{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

rc projekt opg {{forumTopicSubject}}

mig og stefan er igang med at lave projekt opg om rc vi har nogle spørgsmål som vi vil spørge om i ved noget om

Spørgsmål

1. Hvorfor blev elbilen lavet
2. Hvornår blev den lavet
3. Hvorfor er det så dyrt
4. Hvorfor kører man med det
5. Hvem var den første dansker der solgte produktet
6. Hvornår blev prof/sportsgren
7. Hvor stammer det fra
8. Hvem kører med dem/den
9. Hvilken alders gruppe
10. Er der VM/EM/DM
11. Hvad er der fascinere
12. Hvorfor er styling fascinerende
13. Hvorfor styler og tuner man sin bil?
14. Hvorfor køber man fx tamiya i stedet for nikko biler
15. Hvordan er den opbygget
16. Hvorfor køber man alu i stedet for plastic
17. Hvor mange former for r/c løb er der (drift, bane etc.)
18. Hvad er kravene til de forskellige løb
19. Er der forskellige køre klasser
20. Fra begynder til prof
21. Klubber
22. Hjemmesider
23. Forhandler.dk
24. hvor kører man på
25. kan alle være med
26. hvor produceres de
27. kan man leve af at køre med r/c
28. kan man gøre sporten mere udbredt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rc projekt opg
  • #1   31. mar 2008 vi har om rc som opfindelse

  • #2   31. mar 2008 haha sjovt vi har prøvet

  • #3   31. mar 2008 1. Hvorfor blev elbilen lavet
    Svar: fordi man kunne. Det er billigere, lettere (både i vægt og "sværhedsgrad") og fylder mindre.

    2. Hvornår blev den lavet
    Svar: 1974

    3. Hvorfor er det så dyrt
    Svar: Det er ikke dyrt

    4. Hvorfor kører man med det
    Svar: Fordi det er sjovt

    5. Hvem var den første dansker der solgte produktet
    Svar: tror ikke der findes noget optegnelser for dette, men man må antage en hobbybutik/specialbutik af en slags, eftersom de første modeller ikke just var billige og i "legetøjsbutik"-regi.

    6. Hvornår blev prof/sportsgren
    for el blev det "prof" i 1982 da man afholdte det første verdensmesterskab for onroad el-biler (1:12)

    7. Hvor stammer det fra
    Hvad fra?

    8. Hvem kører med dem/den
    Folk som har lyst til det, og interesse i det

    9. Hvilken alders gruppe
    RC er jo blevet så bredt at børn ned til 8-års alderen kører med NIKKO og deslignende. Og der er kørere på helt op over de 60 rundt omkring. Min morfar på 85 driftede med min tt-01 i efteråret, så det er vel ALLE.

    10. Er der VM/EM/DM
    Ja

    11. Hvad er der fascinere
    fart, kontrol, følelse

    12. Hvorfor er styling fascinerende
    Fordi "styling" går helt tilbage fra de allerførste tamiyamodeller, hvor detaljer som dørhåndtag, sidespejle og antenner var en del af bilen. Siden fandt man på at lave karosserierne i lexan og detaljerne forsvandt på mange modeller. De senere år er det begyndt at vende tilbage, og man kan nu i tilgift købe rigtig mange speciallavede ekstra-ting til bilerne uafhængigt af modellen. Og i takt med det er blevet mere og mere moderne at style biler i "virkeligheden" har det blandt drengerøve (fagudtryk) bredt sig som en steppebrand at man nu kan style sin helt egen drømmebil præcis som man vil have den.

    13. Hvorfor styler og tuner man sin bil?
    Fordi man KAN.

    14. Hvorfor køber man fx tamiya i stedet for nikko biler
    Fordi de er hurtigere, bedre på alle tænkelige punkter og federe. Mange tror at nikkos eneste fordel er at de er holdbare, men i virkeligheden er de bare langsommere, og kører derfor slet ikke hurtigt nok til at gå i stykker. Dog er gearsystemer og den slags indkapsket RIGTIG godt på div. nikko-biler, da der ikke er lagt op til man skal pille ved det selv. Men det er jo hele grunden til at lege med RC - at man skal pille selv - så det holder ikke så godt.

    men i bund og grund fordi NIKKO henvender sig til børn på mellem 6-12 og når man kommer over den alder er man klar til en "rigtig" RC.

    15. Hvordan er den opbygget
    Se dig omkring på rcgalleri. Der er rigtig mange forskellige opbygninger, baghjulstræk, forhjulstræk, 4-hjulstræk, motoren på langs, tværs, foran og bagved bagakslen, midt i bilen, eller foran forakslen. Kardantræk/remtræk for de 4-hjulstruknes vedkomne, differentiale eller træk direkte på en fast aksel. Der er mange forskellige opbygninger.

    16. Hvorfor køber man alu i stedet for plastic
    i nogle tilfælde fordi alu er mere holdbart end en tilsvarende plasticdel. i nogle tilfælde fordi de er lettere end plastikdelen, men mange køber det nu fordi det ser godt ud. For meget unødig alu bliver dog hurtigt for tungt.

    17. Hvor mange former for r/c løb er der (drift, bane etc.)
    Der findes i danmark ikke nogle forbundsarrangerede driftløb. Men i bund og grund er der onroad, indendørs og udendørs i forskellige skalaer og drivtyper (el nitro) og det samme for offroad, der dog vist ikke køres indenfor i danmark. I bl.a. England og italien, japan og USA afholdes der mesterskaber i RC drift. Kig på forbundenes hjemmesider.

    18. Hvad er kravene til de forskellige løb
    Læs reglerne på forbundenes hjemmesider, det er simpelthen

    19. Er der forskellige køre klasser
    Ja. Begynder, stock og Pro.

    20. Fra begynder til prof
    er der laaaaaaaaangt.

    21. Klubber
    Mange

    22. Hjemmesider
    Endnu flere

    23. Forhandler.dk
    Mange, morfars er en af de største smiley

    24. hvor kører man på
    tæppe, asfalt, jord, grus, sand, ler... - igen kig klubbernes hjemmesider.

    25. kan alle være med
    Ja hvis de har en bil. Til nogle afdelinger kan man leje sig ind i tamiyas TT-01 klasse for et mindre beløb.

    26. hvor produceres de
    Japan, kina, thailand, Tyskland, USA.

    27. kan man leve af at køre med r/c
    Ikke i danmark.

    28. kan man gøre sporten mere udbredt
    Det er jo for fanden det vi gør lige nu smiley - morfars har blandt andet lige lanceret en ny løbstype i danmark som forhåbentlig kommer til at udbrede sporten mere - ved at komme ud af gymnastiksalene og ud til "rigtige" mennesker og køre løb, så de kan se hvad det drejer sig om.

    http://www.rccartips.com/rc-history.htm
    http://www.wikipedia.org
    http://www.drcmu.net

    Nu har jeg lavet dine lektier, laver du så mit arbejde?


  • #4   31. mar 2008 sådan højflyver tak

  • #5   31. mar 2008 ja jeg vil godt være dommer til dffb

  • #6   31. mar 2008 ang nr 7 så er det hvor el bilen stammer fra

  • #7   31. mar 2008 har lige en anden mening til nr 3 hvorfor er det så dyrt. jeg syndes det er alt for dyrt når man tænker på at man hurtigt kan komme til at skifte reservedele. men vis du køber en nikko bil og den går i stykker så er den ødelagt man kan jo ikk få reservedele til den. men vis du har en bil til 1000-2000 og det er tamiya,hbx, kyosho og cen alle de der prof biler så kan man nemt få reservedele istedet for at skylle købe en hel ny bil som man skal ved nikko

  • #8   31. mar 2008 Ronnie - haha, du kan få mit hverdagsjob i stedet. Kan du tegne? smiley - DFFB jobbet får du sku ikke.

    Chech selv det første link jeg gav dig, der står det hvor de kom fra. Jeg vil umiddelbart mene det er japan der lavede den første elektriske plastikmodel, men er usikker på det.


  • #9   31. mar 2008 ok

  • #10   31. mar 2008 er du akitekt

  • #11   31. mar 2008 lytter lig med heh

Kommentér på:
rc projekt opg

Annonce