{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

el-bil tilbøhør wtf? {{forumTopicSubject}}

jeg synes efterhånden at jeg har set mange indlæg om børsteløse motore og hvor mange turns de skal have og så videre... det samme med ESC'er aka. fartregulatore

er der nogen der gider at forklare mig hvorfor

det hedder turns og ikke er opgivet i:
Ampere
Volt
Watt
og rpm/v eller kv

ESC
de koster de hvide ud af øjnene til biler, hvad gør dem så specielle? man kan købe en 120A esc til en flyver for 350,- og den kan tage hvilken som helst børsteløs, stort set, og så kan man da bare bruge disc brakes på elbilerne....? eller ik? hvorfor lave et marked der er så forbandet dyrt når det kan laves enkelt og billigt.

synes det er noget tosset noget smiley
min edf har en motor der yder 700W og tager 3500rpm/v og den trækker ca 60A så enkelt kan det være... derved har jeg en 80A esc, så den ikke bliver grillet..

i just don't get it...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  el-bil tilbøhør wtf?
  • #1   17. mar 2008 turns er antallet af viklinger i motoren, en 27 turns har 27 virkinger på ankeret og en 19 turns har 19 osv. Og regulator til bieln er dyr hvis man gerne vil have en der er rigtig god, dvs. en der vejer og fylder så lidt så muligt, en som kan tage alle motorer og en der har en så lav indre modstand så muligt så man ikke mister power fra cellerne. Og ja så koster de endnu mere hvis de skal være programmerbare osv osv..

• #2   17. mar 2008 Nu er 3500omdrejninger intet.

Vi skal op på noget der ligner 40-60.000 omdrejninger før end det begynder og ligne noget.
    Og der skal vi så gerne max hive 22amp ud af.

En stor del ´med motor og esc er at de er 100% kontrolerbar og liniært.

Der er flyver og helikopter ikke nær så præcise.
    De skal jo ikke bruge den samme præcished for start power og så hele kurven.

Mere kan jeg ike svare dig på da jeg ikke gider og sætte mig ind i det da nitro er sjover smiley

• #3   17. mar 2008 det havde jeg sådan set regnet lidt ud... men hvorfor ikke bare bruge samme angivelser som til fly? det er mere logisk og lige til efter fysikbøgerne smiley

• #4   17. mar 2008 Du kan faktisk også godt bruge flere af de "billige" regulatore fra fly/helikopter. Der er flere af dem der er med programmaerbar break funktion.

• #5   17. mar 2008 det er jo det... for til de modeller jeg bruger, skal jeg da have lige så hurtig respons som ved bilerne, synes bare ikke at 5 turns beskriver en motor ret godt! og at en regulator kan klare 2 turns, hvad er den af? turns står ikke i fysikbogen, ergo det er ikke logisk!

• #6   17. mar 2008 martin du har så ret. men der visse steder hvor der kræves bil bl esc og det er til bane kørsel feks. der er bil bl mest optimal.. men mads jagd er da helt ude i hampen med hans forskruede udtaleser smiley turns kan du ikke bruge til så meget. der er A og Watt da du kan få en 3 turns bl motor som kun hiver 30A og så kan du også få en 3 turns som hiver langt over 100A ergo skal ens esc opgis i A rating kontinuerligt og så spids (peak) og samme med motorer. de motorer du snakker om som er verdens vildste loooool de kan ikke engang slæbe en e-max uden at futte af. nej du skal op i noget der smider 8000watt af sig for inrunner bl motor og lang langt mere for outrunner. og rpm er fløjetnde ligemeget så længe man har op til 20.000rpm at gøre godt med er det langt rigeligt da man kan geares´sig til ønsket topfart.. en person bil 1:1 snurrer som max ca 6500rpm før det røde felt.. ved så godt de har gearkasser men det er også pga svag brændstof motor.. bl motor kan trække grum gearing helt fra bunden af. jeg har bl motor på str med 540 motor som kan sættes dirkete til diffet dvs du skipper pinion og spurgear.. vis mig en novak eller lrp motor du kan det med ? eller speed passion loooooool.

• #7   17. mar 2008 godt kristian smiley 8KW er pænt meget, det er noget med at der er en max grænse til civilt brug, altså som os hobbyfolk kan bruge... synes bare det er vildt at en esc til en bil koster 1500+ og en til fly koster 500 max smiley når de kan opnå det samme... når jeg hænger i hover, eller flyver heli uden for idle up stilles der vildere krauv end til en bane bil... så har de esc's bremse eller sådan noget, men det kan da aldrig opvejes af skive bremser smiley det kan være vi skal udvikle en model, og en genre for sig selv? smiley

• #8   17. mar 2008 Kristian: der er noget du har misforstået. Speedpassion, LRP/nosram, Team Orion, Novak, Trinity osv osv. er lavet til konkurence brug, og de vilde af dem yder nok omkring 1 KW hvilket i forvejen er rigeligt og langt mere end nytidens biler kan få ned i underlaget.
    og ang. omdrejninger så er det meget vigtigt at gassen er liniær, og du får altså ikke 8 KW fordelt bedre på 20000 omdrejninger end du får fordelt 1 KW på 100000 omdrejninger, og det gir ham med senderen bedre følelse for hva man lige har gang i, og på bane er det MEGET hurtigere. og man kan samtidig holde strøm i de berømte 5 min som et heat varer hos el folket

Men i har ret i at det burde være mere fakta om Amp rating osv osv osv fremfor alt det turns halløj, men dem som køber grejet, kender til turns og så er det nemmere på den måde. men det kan i vel godt regne ud.

• #9   17. mar 2008 Jeg holder mig også til at det burde opgives i Ampere og Watt da der er enorm forskel på hvor mange amp de forskellige motorer trækker.

Og så har jeg et katalog fra LRP der siger deres bedste motor på 3.0 turns yder 745 W dvs. speedpassion er ikke den vildeste til dato i 540 klassen, og der skal nok være bedre som end det som Troels også er inde på.

Kommentér på:
el-bil tilbøhør wtf?

Annonce