{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Køb af Twinstar II + Fjernbetjening {{forumTopicSubject}}

Hej..

Efter at have skrevet lidt herinde er vi i vores studiegruppe blevet enige om at starte med at købe en Multiplex twinstar II til vores lille projekt, fordi den efter sigende skulle være god til begyndere, billig og så er dens lasteevne næsten lig det vi har brug for.

Så vi har været på udkig efter en fjernbetjening, den skal kun bruges i et begrænset omfang, men det er en fordel hvis den har 7 kanaler da vi har kigget på et større fly som vi evt. ville udskifte Twinstar’en med senere hen.

Det er heller ikke sikkert at fjernbetjening overlever et helt semester(bliver sikkert skilt ad og undersøgt), så jo billigere desto bedre…

Er der nogen som kender nogle gode tilbud på RTF kit med TwinStar II og en 7 kanals fjernbetjening?

Eller eventuelt har et andet forslag(F.eks. en Twinstar RR og en fjernbetjening som virker til Twinstar’en)?

På forhånd tak.
Scorp-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Twinstar II + Fjernbetjening
  • #1   22. jun 2008 det lyder som en rigtig godt valg af flyver... Min lillebror har selv fået sig sådan en og kender mange som er godt tilfreds med deres... Jamen hvis du skal have en billig sender så ville jeg da sige at du skulle købe dig futaba 6exp eller grauner mx12...

sådan et sæt vil jeg skyde på der kan købes for omkring 3000. ca derudover skal der jo nogle batterier og lader med til osv..

• #2   22. jun 2008 Jeg har lige et spørgsmål/forslag.
    Hvad skal den 7. kanal bruges til?
    Det lader til at i har et stramt budget. En sender/modtager med 7 kanaler koster naturligvis mere, end hvis det kun er med 6 kanaler. Så derfor kunne i jo evt. fiksere sideroret, på den måde får i en kanal til overs. Og ja man kan meget nemt flyve uden sideror.
    Desuden får i en ekstra fordel, da i skal bruge max løftekraft. Der er nemlig sparet lidt vægt, da i også spare en servo.

• #3   22. jun 2008 i kan evt kontakte www.el-fly.dk som har rigtig mange gode tilbud, og vil tro de kan strikke et virkelig godt tilbud sammen til jer..

• #4   22. jun 2008 Ved faktisk ikke helt hvad den 7. kanal skal bruges til smiley

Var fordi vi havde kigget på nogle større fly(oppe i størrelsesordene af en graupner taxi 2400) og der så vi at flere af dem blev leveret som 6-7 kanals, så vi blev enige om at det ville være på den sikre side at vælge en 7-kanals...

Men hvis der er stor forskel i pris, uden en reel forskel i ydelse ville en 6. kanals være fint.

• #5   22. jun 2008 Ydelses mæsigt er der ingen forskel på 6 og 7 kanals anlæg.
    Mht. sender så er der massere prisbilige 6 kanals anlæg: http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?cPath=6_48&products_id=1034

Hvis i skal bruge ekstra løfte evne i flyet, vil det være en god ide at montere BL motore og lipo batterier, på den måde kan i spare vægt og få mere ydelse.

• #6   23. jun 2008 ville godt nok noget hellere vælge en futaba eller en grauner sender end en hitec.. men hitec digitalservo, det er sgu noget der dur smiley

• #7   23. jun 2008 Jacob - Det er jo en smags sag. Jeg har selv lige skiftet min fly sender, fra futaba til hitec. Og jeg syntes de begge er gode smiley
    Men mht. min bil sender, så bruger jeg stadig futaba der.

• #8   24. jun 2008 Fik et tilbud på følgende som jeg tror jeg bestiller hjem:

1 byggesæt Twin star II
    2 Motorer sp. 400
    2 Propeller (HC-prop)
    1 Jes 030 fartregulator
    1 3700 akku m. stik
    4 Servoer MS-X3
    2 forlængerledninger
    1 Spektrum(Graupner 2007) DX-6i
    1 AR6200 2,4GHz modtager
    1 Lader til sender
    1 Lader til drivakku

Tak for hjælpen...

• #9   24. jun 2008 Hvorfor skifter du ikke batteriet ud til lipo og motorene til BL.
    Du har jo sagt at i skulle bruge max løfte evne.

Du kan købe bilige lipo´er og BL motore hos hobbycity.com

• #10   24. jun 2008 Fordi det budget der er sat af til at starte med passer til det tilbud...

Og hvad jeg har hørt af folk rundt omkring så burde flyet sagtens kunne løfte udstyret.... Men regner med at bestille 2 stk Micro REX 220 - 1800 inkl. 2 stk TMM Easy 18 regulatorer + lidt lipo på et tidspunkt, hvis der kommer lidt flere penge...

• #11   24. jun 2008 Jeg har lige regnet lidt på et BL/lipo setup fra hobby city. Det koster ca. 500 dkk INCL. fragt og evt. told og moms.
    Det batteri som er i dit tilbud, koster alene OVER 500 dkk.

Hvis du vil vide mere, så vil jeg gerne specificer hvad du skal bruge.

• #12   24. jun 2008 Ja selvfølgelig vil jeg gerne vide mere... men hvad så med fartregulator ?

• #13   24. jun 2008 De 500 dkk er incl 2 esc.

Kommentér på:
Køb af Twinstar II + Fjernbetjening

Annonce