2008 kan nu heller ikke se det er helt skidt med plastik tandhjul da det i visse tilfælle kan hindre at både motor og gearkasse bliver smadret.

    Jeg har selv oplevet at min Jato tog så mange rpm at friktionen mellem koblingsklokke og spurgear blev så kraftig at spurgearet smeltede.
    havde jeg haft stål tandhjul på tror jeg selv på at det ville ha smadret gearkassen. såh jeg er nu godt tilfreds med at ikke alt er af stål.

    Desuden købte jeg min Jato som brugt og den var i tip top stand, den var lige så ren da jeg kom og hentede den som var den ny ud af kassen. Jeg fik nogle ekstra dele med plus værktøjskasse osv. Han forklarede mig ALT omkring indstilling af motor og den svagheder og styrker. Den var ikke smadret i motor eller noget der var masser af kompression i motor, den var stort set kun kørt til. Da jeg kom hjem med den fik jeg min makker som har arbejdet med RC i flere år til at kigge den efter og han syntes det var et super køb.


  • #9   15. mar 2008 Jeg tror da hvis snart den her "anmedelse" skal slettes, den kan i mine øjne ikke bruges til en dyt..

    Jeg er enig med Flemming og de andre..

    Karsten


  • #10   15. mar 2008 Karsten K (Karsten kørelærer :P)
    det er nu altså kun en guide smiley


  • #11   15. mar 2008 giver karsten og flemming ret... specielt det med plast spur!

  • #12   15. mar 2008 Nu var det altså også en start til en guide meningen var jo folk skulle putte mere på og det har nogle af jer gjort men mht spurgear kan man jo bare fortælle stille og roligt at nogle biler er bedre med det monteret.
    Men generrelt er det jo bedst at få vejledning hos en erfaren sælger men menningen var at få nybegyndere til at lade vær at købe en bil over nettet som man ikke ved nået om.
    Men få erfaring som mange af jer godt kan give som i også har givet udtryk for er jo bare godt.


  • #13   15. mar 2008 men hvis guiden starter ud 50% forkert, er det nok ikke den smarteste guide? så må man komme med alt det man vil, men det er ik det smarteste

  • #14   15. mar 2008 Men jeg vil også pointerer at buggy´es truggy´es samt nogle onroad´s har det bedst med ståltandhjul.
    Prøv at kigge på en acme condor eller nogle af det andre biler de har lavet de kunne godt bruge en omgang ståltanhjul.
    det er de biler man skal holde sig fra hvis man kan lide at køre stærkt med dem.


  • #15   15. mar 2008 Samt tyrannusauros (ved ikke hvordan man staver det) nogle carson biler.
    Og jeg kunne blive ved der bliver tit skrevet at de er nybegynder biler men så skræmmer man bare køberne dem væk når man skal købe et nyt diff hvergang man har kørt med dem.
    Det er nybegynder bilerne jeg vil guide folk igenem.

    Har selv haft sådan nogle biler.


  • #16   15. mar 2008 Jakob.

    Jeg tror bare du skal holde dig til at læse guider de næste par år eller 5, så ka det være du til den tid kan prøve igen.
    Jeg synes helt ærligt at du skal slette tråden.
    En guide er ikke noget man bare sidder og kaster sammen på 5 minutter, og ud fra 10 min. erfaring.

    Det er lidt lige som lærlingen der tror at han er bedre end svenden, men det er han sjældent.
    Erfaring og håndværk er en meget stor del af det.


  • #17   15. mar 2008 Benzinen til nybegyndere er dybest set lige meget hvilket mærke i køber.

    mener du at nitroen kan være stort set ligegodt hvad mærke det er??

    godt og anbefale en nybegynder og købe noget billigt lorte nitro, som smadrer hans motor, fordi den kører for varmt, fordi der har stået en hat og blandet nitro selv..

    køb de gode mærker, det er klart bedre, og du risikerer ikke du smadrer din motor pga dit brændstof..

    også husk og køb en temp gun..


  • #18   15. mar 2008 nævn mærker der er nået lort

  • #19   15. mar 2008 alt det nitro som forhandlere selv blander er af meget svingende kvalitet..

    og din motor vil ikke køre så langt før den går til på det..


  • #20   15. mar 2008 Tornado er kun til Race, det smøre ikke godt nok til bashin og slet ikke en der ikke kan indstille helt rigtigt



Kommentér på:
Guide til bedste køb af rc.

Annonce